Tudósok és tanítók
Hetényi Magdolna az Akadémia rendes tagja
Het√©nyi Magdoln√°t, a Szegedi Tudom√°nyegyetem √°sv√°nytani, Geok√©miai √©s K√Ķzettani Tansz√©k tansz√©kvezet√Ķ egyetemi tan√°r√°t a levelez√Ķ ut√°n rendes tagj√°v√° v√°lasztotta a Magyar Tudom√°nyos Akad√©mia.
F√ľl√∂p Ferenc a GYTK els√Ķ akad√©mikusa
Gy√ľdi S√°ndor, a karmester √©s matematikus
dr. Moln√°r Gyula ornitol√≥gus, zen√©sz √©s fot√≥m√Ľv√©sz
Besz√©lget√©s Cs√∂rg√Ķ S√°ndor akad√©mikussal
√Ėtv√∂s P√©ter 60 √©ves
Universitas
SZTE Hírlevél
J√≥l j√°r a di√°k, ha szemf√ľles
SzTE hírek
Véget ért a Szent-Györgyi Konferencia
Programajánló
MŠrcius 2023
H K S C P S V
27281 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a hůnapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukr√°n v√°ls√°g - Az oroszok haj√≥k els√ľllyeszt√©s√©vel foglyul ejtett√©k az ukr√°n flotta egy r√©sz√©t
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda √©p√ľl G√∂d√∂ll√Ķn
14:36 
Ukr√°n v√°ls√°g - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyel√Ķit
13:44 
Diszk√≥trag√©dia - Fenntartotta a kor√°bbi joger√Ķs √≠t√©letet a K√ļria a West Balk√°n-√ľgyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfi√≥k√°k sz√ľlettek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
V√°laszt√°s 2014 – Bajnai: √°prilisban hossz√ļ t√°vra eld√Ķl, az orsz√°g merre halad tov√°bb
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 РBotka: az Orbán-kormány leváltható
Universitas
SzTE hírek
Megkezdik a szegedi egyetemmel kapcsolatos dokumentumok egybegy√Ľjt√©s√©t
√öj gyakorl√≥rendel√Ķt adtak √°t az SZTE Fogorvostudom√°nyi Kar√°n
Magazin
Uccai dum√°k
Hollywoodi világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Brut√°lis: J√∂het az 1600 l√≥er√Ķs Veyron Super?
Tudósok és tanítók Tudósok és tanítók
Galambos G√°bor, a Juh√°sz Gyula Tan√°rk√©pző Főiskolai Kar főigazgat√≥ja
Munkat√°rsunkt√≥l   2001 March 01, Thursday  

Ami√≥ta √©n vagyok a f√Ķigazgat√≥, kell, hogy l√°tsszon az, hogy nagyobb rend van. Ez sz√©p lassan tudatosulni fog mindenkiben. Nagyon fontosnak tartom azt, - ez oktat√≥kra √©s a hallgat√≥kra is √©rv√©nyes - hogy, aki bel√©p a F√Ķiskola kapuj√°n, az tudja azt, hogy a Tan√°rk√©pz√Ķ F√Ķiskol√°ra j√∂tt be, √©s amikor a diplom√°j√°t megkapja, tudja azt, hogy innen t√°vozott.
  HozzŠszůlŠsok Nyomtat E-mail PDF

Ön tősgyökeres szegedi?
Igen. Eltekintve azokt√≥l a kisebb - nagyobb megszak√≠t√°sokt√≥l, amit a munk√°m miatt külföldön töltöttem, Szegeden √©lek.

