Szerintem
Szakmai gyakorlaton az EHF-nél
Forgó Nóra, portálunk segítője és Pick Szeged fórumunk rendszeres olvasója, tavaly nyáron egy felejthetetlen hónapot töltött gyakornokként az Európai Kézilabda Szövetségnél, ahol felejthetetlen élményekkel gazdagodott.
Miért voltunk jobbak, mint a Litkey?
Most akkor mi van, tényleg ilyen jók vagyunk?
Rövid svájci kirándulás
Egy diákmeccs margójára
Szerintem
Sport
Olimpia
Az EU nyerte a legtöbb aranyérmet
Helyi sport
Vízilabda Magyar Kupa - A férfiaknál a Szeged sorozatban harmadszor győztes
Országos sport
Férfi vízilabda ob I - Fölényesen nyert a Szeged
Nemzetközi sport
Kajak-kenu Vk - Tizennyolc magyar érem Szegeden
Sportemberek
Sándor István
Programajánló
Október 2018
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Magazin
Zenei hírek
Hétfőn ünnepli 65. születésnapját Koncz Zsuzsa
Guano Apes a SZINpadon!
Uccai dumák
Változó világ
Bulvár
Kreatív drogcsempészeket fogtak Barcelonában
Roma családokat fenyegettek Tapolcán
Játék
South Park Rally
Vonatozzunk a számítógépen
Buli
DOMYAN
The Freak Factory
Autók
Múzeumba került az első, 1898-ban készült Porsche
Szerintem Szerintem
Telefonadó után, levegőadó előtt: soron a vízi sportok
Koltay Miklós   2012 June 12, Tuesday  
Image
Meglepetésként érte a vízi sportok kedvelőit a néhány napja megjelent 27/2012.V.25. számú NFM rendelet, amely többszörösére, majdnem nyolcszorosára emelte a vizisportokhoz kapcsolódó vizsga és eljárási díjakat.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

A teljesség igénye nélkül: a teszt vizsga rész díja az eddigi 564 Ft-ról, 7.000 Ft-ra, a gyakorlati vizsga 3.344 Ft-ról 18.000 Ft-ra emelkedett. Ha valaki kedvtelési célú motoros és vitorláshajóra vizsgázott, eddig 10.072 Ft-ot fizetett, június 24 után pedig 78.000 Ft-ot fog!

Drágul emellett a hajó átiratás költsége is: eddig 16.772 Ft-ba került, ezután 31.000 Ft-ot kell fizetni ugyanezért. Kicsit többel emelkedett a maximum 9 méteres hosszúságú hajók szemléje, időszakos műszaki vizsgája, 16.981 Ft, helyett ezután 46.000 Ft-ba fog kerülni.

A díjemelés szemmel láthatóan jelentősen meghaladja a hatóság költségeinek emelkedését. Összehasonlításként egy személyautó műszaki vizsga díja jelenleg 16.290 Ft és most fog emelkedni 22.000 Ft-ra az autós társadalom felháborodására. Az autós B kategóriás jogosítvány vizsgadíja 15.600 Ft, a korlátlan motorosé 20.300 Ft. A szolgáltatás színvonalának emelkedéséről -például gyorsabb, egyszerűbb ügyintézés-, pláne a díjak növekedésével egyező arányú növekedéséről ezúttal sincs információnk.

Kétségtelen tény, hogy például a tesztvizsga nyilvánvalóan elavult 564 Ft-os korrekciója várható volt. Az áremelés időpontja és főleg mértéke azonban váratlanul érte a sportolni vágyókat és a képzőket is. Egy, márciusban rendezett szakmai tanácskozáson az az információ hangzott el az illetékestől, hogy bár napirenden van a díjak "rendezése" egyelőre csak dolgoznak rajta. Ehhez képest más ügyekkel ellentétben a minisztérium rekord gyorsasággal döntött.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ezután majdnem annyiba fog kerülni csak a vizsga díja a vitorlás és motoros kishajóra, amennyibe eddig a teljes képzés került. A drágulás a sportolni vágyókat, köztük is a fiatalokat, az utánpótlást érinti leginkább -mondja kérdésünkre Kipper György vitorlásoktató- hiszen a sok tízlábas hajókon söröző rétegnek vélhetően az emelt díj kifizetése sem okoz problémát.

A kishajós-vitorlás iskolák egyébként is nehéz helyzetben vannak, mert a képzések közelmúltban bevezetett, kötelező akkreditálása többszázezer forintos költséggel és jelentős bürokráciával járt. A vizsgadíjak emelkedése miatt viszont most a jelentkezők számának drasztikus visszaesésre kell készülniük.

Aki a 65000 Ft-os vizsgadíj emelést szeretné megtakarítani annak egyetlen "last minute" esélye maradt: még a rendelet hatálybalépése előtt elvégez egy tanfolyamot - teszi hozzá az ismert oktató - aki szerdán indít egy motoros és vitorlás képzést. Az erre jelentkezőknek még az emelés előtti díjakat kell megfizetni és eredményes vizsga esetén Európa folyóira, tavaira, belvizeire érvényes képesítést kapnak, mellyel akár 20 m hosszú (max 12 fő befogadóképességű) kishajót is vezethetnek.


Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Sport



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player