A gyõri verseny szervezõi szerint az árammal, hidrogénnel vagy éppen napenergiával mûködõ, környezetbarát autókat könnyedén lehetne sorozatban is gyártani, és nagyjából annyiba kerülnének, mint a hagyományos kocsik.
IdĂ©n áprilisban már negyedszer rendezik meg Gyõrben az alternatĂv hajtásĂş jármĂ»vek nemzetközi versenyĂ©t, a SzĂ©chenyi-futamot. Olyan megoldásokat várnak, amelyekkel kikĂĽszöbölhetõ a kõolaj Ă©s a földgáz használata, vagyis pĂ©ldául elektromos áram-, hidrogĂ©n- vagy napenergia-meghajtásĂş gĂ©pekkel lehet nevezni február elsejĂ©ig. IdĂ©n bõvĂtettĂ©k a korosztályt, Ăgy közĂ©piskolások, egyetemi Ă©s fõiskolai hallgatĂłk, illetve egyĂ©ni feltalálĂłk vagy cĂ©gek is indulhatnak. Az eddigi regisztráciĂłk szerint feltehetõen 25 jármĂ»vet lehet majd látni április 23-a Ă©s 25-e között Gyõrben. A verseny összedĂjazása várhatĂłan elĂ©ri a másfĂ©lmilliĂł forintot, amivel fejlesztĂ©sekre Ă©s gyártásra szeretnĂ©k ösztönözni a tervezõket - mondta Petis LászlĂł fõszervezõ, az Inno-Mobil SportegyesĂĽlet elnöke.
Az idei Széchenyi-futamon Magyarországon elõször mutatkozik be az Elektro Go-kart verseny is. A hagyományos benzinmeghajtású jármûvek helyett elektromotoros, akkumulátorral felszerelt gépeken mérik össze a sofõrök a tudásukat. A cél, hogy a versenysportba is becsempésszék valamilyen módon a környezettudatos szemléletet - tette hozzá Petis László.
A SzĂ©chenyi-futam legfontosabb cĂ©lkitĂ»zĂ©se, hogy a hĂ©tköznapi Ă©letben elterjessze az alternatĂv meghajtásĂş jármĂ»veket. Éppen ezĂ©rt minden Ă©vben meghirdetnek egy szĂ©riaautĂł-átalakĂtási kategĂłriát is. Tavaly 4 ilyen jármĂ» Ă©rkezett be, Ă©s az elõzetes jelentkezĂ©sek szerint idĂ©n ennek a duplájával neveznek a tervezõk. Petis LászlĂł Ăşgy tudja, hogy a korábban átalakĂtott autĂłkat levizsgáztatták, Ă©s használják is õket.
A szakember hozzátette: az alternatĂv jármĂ»vek elsõsorban a városlakĂłk problĂ©máit tudják megoldani, akik csak munkába járáshoz ĂĽlnek autĂłba, Ă©s átlagosan napi 40 kilomĂ©tert mennek. Az alternatĂv autĂłk ilyen kis távolságokon már a mai technikai feltĂ©telekkel is használhatĂłk Ă©s nem szennyezik a levegõt. Akár sorozatgyártásban is kĂ©szĂĽlhetnĂ©nek, ha lenne befektetõ. Petis LászlĂł szerint nehĂ©z megmondani, hogy mennyibe kerĂĽlne egy ilyen kocsi, de becslĂ©se szerint nem lenne drágább, mint egy mostani, közĂ©pkategĂłriás, benzinmeghajtásĂş autĂł.
További információ és a nevezési feltételek a www. szechenyifutam. hu oldalon.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!