Milyen emlékei vannak az iskoláiról?
Az √©n √©letem sosem volt valami egyszerű. M√°r √°ltal√°nos iskol√°ban sem voltam rossz tanul√≥, b√°r soha nem voltam kiv√°l√≥. Valahogy mindig √ļgy jött össze a vil√°g körülöttem, akkor szedtem össze magam, amikor nagyon kellett: √°ltal√°nos iskol√°ban n√©gyes tanul√≥ voltam, de nyolcadik √©vv√©g√©n jeles lettem. Gimn√°ziumban is n√©gyes bizony√≠tv√°nyom volt, de az √©retts√©gim ötös lett. Egyetemen sem kellett tand√≠jat fizetnem soha, √©s csak a diplomav√©d√©sem lett jeles.
Az első �csavar� ott volt az √©letemben, hogy g√©pipari technikumba akartam menni annak idej√©n, de sajnos elrontottam a matematika felv√©telimet, √©s akkorra m√°r lez√°rultak a gimn√°ziumi felv√©telik. Szeg√©ny √©desany√°m szaladg√°lt azut√°n, hogy az√©rt valamelyik köz√©pfok√ļ int√©zm√©nybe felvegyenek, √©s legal√°bb √©retts√©gim legyen. Felvettek a Radn√≥ti Gimn√°ziumba, de csak azzal a felt√©tellel, hogyha majd fel√©pül a Tisza - parti - a mostani Sz√©chenyi - Gimn√°zium, akkor az eg√©sz oszt√°lyt √°trakj√°k oda. Annak rendje √©s m√≥dja szerint a gimn√°zium kicsit lassan √©pült. H√°rom √©vet j√°rtam a Radn√≥tiba, √©s a negyedik √©vben √©retts√©giztem az akkori Tisza - parti Gimn√°ziumban.
Azt√°n a m√°sodik kit√©rő: makacs gyerek voltam, √©s harmad√©ves gimnazista koromban összevesztem az akkori k√©mia tan√°rnőmmel - ma m√°r j√≥t√©kony hom√°ly fedi az okokat - azt hirdettem, hogy ha a feje tetej√©re √°ll, akkor is vegy√©sz lesz belőlem. Szerencs√©re nem lett igazam, mert az egyetemi felv√©telin nagyon rosszul szerepeltem a k√©mia felv√©telin, de matematik√°b√≥l √©s fizik√°b√≥l tisztess√©gesen szerepeltem. Ennek az lett a következm√©nye, hogy felvettek matematika - fizika szakos tan√°rnak.
Amikor elmentem egyetemre, a szüleim azt mondt√°k: lakni mindig lakhatok otthon, enni is ehetek otthon, annyi mindig lesz, hogy nekem is jusson, de a ruh√°zkod√°somr√≥l saj√°t magamnak kell gondoskodnom. Ez√©rt, ahogy az egyetemre kerültem, elkezdtem tan√≠tani. Persze nem az okos gyerekeket, hanem a but√°kat. Egy √©v ut√°n l√°ttam, hogy abb√≥l trag√©dia lesz, ha √©n elmegyek tan√°rnak. Mert vagy megbuktatom a f√©l oszt√°lyt, akkor a szülők tiltakozni fognak, az igazgat√≥ be fog h√≠vatni, √©s akkor engem ki fognak r√ļgni. Ha nem buktatom meg a f√©l oszt√°lyt, akkor a saj√°t elveimmel kerülök majd ellent√©tbe, √©s akkor v√©lhetően az lett volna, hogy előbb - ut√≥bb elkezdtem volna inni, √©s kir√ļgtak volna. Ma m√°r persze tudom, hogy az √©let sokkal √°rnyaltabb, de akkor ez nagyon igaznak tűnt. M√°sod√©ves voltam, amikor a programtervező - matematikus csoportn√°l megürült egy hely, √©s n√©h√°ny különbözeti vizsga let√©tele ut√°n √°tvettek. √ćgy v√©gül matematikus lettem, √©s ezt soha nem b√°ntam meg. A harmadik kerülőt az jelentette az √©letemben, hogy eredetileg nem akartam a felsőoktat√°sban tan√≠tani, az √ļn. akad√©miai karriert nagyon t√°volinak tal√°ltam. L√°thatja: Az √©n √©letem mindig abb√≥l √°ll, hogy nem akartam valamit csin√°lni, √©s v√©gül m√©gis azt csin√°ltam. Lehet, hogy valaki mindig fogta a kezem, √©s ha elt√©velyegtem, mindig r√°lökött a helyes √ļtra.

