ProgramajĂĄnlĂł
Mïżœjus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a hïżœnapban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongråd megyében is tåmogatjåk a Mintamenza program terjedését
14:41 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Az oroszok hajĂłk elsĂŒllyesztĂ©sĂ©vel foglyul ejtettĂ©k az ukrĂĄn flotta egy rĂ©szĂ©t
14:40 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Orosz lap: Viktor Janukovicsot ĂĄllĂ­tĂłlag infarktussal kĂłrhĂĄzban kezelik
14:38 
Versenyuszoda Ă©pĂŒl GödöllĂ”n
14:36 
Ukrån vålsåg - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelÔit
13:44 
DiszkĂłtragĂ©dia - Fenntartotta a korĂĄbbi jogerĂ”s Ă­tĂ©letet a KĂșria a West BalkĂĄn-ĂŒgyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
BÔrgyógyåszati tåvkonzultåciós rendszert fejlesztettek Szegeden
SzĂ­nhĂĄzi vilĂĄgnapi programok Szegeden
SzĂ­nhĂĄzi vilĂĄgnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjåték a Szegedi Nemzeti Színhåz mårciusi mûsorån
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumĂĄk
Ma mår tudom, szeretnék olyan lenni
Jåték
Kivirågzås vezényszóra
AutĂłk
Chevrolet Matiz V8: Csöpp autó nagy "szívvel"
Oktatås, nevelés Oktatås, nevelés
JövĂ” csĂŒtörtökön döntenek az iskolabezĂĄrĂĄsokrĂłl
FĂŒggetlen HĂ­rĂŒgynöksĂ©g   2007 February 20, Tuesday  

Mårcius elsején dönt a fÔvårosi közgyûlés a budapesti szakközépiskolåk åtalakítåsåról.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A halogatĂĄs csak bizonytalansĂĄgot szĂŒl, rĂĄadĂĄsul minĂ©l kĂ©sĂ”bb kezdik a reformot, annĂĄl többe kerĂŒl - közölte Demszky GĂĄbor fĂ”polgĂĄrmester kedden, ĂșjsĂĄgĂ­rĂłk elĂ”tt. A fĂ”vĂĄros tovĂĄbbra is 20 szakiskolĂĄt szĂŒntetne meg, de idĂ©n szeptembertĂ”l csak a diĂĄkok egy rĂ©sze kezdenĂ© mĂĄshol a tanĂ©vet.

Az eredeti koncepciót többször is módosítottåk, nagyrészt az érintett iskolåk javaslatai alapjån. Eszerint több intézményt is mås szakmai összetétel alapjån, mås intézménybe integrålnåk, mint koråbban tervezték, de konkrétumokat egyelÔre nem tudni.

A közgyĂ»lĂ©s eheti csĂŒtörtöki ĂŒlĂ©sĂ©n egyĂ©bkĂ©nt vĂĄrhatĂłan visszavonjĂĄk TarlĂłs IstvĂĄn mĂșlt hĂ©ten megszavazott elĂ”terjesztĂ©sĂ©t arrĂłl, hogy jĂșnius 30-ig halasszĂĄk el a bezĂĄrĂĄsokrĂłl szĂłlĂł döntĂ©st.

A tervek szerint lesz, ahol a megszĂ»nĂ” iskolĂĄk diĂĄkjait csak a befogadĂł intĂ©zmĂ©nyek felĂșjĂ­tĂĄsa utĂĄn költöztetnĂ©k ĂĄt, vagyis a bezĂĄrĂĄsra Ă­tĂ©lt iskolĂĄk egy rĂ©sze csak 1-2 Ă©v tĂŒrelmi idĂ” utĂĄn olvadna egy mĂĄsikba - mondta el HorvĂĄth Csaba fĂ”polgĂĄrmester-helyettes. Ez idĂ” alatt remĂ©lhetĂ”leg felĂ©pĂŒlnek a TĂ©rsĂ©gi IntegrĂĄlt SzakkĂ©pzĂ” Központok (TISZK) is, ahol a jövĂ”ben a gyakorlati kĂ©pzĂ©s folyik majd. A TISZK-ek lĂ©trehozĂĄsĂĄrĂłl 2005-ben döntöttek. Az elsĂ” ilyen központ Újpest Ă©s Angyalföld hĂ©t neves szakkĂ©pzĂ” iskolĂĄjĂĄnk egyĂŒttmĂ»ködĂ©sĂ©vel jön lĂ©tre, egymilliĂĄrd forintos beruhĂĄzĂĄssal Észak-Pesten a nyĂĄr vĂ©gĂ©re.

HorvĂĄth Csaba elmondta: mĂĄr megkezdtĂ©k a tĂĄrgyalĂĄsokat Pest megyĂ©vel egy igazsĂĄgosabb finanszĂ­rozĂĄsi rendszer kidolgozĂĄsa Ă©rdekĂ©ben. A budapesti szakközĂ©piskolĂĄkban tanulĂł gyerekek egyharmada, 20 ezer diĂĄk ugyanis Pest megyei, de az ĂĄllam Ă©s a fĂ”vĂĄros finanszĂ­rozza kĂ©pzĂ©sĂŒket. Az elsĂ” megbeszĂ©lĂ©sek alapjĂĄn van fogadĂłkĂ©szsĂ©g az egyĂŒttmĂ»ködĂ©sre - közölte HorvĂĄth Csaba.

Demszky GĂĄbor kijelentette: mĂ©g a hĂ©ten 60 pontbĂłl ĂĄllĂł feladatlistĂĄt ad ĂĄt Ășj helyettesĂ©nek. Ebben egyebek mellett a kulturĂĄlis tĂĄmogatĂĄsok rendezĂ©sĂ©vel, illetve a fĂ”vĂĄrosi szĂ­nhĂĄzak strukturĂĄlis reformjĂĄval bĂ­zza meg a fĂ”polgĂĄrmester-helyettest. A szĂ­nhĂĄzi Ă©vad közepĂ©n mĂĄr nem lehet ĂĄtfogĂł reformot elindĂ­tani, de mĂĄr most meg kell tenni az elsĂ” lĂ©pĂ©seket a gyermekszĂ­nhĂĄzak, illetve a mĂ»vĂ©szszĂ­nhĂĄzak differenciĂĄlt tĂĄmogatĂĄsa felĂ© - fogalmazott a fĂ”polgĂĄrmester. HorvĂĄth CsabĂĄnak jĂșnius 30-ig kell a fĂ”polgĂĄrmesteri kabinet elĂ© terjesztenie javaslatĂĄt.

Hozzïżœszïżœlïżœsok Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor hozzïżœszïżœlhat a tïżœmïżœhoz!



Webradio.hu - Szegedi, orszïżœgos ïżœs sport hïżœrek a nap 24 ïżœrïżœjïżœban!:HĂ­rek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player