A 80758/2004. számú beterjesztés kapcsán van pár megjegyzésem:
Azt írja, hogy "A Belvárosi híd – Mikszáth K. utca összeköttetésre két változatot vizsgáltak a tervezõk: Felmerült a Vár utcán és a Széchenyi tér évtizedek óta csak gyalogosok által használt széles keresztsétányán való átvezetés is. A téren sétálókat jelenleg is veszélyeztetik szabálytalanul, néha száguldozva haladó kerékpárosok. Hiába jelölnénk ki a széles sétányon a kerékpárosok helyét, sávját, a széles burkolat miatt ez a „sávba szorítás” eredménytelen lenne. A város több pontján is - jogosan - igen negatív a többnyire helyhiány miatt kialakított, közösen vezetett gyalog-kerékpárutak megítélése. Mindezért került elvetésre ez a változat."
A sávba szorítást mi sem javasoltuk, hanem az október elején eljuttatott petíciónkban(http://www.csemete.com/__dokumentum ok/emh-kutatas-es-felmeres-screen.pdf ) is részletezett vegyes zónás átvezetést látjuk a legmegfelelõbb megoldásnak. Erre a modellre már Kecskemét és Hódmezõvásárhely városokban is áttértek. Ott minden probléma nélkül évek óta jól mûködik a rendszer a fõterek sétányain.
Bizonyítást kérünk arra, hogy a sétányon kerékpárosok száguldoznak! Ez egyszerûen valótlan állítás! És azért mert VALAKI NÉHA száguldozik, ne építsünk mondjuk utakat se? A száguldozó autósok évente hány ember halálát okozzák? És a száguldozó kerékpárosok évente hány ember halálát okozzák? Számokat kérünk, hogy eddig hány balesetet okoztak a kerékpárosok a Széchenyi tér sétányain! Ha "a város több pontján is - jogosan - igen negatív a többnyire helyhiány miatt kialakított, közösen vezetett gyalog-kerékpárutak megítélése", akkor a Deák F. utca Oskola utcai szakaszon nem lesz negatív a közösen vezetett gyalog-kerékpárút megítélése?
Hogyan képzelik el a tervezõk a sávos kerékpárút és a kétirányú kerékpárút összekapcsolását a Centrum áruház sarkánál?
A több ponton is ellentmondásokba ütközõ indoklás nem támasztja alá az elsõ verzió elvetését. Végül pedig az idézett indoklás nem tér ki a kerékpárral közlekedõk szempontjaira, csak a gyalogosok érdekeit tartja szem elõtt. A kerékpárosok szempontjai:
A kerékpárosok sávba terelése frekventált tömegközlekedési útvonalakon és azok megállóin keresztül kerülendõ, mert 1. mozgó nagy jármûvek közelsége a kerékpáros biztonságérzetét jelentõsen rontja 2. a buszok és trolik elõzése a megállók környékén igen veszélyes mûvelet 3. a buszok kipufogógázai, melyek mérgezõ vegyületeket is tartalmaznak azok megelõzésekor közvetlenül jutnak be a kerékpáros tüdejébe 4. az elõzés elvetése esetén a kerékpárost feleslegesen akadályoztatja az utascserére váró busz vagy troli. 5. További felesleges várakoztató tényezõ a posta sarkánál lévõ jelzõlámpás csomópont.
Ezeket a szempontokat kivétel nélkül elhanyagolták a tevezõk az elsõ verzió elvetésekor. Kérjük ezen szempontok figyelembe vételét és az alternatívák ismételt mérlegelését!
Székely László
Székely László at http://
2004-10-26 13:22 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Úgy tudom, neki a fõfeladata a kiskörút volt az elmúlt idõszakban. Az most már ugye hivatalosan is át lett adva, remélhetõleg néhány hozzászólás erejéig most már lesz majd ideje visszatérni közénk.
----------
A helyszükséglethez még egyet: ha a kocsik 50-nel mennek, akkor a követési távolság azért ott is meg kell, hogy legyen, akkor már a 20-szal menõ kerékpárok nyerõbbek a hely szempontjából.
Ha meg a kocsik közel vannak egymáshoz, akkor lassabban mennek, nem használják ki a sebességet és azért kisebb a "hatásfokuk".
----------
Ami egy érdekes kérdés lenne: mennyibe kerül egy meglévõ belvárosi ház alágarázsosítása és ez hány parkolóhelyet jelent.
Aztán meg lehet nézni, hogy ebbõl a pénzbõl hány trolit/buszt/villamost lehetne venni, hány km villamospályát lehetne felújítani és ezek arányaiban mennyivel több ember közlekedését könnyítenék meg.
A máodik bekezdés árainak egy részét (legalább hozzávetõlegesen) tudom. Az elsõt nem.
2004-10-25 23:20 (El�zm�ny: Székely László, 2004-10-25 16:59)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Amúgy valamki említette, hogy a kerékpárosok milyen kis helyen elférnek. Ugyan. Nézzétek meg, hogy mekkora terület kell 5 kerékpárosnak és mekkora helyet foglal egy autó, amiben 5-en ülnek. (Bár aláírom, jellemzõen 1-2 ember ül egy autóban a városi forgalomban). A kerékpárosok által elfoglalt területet úgy számoljátok ki, hogy 15-25 Km/h-val haladnak, szabályosan, egymást követve, megfelelõ távolságot tartva. Szvsz 5 kerékpáros elfoglal így 15-20 métert is.
Varga
2004-10-25 11:46 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
+néztem. Nem csalódtam. Ugyanolyan szar kerékpértartók, mint mindenütt: ha beleteszed a kerekedet, mire kizárod, nyolcas lesz benne. Én ilyen tartókba soha nem rakom bele a kerekemet.