Milyen p√°lyafut√°st sz√°nt mag√°nak?
Szerintem az az igaz√°n √©rdekes matematika, aminek nagyon sz√©p √©s tiszta elm√©lete van, de a gyakorlatban haszn√°lhat√≥. Ez√©rt √©n 1971 - ben, amikor v√©geztem, √ļgy döntöttem, hogy elmegyek egy tervezőv√°llalathoz matematikusnak. Ott töltöttem öt √©vet.
Akkoriban az iparv√°llalatokn√°l nagyon nagy st√°tuszszimb√≥lum jellege volt annak, hogy ők matematikust haszn√°ltak fel. Arra az√©rt büszke vagyok, hogy Gyul√°n m√©g √°ll a H√ļskombin√°tnak egy olyan vasbeton keretszerkezete, amelynek m√©retez√©s√©t azon sz√°m√≠t√≥g√©pes munka alapj√°n k√©sz√≠tettek a statikusok, amelyet √©n √≠rtam meg. De a negyedik √©vben m√°r vil√°gosan l√°tszott az, hogy ha ott maradok, mindent elfelejtek abb√≥l, amit tanultam. Akkor jelentkeztem az egyetemre, hogy szeretn√©k m√©gis visszajönni, mert √ļgy gondolom, nekem ez jobb lesz. 1976 - ban jöttem vissza az egyetemre. 1992 - ig a JAT√Čn dolgoztam. 1992 - ben egy f√©l√©vre elmentem a Műszaki Egyetemre Pestre, √©s azt√°n onnan p√°ly√°ztam meg a Juh√°sz Gyula Tan√°rk√©pző Főiskola √°ltal meghirdetett √°ll√°st.

Ezek szerint visszah√ļzta a sz√≠ve Szegedre.
Szegeden szeretek √©lni, ez k√©ts√©gtelenül √≠gy van. Ny√≠lv√°n sokan tudj√°k, hogy külföldön is van lehetős√©gem. Ott sokszor megk√©rdezt√©k tőlem, - főleg a rendszerv√°lt√°s körny√©k√©n - ugye, kint marad, de mindig nemmel v√°laszoltam.

Sosem járt olyan helyen, amely annyira megragadta, hogy elhagyta volna érte Szegedet?
Nem szeretn√©k nagyon fennkölt lenni, de azt mondom, hogy √©n magyar vagyok. Magyarorsz√°gon √©rzem legjobban magam. Ennek különböző okai vannak: m√°sok szerint is el√©g j√≥l besz√©lem a n√©metet, angolul is tudok, de sajnos nem tudom olyan pontosan kifejezni magam egyetlen m√°s nyelven sem, mint magyarul. Nem √©rzem annyira az √°rnyalatokat, √©s ha m√°r gondolkoznom kell azon mit hogyan mondjak ki, az m√°r nem ugyanaz. Nagyon sok j√≥ ismerősöm van külföldön, nagyon j√≥ munkalehetős√©geket tal√°ltam külföldön, de mindig azt mondtam, b√°rhova is megyek külföldre, ott m√°sodrendű √°llampolg√°r lehetn√©k. Magyar vagyok, itt szeretek √©lni. S ez nem valami �firle- francos hazafiass√°g�, √©n t√©nyleg itthon √©rzem j√≥l magam, ide szeretek hazajönni.

A gyerekei jövője miatt sem gondolta azt soha, hogy ink√°bb kint marad?
Ebből a szempontb√≥l nagyon szerencs√©s ember vagyok. Egyr√©szt, mert a kisfiam akkor kezdett el tanulni a felsőoktat√°sban, amikor a rendszerv√°lt√°s ut√°n az International Bussines School elindult. √ćgy ő angol nyelvű iskol√°ban, az első √©vfolyamban v√©gzett, √©s ennek megfelelően a legjobb √°ll√°sok közül v√°logathatott. Most a CIB bankn√°l van, √©s √©ppen a feles√©g√©vel m√°jus elej√©n k√©szülnek Amerik√°ba k√©t √©s f√©l √©vre.

Nem fog hi√°nyozni? K√©t √©s f√©l √©v nagyon hossz√ļ idő.
Term√©szetesen hi√°nyozni fog, de az a helyzet, hogy neki is √©p√≠tenie kell a karrierj√©t, √©s ez az√©rt olyan lehetős√©g, amit illik kihaszn√°lni. A kisl√°nyom meg idej√°r a Főiskol√°ra.

Az eddig elmondottak alapj√°n Ön egy el√©g racion√°lis gondolkoz√°s√ļ ember.
Igen. Azt hiszem ez √≠gy van, t√©nyleg racion√°lisan gondolkozom. √ögy gondolom, ez nem olyan nagy baj. Ez val√≥sz√≠nűleg a szakm√°mb√≥l kifoly√≥lag is √≠gy van, de az elm√ļlt ötven √©v is megtan√≠tott arra, hogy k√©t l√°bbal √°lljak a földön.

