HTML
Flash VIII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VII.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Távtan
Webesztétika
Déri Miksa Ipari Szakközépiskola
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
HTML HTML
Fireworks VII.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

Folytatjuk a Fireworks megismerését. A mai részben animációs lehetõségeket mutatunk be. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A gombok designolása után animációk készítésével foglalkozunk. Nyissuk meg a kezdõ állományunkat. Az animációkat animált gif képként fogjuk kimenteni. 1. A legegyszerûbb animáció két képkockából áll. A Frames panelon látható, hogy egy frame-ünk van, ezért duplikáljuk a meglévõ képkockánkat, majd módosítsuk a második képkockánkat. Az Optimize panelon állítsuk a fájl típust Animated GIF-re! E nélkül nem exportálható az animáció. A Fireworks munkaablakának alján lévõ play gombbal lehet az animációt lejátszani. Kicsit gyors lett a képkockák váltása. A Frames panelon minden képkockának beállíthatjuk a megjelenítési idejét század másodpercben. Most minden képkockának legyen 100 a megjelenítési ideje! Megnézhetjük az eredményt az Internet böngészõben is. Ha nem állítottuk volna a fájltípust Animated GIF-re, akkor most nem villogna a felírat! Exportáláshoz válasszuk a File menü Export Preview parancsát! Itt még beállíthatjuk a képminõséget, és megadhatjuk a GIF fájl nevét.

2. Hozzunk létre egy feliratot, amely átgördül a reklámcsíkon. Most automatikusan generálunk egy animációt. Állítsunk be kisebb nagyítást, hogy a szöveg kiinduló pozíciójában a reklámcsík mellé férjen. Az animálandó rajzelemet konvertáljuk grafikus objektummá, és egy példányt helyezzünk a mozgás kezdeti és egyet a vég pozíciójába. Most egy vonalba igazítjuk õket, hogy csak vízszintes mozgás jöjjön létre. Jelöljük ki a kezdõ példányt, és a végpéldányt, majd adjuk ki a Modify menü - Symbol - Tween Instances parancsot. A megjelenõ ablakban beállíthatjuk a két végállapot közötti képkockák számát, és pipáljuk ki, hogy a fázisokat ossza szét képkockákra. A Frames panelon látható, hogy létrejöttek a képkockák. Játsszuk le! Mi most egy mozgás animációt mutattunk be, de változhat a rajzelem mérete, színe, átlátszósága. Foroghat, nyúlhat az objektum.

3. Induljunk ki az elõzõ munkánkból. Egymással párhuzamosan több animációt is elindíthatunk! Az 1. képkockán indítsunk egy növekvõ méretû négyszöget, amely megfordítja a mögötte lévõ rajzobjektumok színét! Jelöljük ki a Frames panelon az 1. képkockát! Rajzoljunk rá egy fehér téglalapot, majd konvertáljuk grafikus szimbólummá. Vigyük ki a reklámcsík jobb szélére! A blending módot váltsuk át differenciálóra. Helyezzünk még egy példányt a téglalapból a lapra, úgy, hogy lefedje a reklámcsíkot! Állítsuk át itt is a blending mode-t! Jelöljük ki a kezdõ állapot példányát, majd a végállapot példányát. Ezt most legkönnyebben a Layers panelon tehetjük meg! Majd adjuk ki a Modify menü - Symbol - Tween Instances parancsot! Legyen ez is 20 képkockás! Nézzük meg a mûvünket!

4. A most következõ példánkban animáció szimbólumok használatát mutatjuk be. Jelöljük ki az animálandó rajzobjektumot a munkaterületen, majd adjuk ki a Modify - Animation - Animate selection parancsot. A kijelölt részbõl egy animáció szimbólum jött létre, melynek egy ablakban megadhatjuk a paramétereit. A képkockák száma legyen 20. Az elmozdulás értéket hagyjuk 72-n, késõbb ezt úgyis könnyen módosíthatjuk. Az irány legyen 0 fokos, azaz vízszintes! A kezdeti állapothoz képest a végállapot mérete legyen kisebb. A láthatósága a kezdeti állapotban legyen 0 és a végállapotban pedig 100%. Forogjon 90 fokot! Ha nincs elég képkocka az animációhoz, a Fireworks létrehozza azokat. Az animáció szimbólum mozgását egy irányvektor jelzi, melynek kezdõ- és végállapotát húzással módosíthatjuk. Nézzük meg az animációt!

Írta: Klari



Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Fireworks VII.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player