(RTL Klub) Egyelõre nem lehet tudni, hogy mi az Ăşj határidõ Ă©s azt se, hogy mennyibe fog kerĂĽlni a metrĂł - errõl a fõváros vezetĂ©se folyamatosan tárgyal. A jövõ hĂ©ten egyĂ©bkĂ©nt elkezdik a 4-es metrĂł pesti állomásainak Ă©pĂtĂ©sĂ©t.
Az biztos, hogy a 4-es metrĂł fĂşrása áprilisban elkezdõdik - közölte Gulyás LászlĂł, az Ă©pĂtĂ©sĂ©Ă©rt felelõs projektigazgatĂłság vezetõje. Az viszont, hogy a teljes munka mikor fejezõdik be, Ă©s mikor indulhat el az elsõ szerelvĂ©ny a vonalon, már rĂ©gĂłta kĂ©rdĂ©ses. Az RTL Klub HĂradĂłjának Gulyás LászlĂł elismerte, csĂşszik a határidõ. Elmondta: valĂłszĂnĂ», hogy az elsõ, tĂzmegállĂłs vonal sem lesz kĂ©sz 2009 vĂ©gĂ©re. A fõváros most vĂ©glegesĂti a terveket Ă©s terjeszti az illetĂ©kes testĂĽletei elĂ©, amelyek döntenek arrĂłl, hogy mi legyen a kötelezõ átadási határidõ.
Biztosan változik a 4-es metró költsége is. Azt, hogy mennyivel, azt még vizsgálják.
A beruházás legalább 500 milliárd forintba kerül majd, de lehet, hogy többe - mondta Vitézy Dávid, a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület vezetõje, aki egyben a BKV Felügyelõ Bizottságának is tagja. Kijelentette: ha 500 milliárdot, vagy még annál is többet költenek el a metróra, akkor 2015-ig más közlekedési fejlesztés nem lesz, mert a metró minden forrást el fog vinni. Szerinte változtatni kell a 4-es metró tervein úgy, hogy azt minél többen tudják használni.
A metróépĂtĂ©s egyĂ©bkĂ©nt a jövõ hĂ©ten a Kálvin tĂ©ren is elkezdõdik. Elõször a közmĂ»veket Ă©pĂtik át, pár hĂ©t mĂşlva viszont már az autĂł- Ă©s villamosforgalmat is korlátozzák a tĂ©ren.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!