Szerintem
Telefonadó után, levegőadó előtt: soron a vízi sportok
ImageMeglepetésként érte a vízi sportok kedvelőit a néhány napja megjelent 27/2012.V.25. számú NFM rendelet, amely többszörösére, majdnem nyolcszorosára emelte a vizisportokhoz kapcsolódó vizsga és eljárási díjakat.
Szakmai gyakorlaton az EHF-nél
Most akkor mi van, tényleg ilyen jók vagyunk?
Rövid svájci kirándulás
Egy diákmeccs margójára
Szerintem
Sport
Olimpia
Véget ért az olimpia
Helyi sport
Vízilabda Magyar Kupa - A férfiaknál a Szeged sorozatban harmadszor győztes
Országos sport
Sárgában úszott a hódmezővásárhelyi uszoda
Nemzetközi sport
Para-atlétikai Grand Prix - Ezüst- és bronzérmesek a Biacsi-testvérek
Sportemberek
Szabó László (Sonka)
Programajánló
Augusztus 2019
H K S C P S V
2930311 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
Ebben a hónapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldől, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Zenei hírek
Gitárprímás Szegeden
Macy Gray a SZIN egyik legnagyobb sztárja
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Bulvár
9 éves kislánnyal erőszakoskodott egy férfi Somogyban
Rejtélyes börtönhalál
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Testreszabott száguldozás
Buli
HunDeep
DOMYAN
Autók
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bűnt Dubaiban
Szerintem Szerintem
Miért voltunk jobbak, mint a Litkey?
Szenkovszky István   2009 July 24, Friday  

Yardstick szám nem vesz figyelembe sok fontos, eredményt befolyásoló verseny körülményt, ami ha figyelembe lenne véve, rögtön kiderülne, hogy igaz a címbéli állítás: sporttörténelmet írt a Kiwi.
  Hozzászólások 1 Nyomtat E-mail PDF

Rövid hír:
- Idén 9. alkalommal nyert a Litkey.
- A tavalyi sikertelen szereplés után idén 405. (hajóosztályában 35.) lett a Kiwi.

Kommentár:
 A 41. Kékszalagon elindult 612 hajó közt gyakorlatilag nem volt két egyforma felépítésű, ezért az elért időeredményeket nem lehet úgy értékelni, mint más technikai sportok (autó-motor versenyek) időeredményeit.
Az összehasonlíthatóságot, azaz az időeredmények közös nevezőre hozását az úgynevezett Yardstick (Ys) szám hivatott megoldani. A Ys szám azonban nem vesz figyelembe sok fontos, eredményt befolyásoló verseny körülményt, ami ha figyelembe lenne véve, rögtön kiderülne, hogy igaz a címbéli állítás: sporttörténelmet írt a Kiwi.

Nézzük a tényeket: Litkey ideje 12 és félóra, Ys száma 63,   korrigált idő:  19 óra 50 perc , a Kiwi ideje 26 óra 16 perc Ys száma 117, korrigált idő:   22 óra 26 perc
Idő különbség: 2 óra 36 perc

Igen ám, de az alábbi elemzésből kitűnik, hogy a Kiwi legénysége hogyan iskolázta le a Litkey féle csapatot:

1. Litkeyék szinte légvonalban mérhető távot tették meg a Balaton megkerüléséhez szükséges kb. 160 km-t. A Kiwinek ehhez képest legalább 20 km-el hosszabb utat kellett megtennie a hajó és a legénység adottságainak megfelelően. A hajónk csúcssebességével számolva is ez +2 órát jelent. Ha ezt kivonjuk az időkülönbségből, akkor már csak 36 perc Litkeyék előnye!

2. A Litkey csapat legénysége profikból állt. Erre a versenyre készültek, edzettek már hónapok óta. Mi igazi „vérprofik" voltunk, mivel a versenyt megelőző nap, amikor átvittük a hajót Balatonfüredre, sikerült összeszokni a csapatnak. Ez meg is látszott rögtön a rajt után.
A mezőny enyhe hátszélben indult, nekünk alig 30 perc alatt sikerült felhúznunk a spinakkert (hátszél vitorlát), ugyanez a művel Litkeyéknek legalább 40 másodpercet vett igénybe.
A spinakker felhúzás ideje alatti sebességkülönbséggel számolva Litkeyék kb. 15 perc olyan előnyhöz jutottak, amit a fair-play nevében feltétlenül le kell tőlük vonni. Ezek után már csak 21 perc Litkeyék előnye!

3. Kenesénél forduló jött, le kellett húzni a spinakkert. Mi sportszerűen először a grószt engedtük le, hogy még véletlen se tudjuk bármilyen manőverrel zavarni - a két hajó ekkorra már nyilvánvalóvá vált óriási versenyét figyelő - többi versenyhajó mozgását. Csak miután meggyőződtünk róla, hogy már senkit nem zavarunk, végeztük el az amúgy helyes vitorla váltást. Visszahúztuk a grószt, végre lekerült a spinakkar, aminek alsó élébe kapaszkodva azidáig maga a kapitány lobogott, és kihúztuk a fok-ot. Ezzel 5 perc előnyt adtunk Litkeyéknek, amit Ők természetesen nem fogadhatnak el, ezért előnyük máris 16 percre csökkent.