Huszonéves korában is ilyen volt?
K√©sőn √©rő t√≠pus vagyok. Ha nekem p√©ld√°ul h√°rom - n√©gy √©vvel ezelőtt valaki azt mondja, hogy főigazgat√≥ leszek ezen a Főiskol√°n, biztosan kinevettem volna. Soha semmilyen poz√≠ci√≥ra nem k√©szültem. Erre sem. Az√©rt azt kimondhatom, hogy ma nagyon sz√≠vesen csin√°lom.

Ez kih√≠v√°st jelent Önnek?
Azt.

Meg tud felelni a saját magával szemben felállított elvárásoknak?
Akkor, amikor √ļgy döntöttem, hogy megp√°ly√°zom a főigazgat√≥i posztot, azt nagyon komolyan gondoltam. √ögy gondoltam, k√©pes vagyok a főigazgat√≥i feladatokat ell√°tni, k√©pes vagyok a főiskola √©rdekeit k√©pviselni, k√©pes vagyok a főiskola dolgoz√≥inak olyan felt√©teleket teremteni, mind formailag, mind tartalmilag, ami j√≥ az embereknek. Optimizmust tudok nekik adni, tartalmat tudok nekik adni, √©s ez√©rt p√°ly√°ztam. Egy nagy előnyöm volt: azt hiszem, ma ezt √ļgy mondj√°k, hogy √©n ez√©rt az √°ll√°s√©rt nem kapartam. Teh√°t √ļgy voltam vele, hogy szeretn√©m ezt csin√°lni, van bennem el√©g erő hozz√°, √©s semmi baj nem lesz, ha ez nem sikerül. Mert h√°t mi tört√©nt volna? A tansz√©ken dolgoztam volna tov√°bb, seg√≠ten√©m a fiatalabb koll√©g√°imat, igyekezn√©k előrehaladni a magam szakm√°j√°ban, pr√≥b√°ln√©k p√©ld√°t mutatni. Menne tov√°bb minden a r√©gi ker√©kv√°g√°sban.

Hogyan látja, nehéz ez a feladat? Hogyan értékeli a saját munkáját?
Amikor kineveztek, akkor l√°tszott meg, hogy ez mekkora nagy falat. Azt, hogy ezt j√≥l, vagy rosszul teszem, nem nekem kell eldönteni. Majd a kolleg√°k döntenek. K√©t √©v m√ļlva lesz ism√©t v√°laszt√°s, √©s ha √©n is szeretn√©k indulni √©s a közöss√©g is √ļgy dönt, hogy megv√°laszt, akkor együtt folytatjuk tov√°bb, ha nem, akkor majd m√°s feladatok v√°rnak. Nem √©rzem azt, hogy ettől f√©lresiklana az √©letem.

Hogyan v√°logatja meg közvetlen kolleg√°it?
Van egy nagyon fontos dolog, amit √©vekkel ezelőtt fogalmaztam meg, de a mai napig igyekszem alkalmazni: ha mindenki csak annyit tud, amennyit √©n tudok, akkor az egyikünk felesleges. Nem tudom, hogy kinek mi az √°ltal√°nos felfog√°sa a vezetői poz√≠ci√≥r√≥l, de az eny√©m az, hogy csak olyan munkat√°rsakkal szeretem magam körülvenni, akik valamilyen √©rtelemben többet tudnak, mint √©n. Ha t√©vedek, √©s rosszul v√°lasztok, akkor att√≥l sz√©p csöndben megv√°lok.

