A Flash munkafelület felépítésében hasonlít a többi Macromedia termékhez. Középen helyezkedik el a Stage-nek nevezett színpad. Itt kell megterveznünk a látványt. Az animációk, multimédiák elengedhetetlen eszköze az idõvonal. Itt láthatóak a flash film képkockái. A Tools a rajzeszközöket tartalmazza. A Properties panelon a kijelölt objektumok tulajdonságai láthatóak. A képernyõ jobb szélén helyet kapott egy panelsor további beállítási lehetõségekkel. Elsõ példánkban egy egyszerû webdesign összerakását mutatjuk be. A látvány fõleg képeken és egyszerû rajzobjektumokon alapszik. Legyen a design mérete 770x550 pixel így egy 800x600 pixeles felbontású monitoron is a teljes ábra fog látszani a böngészõ programban. Kattintsunk az üres lapra és a Properties panelon állítsuk be a méretet. Beállíthatjuk a nagyítás mértékét is. Legyen a design meghatározó eleme egy kép. Importáljuk be a File menü Import parancsának segítségével. Minden animált rajzelemet tegyünk külön rétegre! Mivel egy idõben egy rétegen csak egy objektumot lehet animálni! Fedjük le a kép tetejét fehér téglalappal! Dupla kattintással kijelölhetjük a rajzelemünket. A properties panelen látható néhány tulajdonság, ami beállítható. Ha több hasonló rajzelemet szeretnénk használni, akkor konvertáljuk a kijelölt rajzelemet szimbólummá Insert menü Convert to Symbol parancs segítségével. A szimbólumok a Library panelon tekinthetõek meg. Látható, hogy a beimportált képek is szimbólummá válnak. A szimbólum példány egyszerûen lehúzható a Library listáról. A szimbólum további tulajdonságokkal rendelkezhet. Most tegyük az alsó négyszöget átlátszóvá.
A szöveg beíráshoz egy új réteg létrehozása után, kattintsunk a szöveg eszköz gombjára. Gépeljük be a szöveget. A szöveg beállítási lehetõségei a properties panelon láthatóak. Állítsuk számunkra megfelelõen a betû színét, a méretét, a betûk közti távolságot. A rétegek nevét átnevezhetjük.Jelöljük ki a szöveget és alakítsuk szimbólummá. Rakjunk egy példányt árnyéknak a színpadra! A Modify menü Arrange paranccsának segítségével küldjük hátra az objektumot a rétegen, majd állítsuk átlátszóra. A szimbólumunk bármikor átszerkeszthetõ! A munkaterületen látható a szimbólum tartalma. Változtassuk át a betûtípust! Lépjünk vissza a szimbólumszerkesztõbõl. Látható, hogy minden példány betûtípusa megváltozott.
Új szimbólumot az Insert menü New symbol paranccsal is létrehozhatunk. Legyen a tartalma egy kör, mely a területén megjelenít egy fényképrészletet. Tegyük az alsó rétegre a kép egy példányát, majd a felsõ rétegre rajzoljunk egy kört. A felsõ réteget a helyi menübõl állítsuk maszk réteggé. A maszk alatt a rétegekbõl csak annyi látszik, amennyit a maszk réteg rajzolata mutat. Térjünk vissza a szimbólumszerkesztõbõl és rakjunk három példányt három külön rétegre! Képeinket természetesen át is színezhetjük. Késõbb ezeket külön tudjuk majd animálni!
Most egyszerû szöveges linkeket hozunk létre. Gépeljük be a szöveget és a properties panelon állítsuk be a szöveg tulajdonságait. A link sorban megadhatjuk a célhelyet is. Most már megnézhetjük az eredményt a böngészõprogramunkban.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!