Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
Székely László
A kétirányú kerékpársávok kiterjesztése tehát hármas eszköz:
- ellenlépés az autóforgalom jogi-forgalmi expanziójára
- gyakorlatilag teszi lehetõvé a szabadabb, ezért gyorsabb és rugalmasabb kerékpározást
- pozitív diszkrimináció, hiszen a kerékpáros elõnyben van az autókkal szemben: neki egy iránnyal több mozgási lehetõsége van
Székely László at http://
2004-10-18 18:47 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-18 17:28)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Bocs: javítok, az utolsó két szavam: egyirányú kerékpársáv
Székely László at http://
2004-10-18 18:41 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-18 17:28)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Igen, Gábor, a fokozatok csak elméletiek, mint ahogy elméleti fokozatok voltak a Belvárosi híd esetében a:
- gyalogosok átterelése jelzõtáblákkal a déli oldalra
- gyalogosok átterelése burkolati jelekkel a déli oldalra
- A stefániáról a hídra felkanyarodó kerékpárosok átvezetése a túloldalra jelzõtáblákkal

Ezek a tervezõasztalon jól mutató megoldások a GYAKORLATBAN nem mûködnek 100%-osan.

Alapvetõen igen, optimista vagyok. Nagyobb falakat sejtettem a parkolószám csökkentési séma elõtt. A jelenlegi megoldást lépcsõként tekintem egy jövõbeli megoldás és a semmi között.

Pontosítok, illetve kiegészíteném a jelenleg is érvényes állításomat:

Az egyik alapprobléma a város kerékpározhatósága. Az egyirányúsítás olyan forgalmi rendet jelent, amelyet kizárólag az autósok igényei alapján hoztak meg. A kompromisszum: "egyirányú utcák a parkolási lehetõségért" volt. Igen ám, de a erre a kompromisszumra a nem-autóval közlekedõknek nem volt szüksége. Sõt a nem-autóval közlekedõk közül a kerékpárosok számára kizárólag negatív hatással volt az egyirányú forgalmi rend. Ha ez a forgalmi rend nem születik meg, akkor tulajdonképpen nem is lenne igazán szükség kerékpárutakra, ami a kerékpározás gyorsasági és rugalmassági tényezõit jelenti. Nem így történt. Ezért:

a város lehetõ legtöbb utcájában lehetõvé kell tenni a kerékpározást. Ez két módon lehetséges:
1. minden utca ismét kétirányú lesz, így minden utcában lehet kerékpározni mindkét irányban.
2. minden utca kétirányú lesz a kerékpárosok számára

Mivel annyi rohadt autó van a városban és annyira beépült az emberek életébe az autó használata, az elsõ megoldás zavargásokhoz vezetne. A második megoldás ma a legtöbb, ami elérhetõ, ezért mondtam júliusban, hogy: "ezen példaéertékû megoldást minél hamarabb ki kell terjeszteni MINDEN egyirányú utcára, legfõképp a belvárosban, de a kiskörúton kívül is."

Nem a kétirányú kerékpárút a cél. A kétirányú kerékpárút nem cél, hanem eszköz. A cél, hogy mindenhol lehessen kerékpárral közlekedni illetve hogy a kerékpáros közlekedés vonzóbb legyen, mint az autós. Ma sok helyen veszélyes kerékpározni. A veszély szubjektív tényezõ. Sok helyen viszont tilos kerékpározni. Ez már viszont keményen objektív tényezõ. Ezt az objektív tényezõt, tételesen: kör alakú piros tábla horizontális fehér sávval, kell elhárítani. Hiszen a preventív tiltás (a balesetek kiküszöbölésére életbeléptetett behajtási tilalom) nem más, mint jogi garancia, amely legitimizálja a veszélyforrás (az autók számának és sebességének és helyigényének folyamatos növekedését) expanzióját a többi közlekedési forma kárára. Elismeri, elõírja és kötelezõvé teszi mindezt. Az autóállomány expanziójától elõször is ezt a jogi egyeduralmat kell elvenni. Erre eszköz a kétirányú kerékpársáv.