Önt a legut√≥bbi tan√°csül√©sen megv√°lasztott√°k a strat√©giai bizotts√°g elnök√©nek. Mi ennek a bizotts√°gnak a funkci√≥ja, √©s mi az ön feladata?
Ez a bizotts√°g az egyik �legs√ļlyosabb bizotts√°g� lesz a Szegedi Tudom√°nyegyetemen. Ennek a bizotts√°gnak lesz az a feladata, hogy felv√°zolja azt az ir√°nyvonalat, amelyen a Szegedi Tudom√°nyegyetemnek előre fel√© kellene mennie. A probl√©m√°t ott l√°tom, hogy az alapokat az elkövetkező 3 - 5 √©vben kell lerakni. Aki ezt a munk√°t v√©gzi, az nem fogja √©lvezni a munka gyümölcseit, de √©dess√© teheti azt az őt követőknek. A vesz√©ly ott van, hogy csak √©rezni lehet a j√≥ ir√°nyt, √©s t√ļl sok az egy√©ni √©rdek. Aki azt hiszi, hogy ez a J√≥zsef Attila Tudom√°nyegyetem folytat√°sa, vagy, hogy ez a kinőtt Juh√°sz Gyula Tan√°rk√©pző Főiskola egyetemi keretekben, az √≥ri√°sit t√©ved. Ez egy √ļj egyetem. A kezd√©snek vannak nagyon szerencs√©s elemei, hiszen az egyetem l√©tező felsőoktat√°si int√©zm√©nyek egyesül√©s√©vel jött l√©tre. √ćgy a hagyom√°nyokat, az oktat√°si tapasztalatokat, a kutat√°si eredm√©nyeket, a hazai √©s nemzetközi kapcsolatokat mind hozza mag√°val. Ez valahol borzaszt√≥ nagy h√°tr√°ny is. Hadd mondjak egy hasonlatot. Azt mondt√°k a közelm√ļltban nekem, hogy tulajdonk√©ppen az egyesült egyetemben l√©vő karok √ļgy kell, hogy viselkedjenek, mint egy csal√°dban a gyerekek: tudom√°sul kell venni, hogy egyszer az egyik gyerek kap egy kicsit többet, azt√°n a m√°sik. A csal√°dban mindenki tudja, hogy előbb - ut√≥bb hozz√° fog jutni a cipőhöz, a ruh√°hoz, a sz√≥rakoz√°shoz, mindenhez. Erre azt mondtam annak a kolleg√°mnak, aki ezt mondta, hogy ez igaz akkor, ha a gyerekek első h√°zass√°gban születtek, √©s mindkettőnek az anyja √©s az apja ugyanaz. De ha a gyerekek m√°r különböző h√°zass√°gban születtek, √©s a m√°sodik h√°zass√°g eredm√©nyek√©ppen √©rett gyerekeket visszünk egy h√°zass√°gba, akkor sajnos, ez nem √≠gy működik. Hanem mindenki nagyon figyel arra, hogy az ő gyereke pontosan megkapja azt, amit eddig megkapott, mert azt biztos√≠tani akarja neki. Az integr√°ci√≥ pedig a karok m√°sodik h√°zass√°g√°val jött l√©tre, √©s a h√°zasfelek nem mindig gazdag csal√°db√≥l sz√°rmaznak. Egy integr√°ci√≥ban nagy türelemre, meg√©rt√©sre, √©s sok - sok kompromisszumra van ahhoz szüks√©g, hogy ebben a m√°sodik h√°zass√°gban mindenki j√≥l √©ljen.

Ha nem lenne ennyire elfoglalt ember, mivel tölten√© legsz√≠vesebben az idej√©t?
Val√≥sz√≠nűleg ugyanezt csin√°ln√°m. Megmondom, mi√©rt: nem dolgozom. Nem tudom megfigyelte - e m√°r, hogy a magyar nyelvben van ennek a sz√≥nak egy pejorat√≠v √©rtelme. Az nem lehet j√≥, ha valaki dolgozni megy. Mindig azt szoktam mondani: bemegyek az int√©zetbe. Velem sz√°mtalanszor előfordul, hogy h√©tv√©geken is a szakm√°mmal foglalkozom, vagy tört√©netesen olyan egyetemi anyagot olvasok, amire h√©t közben nem jut időm. De ez engem sz√≥rakoztat. Ha nem ezt csin√°ln√°m, akkor v√©lhetően hi√°nyozna, √©s keresn√©m a m√≥dj√°t annak, hogy olyat tegyek, amit sz√≠vesen v√©gezn√©k. Azt meg kell, hogy mondjam, az√©rt utazni is nagyon szeretek.

Utaz√°s! Sv√°jcot többször eml√≠tette.
Ott dolgozom. Ott valóban dolgozom egy cégnél, mert ott pénzt keresek.

