Flash V.
Munkatársunktól
2005 March 06, Sunday
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai alkalommal egymásba ágyazott mozgásokkal ismertetünk meg benneteket. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
|
Eddig a fõ idõsíkon hoztuk létre az animációkat. Nem használtuk ki, hogy a filmrészlet-szimbólum is tartalmazhat animációt a saját idõvonalán. Bemutatónkban létrehozunk egy pont körül forgó kerékszerû alakzatot. Egy kerék nevû filmrészletre már megrajzoltam az ábrát. Hozzunk létre egy filmrészletet a belsõ mozgáshoz, ami jelen esetben a kerék saját tengelye körüli forgása lesz. Legyen a neve forgó. Helyezzük rá a kerék szimbólum egy példányát, majd igazítsuk a szimbólum közepére, hogy forgatáskor e körül forogjon. Hozzunk létre a filmrészlet saját idõvonalán, a 10. kockán egy kulcskockát. Kattintsunk egy közbülsõ kockára, és a Properties panelon a Tween listából válasszuk a mozgást. Állítsuk be, hogy a kerék forduljon egyet az óramutató járásával egy irányba! Játsszuk le az animációt! A keringéshez hozzunk létre egy újabb filmrészletet keringõ néven. Helyezzünk rá egy forgó példányt, de most ne a középpontba, hanem egy kicsit távolabb. Ha egy idõvonalon a keringõt megforgatjuk, akkor a középpontja körül keringõ-forgó filmet kapunk. Lépjünk vissza a fõ idõsíkra és tegyünk az 1. kockára egy példányt a keringõbõl. Hozzunk létre egy kulcskockát a 40. képkockán és jelöljük be a Properties panelon az automatikus mozgást. Állítsuk be, hogy pörögjön a filmrészlet egyet az óramutató járásával egyezõ irányba! Nézzük meg böngészõben a munkánkat. Forog a keringõ példány és benne forog a forgó! Gombok állapotaihoz is létrehozhatunk animációkat. Például a kerék legyen a gomb eredeti képe, a forgó pedig legyen az a kép, amely rámutatáskor jelenik meg. Hozzunk létre egy új gombszimbólumot gomb néven. A gomb felengedett képkockájára helyezzük el a kerék példányát, és igazítsuk középre. Szúrjunk be egy üres kulcskockát az over állapotra. Erre a képkockára helyezzük el a forgó egy példányát! Már kész is az animált gombszimbólum. A film fõ idõvonalán már van egy animáció, ezért a gombok számára hozzunk létre egy újabb réteget! Az elsõ kockájára tegyünk rá három gombpéldányt és igazítsuk a kívánt helyre. Majd írjunk rájuk szöveget. Az érdekesebb látvány kedvéért minden gombpéldányt színezzünk más színûre. (piros, sárga, kékes lila) Próbáljuk ki a böngészõben! Rendeljünk linkeket a gombokhoz. Jelöljük ki a gombpéldányt, majd nyissuk meg az Actions panelt. A parancsok közöl válasszuk az Actions - Browswer/Network csoportban lévõ getURL parancsot. Kattintsunk rá duplán, majd az URL mezõben adjuk meg a link címét. Ha azt szeretnénk, hogy a hivatkozott weblap új ablakban jelenjen meg, akkor válasszuk a blank opciót. Jelöljük ki a következõ gombot, rendeljünk hozzá linket. Majd állítsuk be a 3. gomb tulajdonságait is. Nézzük meg a böngészõben!null
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!