AutĂłk
Nyolc Corvette-ritkaság zuhant bele egy víznyelõbe Kentuckyban
Nyolc ritka, kiállítási sportautó-modell zuhant belel szerda reggel egy, a Nemzeti Corvette Múzeumban beszakadt víznyelõbe a Kentucky állambeli Bowling Greenben.
Ezentúl Bugatti Veyronnal is üldözik a bûnt Dubaiban
Múzeumba került az elsõ, 1898-ban készült Porsche
Plusz 70 lóerõt facsart ki az Audi S3-ból az ABT
Minden idõk legbiztonságosabb autója a Tesla "S"
Példátlan, 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában
Magazin
Jegyzet
Boldogabb jövõt remélek
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Programajánló
�prilis 2024
H K S C P S V
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Példátlan, 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában
Gyüjtemény
WebKozmo
Piczil Márta: Nem véletlen az õsi szereposztás
Vajda Júlia: a férfiak szeretik irányítani a nõket
Relax
Futballmeccsen
A férfi földrajza
AutĂłk AutĂłk
TMCars: BMW E30 - Ăşjratervezve
MunkatársunktĂłl   2012 September 07, Friday  

Bevallom õszintén eddig nem sokat tudtam a TMCars jármûtervezõ stúdióról, azonban E30 koncepciójukat megismerve ez véglegesen megváltozott.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

Bevallom õszintén eddig nem sokat tudtam a TMCars jármûtervezõ stúdióról, azonban E30 koncepciójukat megismerve ez véglegesen megváltozott. A magyar csapat egyedülálló, rendkívül mutatós szettet álmodott meg a korosodó BMW E30-as kupéhoz.

A TM concept30 névre hallgató tanulmány azért is különösen izgalmas, mert ez a hazai stúdió elsõ gyártásra érett koncepciója, amelybõl a kisszériás kivitelezés is megvalósítható.

Jogosan adódik a kérdés, miért is pont az E30 formatervéhez nyúltak? A TMCars megfogalmazása szerint erre két indok is akadt, az egyik kézenfekvõ, hiszen a klasszikus BMW idén ünnepli a 30. születésnapját. A másik ok a kupé máig töretlen népszerûsége, hiszen a mai napig használják ezeket az autókat a hétköznapokban, illetve a legkülönbözõbb versenysorozatokban egyaránt.

A TMCars a tervezés során elsõdlegesen arra törekedett, hogy az eredeti e30-as karakterét megõrizve készüljön egy modern sportos kupé. A formatervek a klasszikus német irányelveket követik, ahol minden vonalnak precíz helye van, így az összkép letisztult és logikus - állítja a magyar csapat.



A koncepció ugyanakkor arra is jó példát mutat, hogy mi történhetett volna akkor, ha BMW-nél nem történik meg a szemléletváltás a konvex-konkáv felületek irányában.

A koncepció tervezése során,a fõbb vonalak mellett olyan elemeket is megõriztek, mint például a '80-as években igen elterjedt gumicsík, amely az autó oldalán futott végig. Ez a klasszikus elem mára már teljesen eltûnt az autókról, pedig régen rendkívül hasznosnak bizonyult, hiszen - amellett, hogy jól mutatott - védelmet is nyújtott a sérülések ellen.

Szintén a régi idõket idézi a sárhányó, amely a koncepción természetesen modern formában születhetett újjá. A legszembetûnõbb változás azonban mégis az autó elejét, valamint a fényszórókat érintette. Utóbbiakat teljesen áttervezték, a klasszikus, kör alakú helyzetjelzõket egymásba metszõ trapéz LED-sorok váltották fel. A magyar tervezõstúdió természetesen a BMW klasszikus "veséit" is megõrizte, csak a króm keret alkalmazásával még hangsúlyosabbak lettek az ismertetõ jegyek.

Az autó tervezésekor szintén fontos tényezõ volt a gyártás és az egyszerû összeszerelhetõség kivitelezése. A 12 darabos bodykit minden egyes eleme vagy a gyári karosszériaelem helyére, vagy magára a panelra csatlakozik, így bármely e30 kupé kasztni felhasználható donornak.

A TMCars két verziót is készített az általuk csak "modern klasszikusnak" nevezett koncepcióból. A street verzió esetében minden üveg és tetõelem megmarad az eredeti kupéról, a kerékjáratok pedig az eredeti felfüggesztéshez lettek kialakítva, szélesebb kerekekkel vagy szélesített nyomtávval.

A race verzió esetében is megtartották az üvegeket, de a C oszlopot egy plusz toldattal vastagították meg - csakúgy, mint az eredeti M3-as esetében. A kerékjáratok pedig az egyedi igények szerint személyre szabva készíthetõek el, hogy az autó egyedi felfüggesztése gond nélkül elférjen.

Az autó mindkét verziójának elkészítésekor szintén fontos tényezõ volt, hogy megfeleljen az IVA M1 kategória elõírásainak, így külön vizsgával közúti forgalomban is használható.

Aki kedvet kapott kedvenc E30-as kupĂ©jának ilyen radikális mĂłdon törtĂ©nõ átalakĂ­tásához, bizalommal fordulhat Tárnok Zsolt tervezõhöz, a [email protected] e-mail cĂ­men, további infĂłk pedig a TMCars weboldalán találhatĂłk.

Mi, a magunk részérõl pedig további sok, hasonlóan impozáns alkotást kívánunk a magyar tervezõstúdiónak!


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Szines



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player