Ami elsőre szembetűnik a játĂ©kban, az a grafikája, kĂ©sőbbiekben a napszakváltakozást is megtekinthetitek, nagyon igĂ©nyesen dolgozták ki a játĂ©kot, Ă©s mondhatjuk azt is, hogy egy szinten van a Doom 3-al, de azzal majd egy kĂ©sőbbi adásban ismerkedhettek meg.
1986ban felrobban a csernobili atomerőmű, ez szolgál a játĂ©k törtĂ©netĂ©nek alpjakĂ©nt, Ă©s termĂ©szetesen helyszĂnekĂ©nt. A játĂ©kban a texturák fantasztikusak, egyre jobban közeledĂĽnk ahhoz, hogy a számĂtogĂ©pĂĽnk monitorán a valoságot lássuk, a fegyvereket is eltalálták a játĂ©kban, teljesen realisztikusak. Kicsit bővebben a texturákrĂłl: mint már emlĂtettem a játĂ©k csernobil környĂ©kĂ©n játszĂłdik, Ăgy a játĂ©kfejlesztő csapat kiment akörnyĂ©kĂ©re, kĂ©szĂtett pártezer fĂ©nykĂ©pet a lepusztult házakrĂłl, a környezetről, Ă©s az elhagyatott játszĂłtĂ©rről. A játĂ©k motorja az x-ray nĂ©vre hallgat, ez egy teljesen Ăşj, számos Ăşttörő technolĂłgiát felvonultatĂł motor. Az X-Ray kĂ©pes mind beltĂ©ri, mind kĂĽltĂ©ri rĂ©szek megjelenĂtĂ©sĂ©re, kĂ©pkockánkĂ©nt kb. 100 000 poligont tuszkol a kĂ©pernyőre. Mellesleg a játĂ©k motorját már 2 Ă©ve fejlesztiki, s bár 2003 őszĂ©re igĂ©rtĂ©k a megjelenĂ©sĂ©t ezzel mĂ©g sajnos egy kicsit várnunk kell.
Rengeted extrát tartalmaz mĂ©g a játĂ©k motorja, pl. a közvetlen megvilágĂtási rendszer, amely segĂtsĂ©gĂ©vel dinamikus-szĂnes fĂ©nyek Ă©s dinamikus árnyĂ©kok szavatolják a hangulatot. A vĂ©gleges játĂ©kban egyĂ©bkĂ©nt akár járműveket is vezethetĂĽnk. NĂ©hány elem a játĂ©kbĂłl, hogy kicsit tisztábban lássátok, mivel is lesz dolgunk: Egyedi lĂ©nyekkel találkozhattok, Ă©s a telekinĂ©zis is helyet kjapott a játĂ©kban. A törtĂ©net több szálon fut, ennek köszönhetően többfĂ©le befejezĂ©ssel is találkozhattok. Az emberszabásĂş karakterekkel valĂłs beszĂ©lgetĂ©st folytathattok. A sok-sok egyedi fegyver mellet megtudhattuk, hogy akár 2 fegyverrel is nyomulhatunk egyszerre.
Mint a kĂ©sőbbiekben kiderĂĽlt a játĂ©k 2030-ban játszĂłdik, s egy stalker vagy másnĂ©ven "relikvia vadász" szerepĂ©ben tetszelgĂĽnk, aki imád a csernobili erőmű közelĂ©ben, veszĂ©lyes - erősen rádiĂłaktĂv - terĂĽleteken kolbászolni. A játĂ©k helyszĂne, a zĂłna rengeteg meglepetĂ©ssel szolgálhat, gravitáciĂłs gödrök, mĂ©rgező gázok, stb. Kezdteben egy egyszerű detektorral nyomulhatunk, ám a kĂ©sőbbiekben egyre durvább fegyverekkel nyomulahtunk a zĂłna közepe felĂ©. A 20 km2-es terĂĽleten kedvĂĽnk szerint kolbászolhatunk, összesen 15 pályán keresztĂĽl. Nagy hangsĂşlyt fektettek a kĂ©szĂtők az ĂşjrajátszhatĂłságra. A helyszĂn folyamatosan változik A vĂ©rbeli játĂ©kosok 30-50 Ăłra alatt vĂ©gig vihetik a játĂ©kot, mĂg a felfedező lelkĂĽletűek jĂłval tovább barangolnak majd a játĂ©kban, mire elĂ©rik cĂ©ljukat.
