Június 4-én ismét a tököli reptér aszfaltja adott otthont a XII. gyorsulási futamnak. A verseny végül a Dragok versengésérõl szólt, hiszen a Tökölön elõszeretettel versenyzõ Ulrike Golde-t többen is szerették volna "két vállra fektetni."
Sajnos a Gál NoĂ©mi által jĂşnius 4-re megjĂłsolt esõs idõjárás elõrejelzĂ©s maradĂ©ktalanul bejött, hiszen nĂ©hol orkán erejĂ» szĂ©l Ă©s szemerkĂ©lõ esõ nehezĂtette a versenyzõket.
Az esõ lába szerencsĂ©re csak "lĂłgott" a levegõben Ă©s csak dĂ©lután szakadt le az Ă©g. A viszonylag száraz aszfalton Ăgy több autĂł is remek idõket futhatott meg.
A rossz idõjárás ellenĂ©re szĂ©p számmal jelentek meg a hazai Ă©s kĂĽlföldi törzsgárda tagok. Ausztriát pĂ©ldául a legendás nitrĂłs VW Karmann Ghia, a matt fekete fĂ©nyezĂ©sĂ» Risse Motorsport által Ă©s kĂ©jgázzal megbolondĂtott C20xe motoros Opel Kadett GSI illetve a szintĂ©n Calibra donorbĂłl kiemelt szintĂ©n 2 literes nitrĂłs szĂvĂł motorral felvĂ©rtezett hátsĂłkerĂ©k hajtásĂş kis "A" Corsa kĂ©pviselte.Â
Nagy meglepetĂ©sre egykoron Magyarország leggyorsabb elsõkerĂ©k hajtásĂş autĂłjakĂ©nt számon tartott, hĂşzott 2 literes turbĂłs erõforrással szĂ©dĂĽletes sebessĂ©gre kĂ©pes Opel Kadettja már nem Muha Csaba kezei alatt riogatja az ellenfeleket, hiszen tulajdonosa megvált gĂ©pjármĂ»vĂ©tõl. Meg nem erõsĂtett informáciĂłk szerint egy igazi kuriĂłzum Ă©pĂtĂ©sĂ©n fáradozik a mindössze 950 pĂ©ldányban gyártott Lotus Omega erõforrását prĂłbálja meg betuszkolni valami könnyĂ» kasztniba, nem lesz könnyĂ» dolga. A 3,6 literes biturbĂł csoda tudását csak jövõre ĂgĂ©ri bemutatni.
Az idei idĂ©nyben elõször mutatkozott be a tököli aszfalton a mindenki által jĂłl ismert Syntech-es kĂ©k Audi S2-es is. TermĂ©szetesen a 20 szelepes 2.2-es alaposan felpaprikázott turbĂł motor most is brutális idõhöz segĂtette hozzá a "kis" 80-as kasztnit.
Az SSMotors PromarĂłja is kimerĂ©szkedett a garázs nyĂşjtotta vĂ©dõszárnyak alĂłl illetve az idei Ă©vad meglepetĂ©s autĂłjának számĂtĂł turbĂłs Toyota MR2-es is ott hagyta gumiszignĂłját a tököli reptĂ©r aszfaltján. Padon jelenleg az autĂł nem kevesebb, mint 430 lĂłerõt tud.
A kategĂłria gyõzteseket se hagyjuk termĂ©szetesen figyelmen kĂvĂĽl, hiszen a verseny kĂ©pzeletbeli dobogĂłján az alábbi versenyzõk állhattak fel:
A1: TermĂ©szetesen ezt a kategĂłriát egytõl-egyig Hondák uralták, azok között is Calfy vagy más nĂ©ven "Boci mobil" dominanciáját hozta. A vĂ©gletekig kikönnyĂtett Ă©s tuningolt kis 1.6-os, elpusztĂthatatlan VVTi motor most sem talált legyõzõre. Legjobb ideje pedig fĂ©lelmetes 12.92 mp-re sikeredett ¼-ed mĂ©rföldön.
A2: Ebben a kategĂłriában is tarolt a papĂrforma, hiszen CivicCoupĂ© 1.6-os turbĂłval lĂ©legeztetett Civicje most sem talált legyõzõre. Mindössze POS szintĂ©n turbĂłs Suzuki Swiftje állta valamennyire a versenyt.
A3: A fentebb már emlĂtett Toyota MR2-es hozta el a gyõzteseknek járĂł trĂłfeát, revansot vĂ©ve az elõzõ futamon elszenvedett veresĂ©gĂ©rt, melyet egy BMW M3-as "követett el".
A4: Itt is az örök kĂ©t favorit versengĂ©sĂ©bõl most Sas Robi kĂ©k mĂ©regzsák Subaru WRX Sti-je diadalmaskodott, egy szerencsĂ©tlen elváltással tarkĂtott futamban a VW Karmann Ghia ellenĂ©ben.
A5: A kategóriát Falco nyerte meg brutális kishaszon gépjármûvével a GMC Cyclone Pickupal, Promaro ellen.
A6: A dĂzel kategĂłriában azonban felborult a papĂrforma, hiszen SzabĂł Feri 1.9-es dĂzel Seat Ibizája rendetlenkedett, Ăgy nem tudott rĂ©szt venni a versenyen, melyet Ăgy kĂ©t dĂzel Golf uralt.
A7: A Dragsterek versengésébõl pedig a hazai bajnok, hazai pályán került az élre, hiszen a MüllerArt Dragster elõtt lengették meg a képzeletbeli kockás zászlót.
A Show'n Shine jĂşnius 4-i fordulĂłja a "Cult" szempontok alapján vette szigorĂş gĂłrcsõ alá nevezett autĂłkat. A Car of the Show trĂłfeáját a "zsĂ»ri" Furka Dávidnak ĂtĂ©lte oda, aki egy szĂ©p VW Golf Cabrioval Ă©rdemelt ki ezt a cĂmet.
A versenysorozat következõ állomására június 24, július 29, Augusztus 19, Szeptember 23, Október 22-én kerül sor - további információkat www.futam.hu oldalon olvashattok.
Szeri Marcell
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!