Külföld
A német iparban 40 ezer munkahely jöhet létre az idén
(MTI) - Németországban 40 ezer munkahelyet hozhatnak létre az iparvállalatok a német ipari és kereskedelmi kamarák szövetségének (DIHK) felmérése szerint.
Merkel Londonban: Ukrajna példája mutatja, mekkora szerencse volt a békés kelet-európai átalakulás
Merkel az Izraellel szembeni gazdasági bojkott ellen foglalt állást Jeruzsálemben
Indul a Pálinka Ország kóstoló
Müncheni mûkincsek - Hatan kérnek vissza képeket a Gurlitt hagyatékából
Súlyos bizalmi válság fenyegeti a német kormánykoalíciót
MTI hĂ­rek
Külföld
Ukrán válság - Kiszorították az oroszbarát tiltakozókat a Donyeck megyei hivatalból
Magyarország
A vártnál gyengébb a szél a Balatonnál, nem kellett beavatkozni a magas vízállás miatt
EU
Ukrán válság - Jacenyuk az orosz erõk visszavonását sürgeti
Külföld
Szerbiai választások - A szerb média szerint unalmas a kampány
Magyarság
Gulyás: óriási elõrelépés, hogy négy év alatt közel 600 ezren élnek a kedvezményes honosítással
Sport
Versenyuszoda épül Gödöllõn
Tudomány
Forradalmasíthatja a sebészetet a törések selyemcsavaros rögzítése
Külföld
Megtámadták a Pussy Riot két tagját Nyizsnyij Novgorodban
Sport
Férfi kézilabda BL - Március 23-án játszik Lengyelországban a Veszprém
Egészségügy
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
Labdarúgás
Piturca marad a román szövetségi kapitány
Bûnügy
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Baleset
Egy gázvezeték átvágása miatt 15 embert kitelepítettek Lajosmizsén
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Külföld Külföld
A német autóklub elutasítja a tervezett autópályadíjat
MTI   2013 December 26, Thursday  

A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelõ autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendõ jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése.
Olvasďż˝i ďż˝rtďż˝kelďż˝s:starstarstarstarstar / 0
�rt�kelje �n is! starstarstarstarstar
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - A német autóklub (ADAC) elutasítja a külföldieket terhelõ autópályadíj bevezetésének kormányzati terveit, a szervezet szerint inkább az üzemanyag után fizetendõ jövedéki adót kellene emelni, ha elkerülhetetlen az autósok terheinek növelése - írta csütörtökön a Die Welt az online kiadásában.

Az ADAC minden lehetséges eszközzel fellép az autópályadíj ellen - mondta Peter Meyer, a szervezet elnöke a Die Weltnek. Az autópályadíj bevezetése "közlekedéspolitikailag értelmetlen lépés, és plusz bevételt sem eredményez" - tette hozzá. A külföldi autósokat terhelõ sztrádahasználati díj bevezetése a bajor CSU nyomására került a koalíciós szerzõdésbe. A bajor konzervatívok arra hivatkoznak, hogy a német autósoknak Európában szinte mindenütt fizetniük kell az autópályák használatáért, a külföldiek viszont ingyen autózhatnak a német sztrádákon, ami szerintük tarthatatlan állapot.
   
A CSU-s közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt elképzelése szerint a matricás rendszert vezetik be, és az évi 100 euró körüli díjat 2015-tõl kell majd megfizetni. A pénzt minden autóstól beszedik, de a németeknek visszafizetik. Az adminisztrációs költségek levonása után így egyetlen euró plusz forrás sem maradna a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére, "sõt, (a tervezett megoldás) veszteséges lenne" - mondta Peter Meyer. Az ADAC elutasítja az autósok terheinek mindenfajta növelését. A német autótulajdonosok már így is évente 53 milliárd eurót fizetnek be az államkasszába, de ebbõl csak 19 milliárdot fordítanak az úthálózat fejlesztésére. A politikának inkább ezen kellene változtatnia, ha pedig mégis elkerülhetetlen a terhek növelése, akkor inkább az üzemanyag jövedéki adóját emeljék, mert az legalább igazságos megoldás, hiszen "aki többet autózik, az többet is fizet" - mondta az ADAC elnöke.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Hírközpont



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player