4. Siófoknál mindenképp útban volt a vízisí kötélpályát kijelölő egyik bója. Mi ezt az amúgy is vízbe lógó spinakker behúzó kötéllel helyre raktuk. Igaz, ehhez a kapitánynak ki kelet másznia a bójára, majd visszamásznia a hajóba. Mivel nemes cél vezérelt bennünk, és a többiek útját is egyengettük, az itt elvesztegetett 5 percnyi időt természetesen levonhatjuk az időnkből.
Litkeyék előnye már csak 11 perc.

Intermezzo: Zánkáig jól haladtunk élveztük, a szoros verseny minden izgalmát és ekkor megpillantottuk Litkeyéket. Innentől tudtuk sporttörténelmet fogunk írni, legyőzzük a bajnokot. Ők hogy zavarukat leplezzék próbáltak úgy tenni, mintha nem vennének észre bennünket, és mintha a hamarosan bekövetkező találkozásunknak csak az lenne az egyetlen oka, hogy Ők már visszafelé jönnek. Ekkor már erősen alkonyodott.

5. Innentől kezdve egyre több szembejövő hajóval találkoztunk. Györök után úgy éreztük magunkat, mint akik meteorit rajba kerültek, vagy mint akik egy forgalmas autópályán a forgalommal szembe autóznak. A tök sötétben pislákoló ezernyi fény között rengeteget küzdöttünk az ütközések elkerüléséért.  Litkeyéknek ilyen problémával nem kellett megküzdenie. Nem voltak szembe hajók, és a verseny idejüknek csak egész rövid szakasza esett sötétedés utánra. Az útviszonyok közti ilyen nagy különbség korrigálására fél óra levonása szinte méltánytalanul kevés. De nekünk ahhoz bőven elég, hogy átvegyük a vezetést!
19 perccel jobban állunk, mint a Litkeyék!!!

6. A Litkey csapat tagjainak fejenként legfeljebb 1-1 kötelet kellett kezelni, annyian voltak. Mi csak hárman voltunk, és egyik kezünk foglalt volt (abban volt a sör, ill. a hölgy kezében egy pletykaújság), de még így fél kézzel is megoldottuk a feladatot, a fejenkénti 2-3 kötél kezelését.

7. A legénységünk a paraolimpián is indulhatott volna. Kapitányunk hallássérült (mindkét fülét műtötték - nem azért mert elálló lett volna, hiszen azt hátszélben kihasználhattuk volna - hanem mert rosszul hall), így a rajtlövést sem hallotta. Egyik mancsaft látássérült (1 hónap sem telt el a szemműtét óta), így nem láttuk a bójákat. A másik mancsaft csodagyerek volt: már kétéves korában is olyan volt a tájékozódó képessége, mint most felnőtt korában, így történhetett, hogy amikor a boglári kilátót megcélozva közeledtünk déli parthoz, a partközelben felismertük a szigligeti várat.

8. A Litkey csapat valószínűleg nem tartott ebédszünetet. Akik ilyen rövid idő alatt megteszik a távot, azok legfeljebb egy uzsonnaszünetet iktatnak be. Ha csak 5-5 perccel kalkuláljuk be a mi ebéd, vacsora és reggeli szünetünket, akkor már újabb 15 perc írható a javunkra!

9. Ha a nagyothalló kapitányunk hallotta volna, amikor a navigációs zseni magyarázza a másik mancsaftnak - aki a műtött szemével nem látta -, hogy merre van a Balatonfüredi móló (mert a célbója és célhajó nem volt látható csak egészen közelről), akkor még 20 percet nyertünk volna.

Végeredmény:
Mindent versenyzést befolyásoló körülményt figyelembe véve 54 perccel sikerült leiskoláznunk Litkeyt!

Amennyiben Litkey kétségbe vonja ezen értékelésünk igazát, felajánljuk a visszavágót, de úgy hogy hajót cserélünk. Kíváncsiak lennénk arra, mit tudna kezdeni a Kiwivel, nem kevésbé arra, mi mit kezdenénk az Ő hajójával.

 

PS. Feltételezésünk szerint a Litkey csapat legfeljebb ásványvizet és RedBull-t ihatott. Mi is felbontottunk 1-1 fél literes ásványvizet, de nem bírtuk meginni, csapatunk hölgytagja kivételével, aki hármat is megivott. Mi ellenben elpárologtattunk egy üveg szilvapáleszt, egy üveg Metaxát (*******), valamint egy karton dobozos sört.


Az értékelést hitelesítette a Kiwi teljes legénysége:

Dr. Bitó Tamás főmancsaft
Dr. Karsay Éva segédmancsaft
Szenkovszky István kormányos


Hozzászólások Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!

Atti 2009 September 20, Sunday, 11:56:47

A Kékszalag nem most volt.... A cikket csak most olvastam.... De ez k.... jó. Gratula az eredményhez!

Hozzászólások száma: 1 


Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Sport



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player