Ha hinni lehet a jól értesült Britain's Car magazinnak, akkor az Audi egy középmotoros sportautó gyártását tervezi, amely valószínûleg az R5 nevet kapná. Az R5-öt a rendkívül népszerû Audi TT és az ingolstadti gyár zászlóshajója, az R8 közé pozicionálná a gyár. Az újdonság a Vw csoport által fejlesztett MiMo ("MittelMotor" középmotoros) padlólemezre épülne, amelyet a tervek szerint a gyáróriás az R5 mellett az elkövetkezõ Porsche és Vw modellekhez használna fel.
A tervek szerint az R5 elérhetõ lesz kupé és kabrió kivitelben is és a legvalószínûbb, hogy a E-tron kupé és Spyder koncepcióhoz fog a leginkább hasonlítani, már ami a külsõségeket illeti.
Az R5 várhatóan 3,9 méter hosszú lesz, amely nagyjából megegyezik a Lotus Exige méretével. A tervek szerint a kis középmotoros rendkívül könnyû lesz, amely ugyebár számos elõnnyel jár.
Erõforrások tekintetében a csúcsot valószínûleg az Audi TT-RS-ben is szolgáló 2,5 literes 5 hengeres erõforrás jelenti majd, amely mintegy 350 lóerõ leadására képes. A "csekély" tömeg miatt várhatóan ez a viszonylag kis lökettérfogatú motor is repíteni fogja a kétülésest. Aki nem vágyik nagy babérokra, annak ott lesz a 2 literes TSI motor a kínálatban, legalábbis ha lehet hinni a bennfenteseknek. Mostanában szintén trend a hibrid változatok gyártása, így az sem lenne meglepõ, ha egy ilyen is készülne a mutatós csöppségbõl. A hivatalos híradásokkal még várni kell, de azért reméljük, hogy az R5 valóban megvalósul.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!