Sikertörténetek
Hálózatfejlesztés a Legrand Zrt.-nél
ImageA Montana megtízszerezte a szentesi Legrand belsõ informatikai hálózatának sebességét.
Újra a Montanát választotta a General Motors
A Fõtáv Zrt. a Montanát választotta
Egyedi fejlesztĂ©sĂ» banki szoftver – Montana mĂłdra
SAP verzióváltás a Nemzeti Autópálya Rt-nél
MonDoc System rendszert vezetett be a GYSEV
Gazdaság
AdĂłinfĂł
Ne várjunk a határidõig, minél elõbb adjuk be adóbevallásunkat
Magyar gazdaság
Tovább gyengült a forint
Világ-gazdaság
Magyarország az erõs kohéziós politikában érdekelt
Elemzések
Júliusi makrógazdasági és tõzsdei elemzések
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
EkotĂłmia
Magyar gazdaság
Továbbra is 223 forint felett a svájci frank
Erõsödött a forint a svájci frankkal szemben
Világ-gazdaság
Magyarország az erõs kohéziós politikában érdekelt
Elemzések
Júniusi makrogazdasági és tõzsdei elemzés
Szeptemberi makrogazdasági és tõzsdei elemzések
Sikertörténetek Sikertörténetek
EurĂłpai porondon a Montana
MunkatársunktĂłl   2007 March 13, Tuesday  

Az OMV osztrák olaj- és gázipari konszern 2004-ben pályázatot írt ki számítógép-állománya nemzetközi szintû üzemeltetésére. A tendert az ausztriai székhelyû Applied International Informatics AG (AII) nyerte meg, karöltve a Montana Rt.-vel.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Európában a multinacionális cégek egyre inkább felismerik, hogy a legcélszerûbb fõ tevékenységükre összpontosítaniuk. Így értelemszerûen minden olyan tevékenységet, amely nem tartozik ide - elsõsorban az informatikát -, ajánlatos kiszervezni. Nem feltétlenül azért kell ezt megtenni, mert esetleg olcsóbb ez a megoldás - bár hosszabb távon a költségek csökkenésével jár az outsourcing -, hanem azért, mert ezek a szolgáltatások más minõségi kategóriát képviselnek.
Amikor a késõbbi gyõztes stratégiai partnert keresett a tenderhez Magyarországon, hiszen bár a régióban szinte minden országban jelen van, kivéve hazánkban,  nem volt nehéz a döntés, mivel a Montana a német piacon immáron 17 éve, a magyar piacon 15 éve jelen van és kiemelt minõségi szolgáltatásaival az elsõ három rendszerintegrátor cégek egyike.  Montana Rt. a rendszerintegráció, illetve a szerviz és a támogatás területén másokéval össze nem hasonlítható referenciákkal rendelkezik, hiszen Magyarországon a legnagyobb hálózatokat a Montana tervezte, építette, és részben üzemelteti is, büszkélkedik Kun Éva, a Montana Rt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
A Montana ebben a programban elsõsorban Magyarországra összpontosít, de besegít Szlovákiában és várhatóan majd Romániában is.

Egységesíteni az IT-szervezetet

Az OMV azért döntött a kiszervezés mellett, mert fõ üzleti problémát jelentett, hogy informatikai szervezete regionális szinten nem volt egységes. Ebbe a szervezetbe beletartoznak a kommunikációs eszközök, hálózati elemek, különféle PC-k, szerverek éppen úgy, mint az ezeken az eszközökön futó alkalmazások. Ez utóbbiakkal kapcsolatban célszerû olyan igényt is megfogalmazni, hogy azonosak legyenek - persze, a helyi sajátosságok figyelembe vételével. Mivel az egységes rendszer kézenfekvõ elõnye a könnyebb üzemeltetés, érthetõ, hogy a vállalatok - különösen a nemzetközi cégek -ennek kialakítására törekszenek, illetve az átláthatóság kedvéért csupán egy üzemeltetõvel igyekeznek szerzõdést kötni.
Az OMV rendszerének egyetlen üzemeltetõje tehát az AI Informatics AG mint fõvállalkozó és a Montana Rt mint regionális partnere lett, amely komoly projektszerkezetben szavatolja, a legmagasabb szintû támogatást regionálisan Lengyelországtól, Szlovákián, Románián át, Németországig.

