Bemutatta a BMW az elsõ elektromos meghajtású modelljét
MTI
2013 July 29, Monday
Bemutatták hétfõn a BMW elsõ elektromos meghajtású modelljét, az i3 városi kisautót.
|
(MTI) - Bemutatták hétfõn a BMW elsõ elektromos meghajtású modelljét, az i3 városi kisautót. Az i-modellcsalád elsõ sorozatgyártású tagjának hármas világpremierje volt, egyszerre mutatták be Londonban, New Yorkban és Pekingben. A bajor autógyártó cég szerint a modell forradalmi változást hoz az elektromos autók piacán. Az i3 úgy változtatja meg az egyéni közlekedést, mint a mobiltelefon a kommunikációt" - idézte a német sajtó Ian Robertsonnak, a BMW igazgatótanácsi tagjának a kocsi londoni bemutatóján elmondott beszédét. A legfontosabb technikai újítás, hogy az utaskabin rendkívül könnyû anyagból, szénszál-erõsítésû mûanyagból készül, így a kocsi nem nehezebb egy hasonló méretû, hagyományos meghajtású autónál. A cég szerint azonban a kocsi koncepciója teljes egészében forradalmi. A fõ elv a fenntarthatóság és hatékonyság. Ezeket az elveket a gyártásban, a felhasznált anyagokban és a kocsi használatában is érvényesítik. A gyártási folyamatot úgy tervezték meg, hogy a lehetõ legkevesebb üvegházhatású gáz kerüljön a légkörbe. Az anyaghasználatra jellemzõ, hogy az ülések újrahasznosított PET-palackok felhasználásával készülnek, az utasteret díszítõ faburkolatok pedig eukaliptuszból, mert azt nem kell vegyszerekkel kezelni. Az elektromos motor 7,2 másodperc alatt gyorsítja fel óránkénti 100 kilométeres sebességre a világ elsõ prémiumkategóriás elektromos kocsijának szánt modellt. Egy töltéssel 130-160 kilométert lehet megtenni. A hatékonyság jegyében a kocsi egyik változatát az elektromos motor mellett egy 650 köbcentis benzinmotorral is felszerelik, ennek révén 300 kilométerre nõ a hatótáv. A városi autót egy sor szolgáltatással együtt árulják. Ugyancsak a hatékonyság jegyében fejlesztették ki például azt a szolgáltatást, hogy a tulajdonos kedvezményesen bérelhet hagyományos meghajtású BMW-t, ha hosszabb útra indul. Az i3 õsszel kapható az európai piacon, Amerikában és Ázsiában jövõre vezetik be. Az alapmodell ára csaknem 35 ezer euró. A BMW adatai szerint 2010-ben valamennyi gyártót együttvéve világszerte csupán 7 ezer elektromos meghajtású kocsit adtak el, a piac azonban robbanásszerûen nõ, és az idén már 150-160 ezer között lehet az értékesített elektromos autók száma. A városi autózás ökológiailag és gazdaságilag fenntartható, hatékony formája iránt a városi népesség növekedésével együtt egyre nagyobb lesz a kereslet - jósolta Ian Robertson, idézve az ENSZ becslését, amely szerint a következõ 20-25 évben több mint a kétszeresére emelkedik, 4-5 milliárdra nõ a városban élõk száma.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!