HTML
Flash VII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban néhány parancs segítségével mûködõképes hangerõcsúszkát fogunk elõkészíteni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Flash II.
Távtan
Webesztétika
A székelyudvarhelyi Palló Imre Művészeti Szakközépiskola
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
HTML HTML
Flash VIII.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A zenéket be kell importálnunk a filmbe, utána bármelyik képkockáról elindíthatjuk a lejátszást. A zene egyaránt lehet wav vagy mp3 típusú. Az elõzõ részben készített képtárunkon fogunk hangoskodni egy kicsit. Elõször is állítsunk be egy kis háttérzenét. Jelöljük ki a zenét indító elsõ képkockát, majd a properties panelon a sound részen állítsuk be a hangot! Mi már az importálást elõre megtettük. Kattintsunk az elsõ képkockára és állítsuk be a már beimportált mp3 állományt. Az Effect listában felvezetések és halkítások közül választhatunk. Végtelenítettnek tûnõ zenét úgy érhetünk el, hogy az ismétlésszámot nagyra állítjuk. Nézzük, és hallgassuk meg a böngészõben a munkánkat!

Ugyanilyen elven gombok képkockáihoz is rendelhetünk hangokat. Például rendeljünk a gomb over, rámutatáskori állapotához egy rövid hangot, majd a benyomott állapotához is válasszunk egyet! Ehhez válasszuk ki az egyik gombpéldányt és menjünk át szerkesztõ üzemmódba. Jelöljük ki az over állapothoz rendelt képkockát és importáljuk be a kívánt hangot. Most legyen egy kattintás. Állítsuk be a hangot a képkockához, de most ne legyen ismétlés! Importáljunk be egy hangot a lenyomott állapotnak is, legyen ez egy pendítés. Jelöljük ki a képkockát és állítsuk be a hangot. Nézzük meg a böngészõben. Bármelyik gomb kattan ha rámutatunk, és pendülõ hangot ad ha rákattintunk. És közben zavartalanul megy a háttérzene.

Nézzük meg, hogyan történik a zene betöltése, vezérlése programból. A legegyszerûbb zenebetöltést néhány utasítással elvégezhetjük. Elõször hozzunk létre egy Sound objektumot az elsõ filmkockán! Legyen a neve z, mint zene. Ezután jelöljük ki az elsõ Háttérzene indítógombját, és adjuk meg a következõ programot: (On release (vagyis kattintáskor) z.loadSound(Hang fájl elérési út); Ez az utasítás tölti be a hang fájlt a z objektumba. z.start(kezdõ idõ, ismétlésszám) Ez az utasítás pedig elindítja a hang fájlt.) Tehát, ha az 1. indítógombra kattintunk, akkor az 1. utasítás betölti a hangfájlt, a 2. pedig elindítja. Ezt a pár sort másoljuk fel a vágólapra és illesszük be a 2. gomb programlistájába. Módosítsuk a betöltendõ fájl nevét. Majd végezzük el ugyanezt a 3. gombra is! Próbáljuk ki a programot a böngészõben!

Hangerõszabályzás, stop gomb, start gomb. A hangerõt 0-tól 100-ig lehet szabályozni. A csúszkát 20-ra állítottuk, hogy egybõl hallható legyen majd a hang! A csúszkánk mûködésérõl az elõzõ adásban már szó volt. Most mivel más pozícióban van, ezért mások a koordináták. A skála filmrészlet enterframe eseménye írja ki az n nevû dinamikus szövegmezõbe a csúszka aktuális értékét. Ide szúrjuk be a hangerõt szabályzó utasítást is! (z.setvolume(hangerõ) a hangerõnél felhasználhatjuk az n értékét.) A stop, majd a start gomb esetén is adjuk ki a megfelelõ utasítást. Zárjelben a kezdõidõt és az ismétlésszámot kell megadnunk a start gombnál. (A stop gomb esetén on release eseményre a z.stop() utasítást kell kiadni.) (A play gomb esetén pedig a z.start(kezõ idõ, ismétlésszám)) Nézzük meg a böngészõben a munkánkat! 

Írta: Klari




Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Flash VIII.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player