Külföld |
---|
(MTI) - Görögország soros európai uniós elnöksége alatt kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a Szerbiával folytatott csatlakozási tárgyalások minél gyorsabban haladjanak - biztosította támogatásáról a szerb államvezetést keddi belgrádi látogatásán ... | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hírek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
EB: felvásárolhatja az Olympic Airt az Aegean Airlines
MTI
2013 October 09, Wednesday
(MTI) - Az Európai Bizottság jóváhagyta szerdán, hogy a görög Aegean Airlines felvásárolja vetélytársát, a szintén görög Olympic Airt.
|
(MTI) - Az Európai Bizottság jóváhagyta szerdán, hogy a görög Aegean Airlines felvásárolja vetélytársát, a szintén görög Olympic Airt.
A brüsszeli testület szerint a felvásárlás nem okoz olyan versenytorzulást, amely rövid idõn belül ne következne be amúgy is, tekintettel arra, hogy az Olympic Air súlyos pénzügyi gondokkal küzd. Belátható idõn belül ugyanis a felvásárlás nélkül is kénytelen lenni kilépni a piacról, így mindenképpen megszûnne az Aegean versenytársa lenni - indokolták. "Jóváhagytuk az egyesülést, mert nincs további káros hatása a versenyre" - ismertette a döntést Joaquín Almunia, az Európai Bizottság versenyjogi biztosa. A bizottság áprilisban indított vizsgálatot az esetleges egyesülés versenyre gyakorolt hatásainak feltárására, mert úgy ítélte meg, hogy a görög belföldi repülések piacán az Olympic az Aegean legjelentõsebb versenytársa. A bizottság a döntés indoklásában arra is kitér, hogy az athéni reptérrõl induló belföldi járatok iránti kereslet az ország gazdasági válsága miatt több mint a negyedével csökkent az elmúlt években, mindkét légitársaság csökkentette járatai számát, és kevesebb célállomást szolgálnak ki. Brüsszel emlékeztet, hogy a két cég lehetséges egyesülését már vizsgálták két éve; akkor 17 útvonalon versengett egymással a két légitársaság. Jelenleg hét olyan desztináció van, ahová mindkét cég repül, ezek közül ötöt nem is lehet más társasággal elérni. Az Aegean mintegy 50 bel- és külföldi célállomásra repül Athénból, az Olypmic körülbelül 30 desztinációra, fõleg Görögországba. "A bizottság mélyreható vizsgálata világosan megmutatta, hogy bármi történjen is, az Olympic a csõd szélén áll, és hamarosan kénytelen lenne lehúzni a rolót" - közölte a bizottság, kitérve arra is, hogy a cég 2009-es privatizációja óta egyetlen évben sem tudott nyereséget termelni, tulajdonosai folyamatos pénzügyi támogatására szorult, és nincs az az üzleti terv, amellyel a cég a belátható jövõben valószínûleg profitot tudna felmutatni. A vizsgálat arra is fényt derített, hogy az Aegeanon kívül senki sem akarja megvenni az Olympicet, a tulajdonosok pedig nem óhajtják tovább finanszírozni a mûködését, valamint a bajban lévõ társaság eszközeire és márkanevére sincs más jelentkezõ. Ez azt jelenti, hogy az egyesülés híján az Olmypic teljes kapacitása, úgy ahogy van, rövid idõn belül eltûnne a piacról.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!