Kiemelt országok

Az OMV-projektben két kiemelt ország szerepelt: Magyarország és Németország. Magyarország kiemelését az indokolta, hogy 2004 júliusában innét indult el a folyamat, és a szeptemberben sikeresen zárult hazai pilotprogram alapján dolgozták ki a teljes munkafolyamat - az októberi éles indulás - összes lépését. Ezért nagyon fontos volt, hogy a magyar partner - a Montana - a legmagasabb, európai szintû szolgáltatást nyújtsa két nyelven: magyarul, valamint angolul, amely az OMV-nél is hivatalos nyelv. Németország viszont amiatt volt fontos, mert az OMV-nek ebben az országban van a legtöbb kútja - a teljes állomány 47 százaléka.
„Az, hogy az OMV magyar cĂ©get Ă©s Magyarországot választotta eurĂłpai programja kiindulási pontjakĂ©nt, egyrĂ©szt rávilágĂ­t arra az elismerĂ©sre, amelyet a hazai infrastruktĂşra magas szintje vĂ­vott ki nemzetközi porondon. Ezt az infrastruktĂşrát szinte a semmibõl kellett lĂ©trehozni, azonnal a legmodernebb technolĂłgiákat alkalmazva. MásrĂ©szt kiemelendõ a szolgáltatások minõsĂ©ge. A Montanában dolgozĂł rendszermĂ©rnökök többsĂ©ge ugyanis „Montana Quality" minõsĂ­tĂ©ssel rendelkezik, s ez plusz minõsĂ­tĂ©st jelent a piacon: ezek a munkatársak nemcsak több diplomás mĂ©rnökök, hanem számos gyártĂłtĂłl megkapták a legmagasabb minõsĂ­tĂ©seket is" - magyarázza Kun Éva.
Rendszermérnökeink tehát minden további nélkül megállják helyüket a nemzetközi porondon is, amikor egy rendkívül komplex szervezet informatikai üzemeltetési igényeit kell kiszolgálni, hiszen több nyelven, de angolul mindenképp beszélnek, és szakmai tudásuk sem marad el semmiben európai társaikéhoz képest.

A projekt

A projekt kiinduló - s korábbi támogatási projektek jóvoltából már kész - szervezetét az AII adta. A cég kinevezett egy úgynevezett transzfermenedzsert, aki azért felelõs, hogy az Ausztriában már kialakult szolgáltatást átültessék a magyar gyakorlatba. Ennek megfelelõen át is dolgozták a támogatási folyamatot a magyar viszonyokra. A Montana magyar csapatát - az OMV-nél dolgozó munkatársakat is - Tibenszki György projektvezetõ irányítja szerviz -projektmenedzserként.
„A Montana által ĂĽzemeltetett eszközök skálája igen szĂ©leskörĂ», beletartozik szinte minden informatikai berendezĂ©s, ami villannyal mĂ»ködik, sõt mĂ©g a fax- Ă©s a telefonkĂ©szĂĽlĂ©kek is" - sorolja a projektmenedzser. Van ugyanakkor nĂ©hány gyártĂłspecifikus terĂĽlet (pĂ©ldául a videokonferencia), ahol a gyártĂłval kell kapcsolatot tartani a felĂĽgyelet gördĂĽlĂ©kenysĂ©ge Ă©rdekĂ©ben.
A szervezet felépítése egyébként nem volt nehéz, hiszen a Montana Rt számos hasonló nagy szervezet IT üzemeltetését végzi hosszú évek óta 7x24 órás támogatásban. Némi nehézséget csupán az jelentett, hogy az AII, illetve az OMV már alkalmaztak help desk-rendszert, s ezt a Montanának át kellett vennie - igaz, az ehhez a rendszerhez - az OMV hálózatához - való kapcsolódás csak minimális infrastrukturális beruházással járt. Mivel a Montana szakértõi több, párhuzamos támogatói tevékenységben vesznek részt, nem jelentett különösebb nehézséget számukra, hogy a minden egyes területhez kijelölt csapat rövid idõn belül belezökkenjen a munkába.
Az OMV IT-támogatási projektje miatt a Montanának nem kellett alkalmazottakat át, illetve felvennie az új feladat elvégzéséhez; elegendõ volt átcsoportosítani a meglévõ munkatársakat. A helpdeskes kollégák 7x24 órában állnak készenlétben a telefonok mellett, illetve további két munkatárs áll rendelkezésre váltásban a helyszínen, az ad hoc problémamegoldásra, az ottani help desk-rendszer segítségével. Mindezek hátterében pedig egy 20 fõs - rendszer-, hálózati és szoftvermérnökökbõl álló - rendszerintegrációs csapat áll készenlétben a komoly problémák helyszíni elhárítására. Természetesen minden területre meghatározták a megfelelõ szolgáltatási szintet (SLA), s ennek megfelelõen kell az adott hiba elhárítását megkezdeni és befejezni.
A távfelügyeletet is magas szinten oldota meg a Montana Rt.

TĂşl az 1 milliĂłn

2004-ben sikerült a Montanának az informatikai rendszerek támogatásáról szóló szerzõdéseit megkétszereznie, így ma a teljes támogatási állomány értéke meghaladja az 1 millió eurót, s ez egy magyar középvállat számára meglehetõsen tisztességes teljesítmény - mutat rá a vezérigazgató-helyettes. Ezek a projektek ugyanakkor nemcsak Magyarországról származnak, hanem a régióból is; az OMV-projekt beindulása óta a Montana már négy további regionális projektben dolgozik együtt az AII-val. A Montana Rt. tehát nemcsak a kor hívó szavát ismerte fel, hanem meg tudta teremteni azt a kapcsolatrendszert, partneri struktúrát is, amely alkalmas arra, hogy nagy, regionális informatikai üzemeltetési projekteket nyerjen meg, és ezeket magas színvonalon teljesítse.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Eko



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player