HTML
Flash VIII.
Folytatjuk a Flash megismerését. A mai írásunkban megnézzük, hogyan tudjuk a hangokat háttérzeneként és effektekként felhasználni. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
Flash VII.
Flash VI.
Flash V.
Flash IV.
Flash III.
Távtan
Webesztétika
A Digital Improvisation zeneformátum és az mp3pro
Tech
Norton Antivirus
Kártyázzunk
Alsós
Programajánló
Július 2019
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
HTML HTML
Flash I.
Munkatársunktól   2005 March 06, Sunday  

A Flash program új lehetőségeket nyitott a weblapok készítésében. Segítségével látványos animációk, animált kezelőszervek jelenhettek meg a weblapokon, illetve a multimédia lehetőségek is kibővültek. Mai műsorunkban a rajzolási, képimportálási lehetőségeket mutatjuk be. Rovatunk a Merlin Stúdió segítségével készült.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

A Flash munkafelület felépítésében hasonlít a többi Macromedia termékhez. Középen helyezkedik el a Stage-nek nevezett színpad. Itt kell megterveznünk a látványt. Az animációk, multimédiák elengedhetetlen eszköze az idővonal. Itt láthatóak a flash film képkockái. A Tools a rajzeszközöket tartalmazza. A Properties panelon a kijelölt objektumok tulajdonságai láthatóak. A képernyő jobb szélén helyet kapott egy panelsor további beállítási lehetőségekkel. Első példánkban egy egyszerű webdesign összerakását mutatjuk be. A látvány főleg képeken és egyszerű rajzobjektumokon alapszik. Legyen a design mérete 770x550 pixel így egy 800x600 pixeles felbontású monitoron is a teljes ábra fog látszani a böngésző programban. Kattintsunk az üres lapra és a Properties panelon állítsuk be a méretet. Beállíthatjuk a nagyítás mértékét is. Legyen a design meghatározó eleme egy kép. Importáljuk be a File menü Import parancsának segítségével. Minden animált rajzelemet tegyünk külön rétegre! Mivel egy időben egy rétegen csak egy objektumot lehet animálni! Fedjük le a kép tetejét fehér téglalappal! Dupla kattintással kijelölhetjük a rajzelemünket. A properties panelen látható néhány tulajdonság, ami beállítható. Ha több hasonló rajzelemet szeretnénk használni, akkor konvertáljuk a kijelölt rajzelemet szimbólummá Insert menü Convert to Symbol parancs segítségével. A szimbólumok a Library panelon tekinthetőek meg. Látható, hogy a beimportált képek is szimbólummá válnak. A szimbólum példány egyszerűen lehúzható a Library listáról. A szimbólum további tulajdonságokkal rendelkezhet. Most tegyük az alsó négyszöget átlátszóvá.

A szöveg beíráshoz egy új réteg létrehozása után, kattintsunk a szöveg eszköz gombjára. Gépeljük be a szöveget. A szöveg beállítási lehetőségei a properties panelon láthatóak. Állítsuk számunkra megfelelően a betű színét, a méretét, a betűk közti távolságot. A rétegek nevét átnevezhetjük.Jelöljük ki a szöveget és alakítsuk szimbólummá. Rakjunk egy példányt árnyéknak a színpadra! A Modify menü Arrange paranccsának segítségével küldjük hátra az objektumot a rétegen, majd állítsuk átlátszóra. A szimbólumunk bármikor átszerkeszthető! A munkaterületen látható a szimbólum tartalma. Változtassuk át a betűtípust! Lépjünk vissza a szimbólumszerkesztőből. Látható, hogy minden példány betűtípusa megváltozott.

Új szimbólumot az Insert menü New symbol paranccsal is létrehozhatunk. Legyen a tartalma egy kör, mely a területén megjelenít egy fényképrészletet. Tegyük az alsó rétegre a kép egy példányát, majd a felső rétegre rajzoljunk egy kört. A felső réteget a helyi menüből állítsuk maszk réteggé. A maszk alatt a rétegekből csak annyi látszik, amennyit a maszk réteg rajzolata mutat. Térjünk vissza a szimbólumszerkesztőből és rakjunk három példányt három külön rétegre! Képeinket természetesen át is színezhetjük. Később ezeket külön tudjuk majd animálni!

Most egyszerű szöveges linkeket hozunk létre. Gépeljük be a szöveget és a properties panelon állítsuk be a szöveg tulajdonságait. A link sorban megadhatjuk a célhelyet is. Most már megnézhetjük az eredményt a böngészőprogramunkban.

Írta: Klari

Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Távtan arrow HTML arrow Flash I.



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player