Mi a véleménye az országról?
A j√≥ sorsom √ļgy hozta, hogy a vil√°gnak nagyon sok orsz√°g√°ban j√°rtam Ausztr√°li√°t√≥l az Egyesült √Āllamokig, Szingap√ļrt√≥l Hollandi√°ig. T√©nyleg nagyon sok helyen voltam. Az első, amit le lehet szögeznem, igaz az a h√≠r, hogy Sv√°jc a vil√°g egyik leggazdagabb orsz√°ga. Szeretem Sv√°jcot abban az √©rtelemben, hogy gyönyörű t√°jai vannak, hogy tisztas√°g van, rend van, j√≥l√©t van, mindenki tudja a dolg√°t. Ami nem tetszik Sv√°jcban: az emberek nagyon z√°rk√≥zottak. T√©nyleg nagyon befele fordulnak. Ha kicsit ki√©lezem a helyzetet, akkor azt mondhatom, biztos van Sv√°jcban olyan k√©t kolleg√°m, aki egym√°s melletti szob√°ban dolgozik, mondjuk öt √©ve, de lehet, hogy nem tudja, van - e gyereke a szomsz√©d szob√°ban ülő kolleg√°j√°nak. M√©g nem l√°ttam p√©ld√°ul k√©t sv√°jcit együtt t√°vozni a munkahely√©ről. Bent remekül elvannak, mint munkat√°rsak. De nem √©rdekli a szomsz√©dj√°nak a sorsa, nem √©rdekli, hogy mit fog csin√°lni munka ut√°n. Nagyon visszah√ļz√≥d√≥ak, nehezen fogadnak be idegeneket, külföldit meg m√©g nehezebben.

Önnek hogyan sikerült?
Nem panaszkodhatok, de ennek több összetevője van. Elsősorban az√©rt, mert a c√©g k√©t tulajdonos√°val vagyok nagyon j√≥ viszonyban, ez ad a többiek előtt egyfajta respektet. M√°sr√©szt meg v√°llalom, hogy √©n mentem oda, nem ők jöttek ide, teh√°t nekem kell hozz√°juk alkalmazkodnom. Ez nekem nem esik nehezemre. Ha kimegyek, aszerint kell √©lnem, ami ott a szok√°s. Mondok egy p√©ld√°t. Mindig meg szoktam √°llni a zebra előtt, m√©g akkor is, ha a j√°r√≥kelő csak a zebra sz√©l√©n √°ll. Mert kint ezt szoktam meg. Azt, hogy udvarias vagyok. M√°s azt mondja nekem, aki mellettem ül az aut√≥ban, hogy mi√©rt nem dar√°lod el őket? Mert nem ahhoz vagyok hozz√°szokva. Nagyon sokat tanultam kint. Amit p√©ld√°ul onnan hoztam magammal, az az, ami itt a Főiskola √©pület√©ben l√°that√≥. Előbb - ut√≥bb mindenki tiszteletbe fogja tartani azt, hogy itt rend van. M√©g az is, aki otthon ehhez nem szokott hozz√°. Azt valahogy m√©lyen mag√°ban mindenki √©rzi, hogy ami tiszta, azt nem illik összekoszolni, ahol rend van, ott nem illik rendetlens√©get csin√°lni, a folyos√≥n nem szabad a szemetet eldob√°lni, √©s nem szerencs√©s cipővel a falnak t√°maszkodni. Ami√≥ta √©n vagyok a főigazgat√≥, kell, hogy l√°tsszon az, hogy nagyobb rend van. Ez sz√©p lassan tudatosulni fog mindenkiben. Nagyon fontosnak tartom azt, - ez oktat√≥kra √©s a hallgat√≥kra is √©rv√©nyes - hogy, aki bel√©p a Főiskola kapuj√°n, az tudja azt, hogy a Tan√°rk√©pző Főiskol√°ra jött be, √©s amikor a diplom√°j√°t megkapja, tudja azt, hogy innen t√°vozott.

√Ārvai Mara

 



HozzŠszůlŠsok Kedves Olvasů! Jelentkezzen be ťs akkor hozzŠszůlhat a tťmŠhoz!



Webradio.hu - Szegedi, orszŠgos ťs sport hŪrek a nap 24 ůrŠjŠban!:H√≠rek arrow Universitas



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player