Székely László at http://
2004-10-18 18:38 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-18 17:28)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Az hivatkozott hozzászólásra visszatérve: szerintem nem volt ötven. :-)

----------

"Az pedig valószinûtlen, hogy minden méter kerékpársáv mellett rendõr álljon és õrködjön felette."

Azért ez és a jelenlegi helyzet között szerintem van egy-két (bár valószínûleg csak elméleti) fokozat...

"Hosszútávon a kétirányú kerékpárút kialakítása lesz megnyugtató megoldás."

Ilyen optimista lettél? Fél éve még ezt is lehetetlennek tartottad!

Én viszont azt nem hiszem, hogy újabb 60-70 parkolóhelynek búcsút merne bárki is inteni. Mert hely csak akkor lenne, ha a ferde beállásból párhuzamosat csinálnának.

Másrészt július elején még ezt írtad: "Véleményem szerint ezen példaéertékû megoldást minél hamarabb ki kell terjeszteni MINDEN egyirányú utcára, legfõképp a belvárosban, de a kiskörúton kívül is."

Akkor most jó vagy nem jó? Ha megfutamodunk, soha nem lesznek kultúrált autósok (na jó, lehet hogy így se, de akkor biztos).
2004-10-18 17:28 (El�zm�ny: TZiky, 2004-07-04 00:02)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Gábor szégyentablóihoz:
Az egyirányú kerékpársávok városi alkalmazásának legnagyobb hátránya, hogy szabálytalan elfoglalásához kevesebb bátorság is elég, mint egy kétirányú kerékpárút elfogalásához. Az pedig valószinûtlen, hogy minden méter kerékpársáv mellett rendõr álljon és õrködjön felette. Újabb bizonyíték arra, hogy az alapprobléma a 43000 autó, ami Szegedbe van zsúfolva, túl sok.
Hosszútávon a kétirányú kerékpárút kialakítása lesz megnyugtató megoldás.
Székely László at http://
2004-10-18 14:22 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Mindenhol ezt kérdezik...

Védeni elsõsorban magamat kell, mert én nem freemailes címrõl fantázianévvel írogatok. :-)

Másrészt nem az egyének, hanem a jelenség a fontos.

Harmadrészt: ha egymás után állnak x-en, akkor a fényképen leginkább csak az elsõ rendszám látszik. Ez így igazságtalan lenne. persze úgy is megoldhattam volna, hogy a helyszínen fölírom a többit és odaírom a kép alá, de az úgy már munkás lett volna + az elõzõ két pont.

Egyébként jogos a kérdés, ki fogom fakítani a szabályosan közlekedõkét is, ha lesz idõm.
2004-10-15 21:57 (El�zm�ny: Vandor, 2004-10-15 12:54)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

Nem értem, hogy a tilosban parkoló autók rendszáma miért van lefestve a szabályosan közlekedõké pedig miért nincs. Vagy õket védeni kell?
2004-10-15 12:54 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-15 10:15)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
A tegnapi cikkhez csapott illusztrációt kiegészítendõ:

http://kep.tar.hu/inagyg/index.phtml?aid=27679176& beginnum=
2004-10-15 10:15 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

Mai szakértõi cikk a Délmadárban:
http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=80674
Székely Laci für President! akarom mondani für referens!
2004-10-14 08:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
"Dr. Ifj. NAGY Gábor"

A`meg ki? :-)

Papíralapút szerdán kaptam, elektronikusan meg pár nappal késõbb töltöttem le (egy-két javaslatom belekerült, de a szegedvaros-os hibalistám nem, amit ezúton sérelmezek).

"A kiskörút és a Tisza Lajos körút miben különbözik?"

Akadnak benne kisebb-nagyobb hibák, pl. a vasúti kerékpárszállítással kapcsolatban látszik, hogy nem ismeri a MÁV-ot, aki információhiányosnak nevezi az idézett véleményeket. :-)
2004-10-11 22:00 (El�zm�ny: Vandor, 2004-10-11 20:11)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player