HTML
Flash VIII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VII.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Távtan
Webesztétika
Vedres István Építőipari Szakközépiskola
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
HTML HTML
Flash I.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

A Flash program új lehetõségeket nyitott a weblapok készítésében. Segítségével látványos animációk, animált kezelõszervek jelenhettek meg a weblapokon, illetve a multimédia lehetõségek is kibõvültek. Mai mûsorunkban a rajzolási, képimportálási lehetõségeket mutatjuk be. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

A Flash munkafelület felépítésében hasonlít a többi Macromedia termékhez. Középen helyezkedik el a Stage-nek nevezett színpad. Itt kell megterveznünk a látványt. Az animációk, multimédiák elengedhetetlen eszköze az idõvonal. Itt láthatóak a flash film képkockái. A Tools a rajzeszközöket tartalmazza. A Properties panelon a kijelölt objektumok tulajdonságai láthatóak. A képernyõ jobb szélén helyet kapott egy panelsor további beállítási lehetõségekkel. Elsõ példánkban egy egyszerû webdesign összerakását mutatjuk be. A látvány fõleg képeken és egyszerû rajzobjektumokon alapszik. Legyen a design mérete 770x550 pixel így egy 800x600 pixeles felbontású monitoron is a teljes ábra fog látszani a böngészõ programban. Kattintsunk az üres lapra és a Properties panelon állítsuk be a méretet. Beállíthatjuk a nagyítás mértékét is. Legyen a design meghatározó eleme egy kép. Importáljuk be a File menü Import parancsának segítségével. Minden animált rajzelemet tegyünk külön rétegre! Mivel egy idõben egy rétegen csak egy objektumot lehet animálni! Fedjük le a kép tetejét fehér téglalappal! Dupla kattintással kijelölhetjük a rajzelemünket. A properties panelen látható néhány tulajdonság, ami beállítható. Ha több hasonló rajzelemet szeretnénk használni, akkor konvertáljuk a kijelölt rajzelemet szimbólummá Insert menü Convert to Symbol parancs segítségével. A szimbólumok a Library panelon tekinthetõek meg. Látható, hogy a beimportált képek is szimbólummá válnak. A szimbólum példány egyszerûen lehúzható a Library listáról. A szimbólum további tulajdonságokkal rendelkezhet. Most tegyük az alsó négyszöget átlátszóvá.

A szöveg beíráshoz egy új réteg létrehozása után, kattintsunk a szöveg eszköz gombjára. Gépeljük be a szöveget. A szöveg beállítási lehetõségei a properties panelon láthatóak. Állítsuk számunkra megfelelõen a betû színét, a méretét, a betûk közti távolságot. A rétegek nevét átnevezhetjük.Jelöljük ki a szöveget és alakítsuk szimbólummá. Rakjunk egy példányt árnyéknak a színpadra! A Modify menü Arrange paranccsának segítségével küldjük hátra az objektumot a rétegen, majd állítsuk átlátszóra. A szimbólumunk bármikor átszerkeszthetõ! A munkaterületen látható a szimbólum tartalma. Változtassuk át a betûtípust! Lépjünk vissza a szimbólumszerkesztõbõl. Látható, hogy minden példány betûtípusa megváltozott.

Új szimbólumot az Insert menü New symbol paranccsal is létrehozhatunk. Legyen a tartalma egy kör, mely a területén megjelenít egy fényképrészletet. Tegyük az alsó rétegre a kép egy példányát, majd a felsõ rétegre rajzoljunk egy kört. A felsõ réteget a helyi menübõl állítsuk maszk réteggé. A maszk alatt a rétegekbõl csak annyi látszik, amennyit a maszk réteg rajzolata mutat. Térjünk vissza a szimbólumszerkesztõbõl és rakjunk három példányt három külön rétegre! Képeinket természetesen át is színezhetjük. Késõbb ezeket külön tudjuk majd animálni!

Most egyszerû szöveges linkeket hozunk létre. Gépeljük be a szöveget és a properties panelon állítsuk be a szöveg tulajdonságait. A link sorban megadhatjuk a célhelyet is. Most már megnézhetjük az eredményt a böngészõprogramunkban.

Írta: Klari

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Flash I.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player