TĂ©rjĂĽnk vissza kicsit a fegyverekre. Mivel ajátĂ©k a jövöben játszĂłdik, a kĂ©szĂtők ehhez mĂ©ltĂłan állĂtották össze a fegyvereket. MegtalálhatĂł itt a legegyszerűbb kĂ©stől kezdve a termĂ©szetfeletti, speciális fegyverekig szinte minden. Kb 30 kĂĽlönböző fegyvert terveznek a játĂ©kba melyekhez valĂłs fizikai mopdell társult. Ezeket teleaggathatjuk mindenfĂ©le kĂĽtyĂĽvel, pl hangtompitĂł, vagy Ă©pp a mesterlövĂ©sz puskán az optika. EgyĂ©bkĂ©nt a cspaat kedvenc időtöltĂ©sei közĂ© tartoik a paintballozás, Ăgy a fegyvereket nagyon kedvelik. Mivel elĂ©ggĂ© megszállottak annak Ă©rdekĂ©ben hogy a játĂ©k realisztikus legyen, gondosan ĂĽgyeltek a fegyverek kidolgozására. Van egy fegyverspecialista a csapatban, aki ĂĽgyelt a modellezĂ©sre, a valĂłs Ă©letbeli fizikai adottságokra, szavatolva ezáltal a fegyverek elvárhatĂł kĂ©pessĂ©geit. Továbbá egy másik fickĂł minden egyes fegyverhez szállĂtja a valĂłs hangokat. MindefĂ©le felszerelĂ©ssel találkozhatunk a játĂ©kban, melyek a játĂ©k vĂ©ge felĂ© egyre fontosabbak lesznek, pl ÉrzĂ©kelők, szenzorok, Geiger számlálĂł, vĂ©delmi öltözĂ©kek Ă©s mĂ©g sok más egyĂ©b cucc áll majd rendelkezĂ©sĂĽnkre, ám 40 kilonál többet nem cipelhet főhősĂĽnk, azonban a fűben vagy a földön magunk után hĂşzva akár több dolgot is hurcolhatunk.
SzĂłlnĂ©k pár szĂłt az ellenfeleinkről, A baleset előtt termĂ©szetes vadvilág Ă©s emberek sokasága nĂ©pesĂtette be a ZĂłna terĂĽletĂ©t. A nukleáris katasztrĂłfa azonban rányomta bĂ©lyegĂ©t az Ă©lővilágra: mutáns patkányok, kutyák, zombik Ă©s mĂ©g számos csĂşfság szambázik a játĂ©kos elĂ©, egy divatbemutatĂł erejĂ©ig. Mint már emlĂtettem a játĂ©kban helyet kap a telekinĂ©zis, Ă©s a telepátia, nos erre nĂ©hány lĂ©ny kĂ©pes lesz ugyhogy csak Ăłvatosan bánjatok velĂĽk! Pár szĂłt a sebzĂ©sekröl : Az eltĂ©rő testtájĂ©kon törtĂ©nő csapások eltĂ©rő reakciĂłt váltanak ki a testből. Mindez a csontváz animáciĂł, Ă©s termĂ©szetesen a felpiszkált fizikai motorban tobzĂłdĂł kĂłdsoroknak köszönhető. RepĂĽlő vĂ©gtagokat nem terveznek azonban, sőt valoszinĂĽleg a vĂ©rt ki/be lehet majd kapcsolni.
A STALKER komplett szabadságot nyĂşjt a mozgás Ă©s a cselekedetek tekintetĂ©ben. A játĂ©k kezdetĂ©n a játĂ©kos oda megy, ahova kedve tartja. A ZĂłna egy nagy, 30 KM-es terĂĽlet, mely a játĂ©k bármely stádiumában nyitva áll, felfedezhető. A ZĂłna nĂ©mely terĂĽletei fokozottan veszĂ©lyesek, ahol csakis megfelelő felszerelĂ©s segĂtsĂ©gĂ©vel tevĂ©kenykedhetĂĽnk. MinĂ©l veszĂ©lyesebbek ezek a rĂ©szek, annál kifinomultabb felszerelĂ©sre lesz szĂĽksĂ©ge a játĂ©kosnak az Ă©letbenmaradás Ă©rdekĂ©ben. A ZĂłna átszelĂ©se, kimondottan a szemĂ©lyes tapasztalaton Ă©s a többi, NemJátĂ©kosKarakterek (kĂ©sőbbiekben csak NJK-k) sztalkerrel folytatott kommunikáciĂł kĂ©rdĂ©se. ĂŤgy tudhatjuk meg ugyanis, mely terĂĽletek kevĂ©sbĂ© biztonságosak. Ugyanakkor lesznek lakĂłi is a zĂłnának, akik egyedi meglátást kĂ©pviselnek az Ă©leted Ă©rtelme iránt.
Az Nvidia technikai partnerkĂ©nt van jelen a STALKER fejlesztĂ©sĂ©ben Ă©s optimalizálásokat hajtanak vĂ©gre az FX generáciĂłs kártyáikhoz. A Geforce FX kiválĂł shader lehetősĂ©gekkel kecsegtet, Ă©s nagy hangsĂşlyt fektetnek ennek kihasználására. Ugyanakkor midnent megtesznek, hogy biztosĂtsák a többi videokártyatulajdonost, Ăgy nincs miĂ©rt aggĂłdni, gyártĂłtĂłl fĂĽggetlenĂĽl, minden korszerű effektet kihasználnak a fejlesztők.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!