A gombok designolása után animációk készítésével foglalkozunk. Nyissuk meg a kezdõ állományunkat. Az animációkat animált gif képként fogjuk kimenteni. 1. A legegyszerûbb animáció két képkockából áll. A Frames panelon látható, hogy egy frame-ünk van, ezért duplikáljuk a meglévõ képkockánkat, majd módosítsuk a második képkockánkat. Az Optimize panelon állítsuk a fájl típust Animated GIF-re! E nélkül nem exportálható az animáció. A Fireworks munkaablakának alján lévõ play gombbal lehet az animációt lejátszani. Kicsit gyors lett a képkockák váltása. A Frames panelon minden képkockának beállíthatjuk a megjelenítési idejét század másodpercben. Most minden képkockának legyen 100 a megjelenítési ideje! Megnézhetjük az eredményt az Internet böngészõben is. Ha nem állítottuk volna a fájltípust Animated GIF-re, akkor most nem villogna a felírat! Exportáláshoz válasszuk a File menü Export Preview parancsát! Itt még beállíthatjuk a képminõséget, és megadhatjuk a GIF fájl nevét.
2. Hozzunk létre egy feliratot, amely átgördül a reklámcsíkon. Most automatikusan generálunk egy animációt. Állítsunk be kisebb nagyítást, hogy a szöveg kiinduló pozíciójában a reklámcsík mellé férjen. Az animálandó rajzelemet konvertáljuk grafikus objektummá, és egy példányt helyezzünk a mozgás kezdeti és egyet a vég pozíciójába. Most egy vonalba igazítjuk õket, hogy csak vízszintes mozgás jöjjön létre. Jelöljük ki a kezdõ példányt, és a végpéldányt, majd adjuk ki a Modify menü - Symbol - Tween Instances parancsot. A megjelenõ ablakban beállíthatjuk a két végállapot közötti képkockák számát, és pipáljuk ki, hogy a fázisokat ossza szét képkockákra. A Frames panelon látható, hogy létrejöttek a képkockák. Játsszuk le! Mi most egy mozgás animációt mutattunk be, de változhat a rajzelem mérete, színe, átlátszósága. Foroghat, nyúlhat az objektum.
3. Induljunk ki az elõzõ munkánkból. Egymással párhuzamosan több animációt is elindíthatunk! Az 1. képkockán indítsunk egy növekvõ méretû négyszöget, amely megfordítja a mögötte lévõ rajzobjektumok színét! Jelöljük ki a Frames panelon az 1. képkockát! Rajzoljunk rá egy fehér téglalapot, majd konvertáljuk grafikus szimbólummá. Vigyük ki a reklámcsík jobb szélére! A blending módot váltsuk át differenciálóra. Helyezzünk még egy példányt a téglalapból a lapra, úgy, hogy lefedje a reklámcsíkot! Állítsuk át itt is a blending mode-t! Jelöljük ki a kezdõ állapot példányát, majd a végállapot példányát. Ezt most legkönnyebben a Layers panelon tehetjük meg! Majd adjuk ki a Modify menü - Symbol - Tween Instances parancsot! Legyen ez is 20 képkockás! Nézzük meg a mûvünket!
4. A most következõ példánkban animáció szimbólumok használatát mutatjuk be. Jelöljük ki az animálandó rajzobjektumot a munkaterületen, majd adjuk ki a Modify - Animation - Animate selection parancsot. A kijelölt részbõl egy animáció szimbólum jött létre, melynek egy ablakban megadhatjuk a paramétereit. A képkockák száma legyen 20. Az elmozdulás értéket hagyjuk 72-n, késõbb ezt úgyis könnyen módosíthatjuk. Az irány legyen 0 fokos, azaz vízszintes! A kezdeti állapothoz képest a végállapot mérete legyen kisebb. A láthatósága a kezdeti állapotban legyen 0 és a végállapotban pedig 100%. Forogjon 90 fokot! Ha nincs elég képkocka az animációhoz, a Fireworks létrehozza azokat. Az animáció szimbólum mozgását egy irányvektor jelzi, melynek kezdõ- és végállapotát húzással módosíthatjuk. Nézzük meg az animációt!
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!