Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Bugatti EB110 SS gumifüstölés
Autók Autók
Élménybeszámoló a tököli reptérrõl
Szerim   2006 April 19, Wednesday  
Image
Autósok és motorosok is részt vettek a már második évében járó tököli gyorsulási versenyen. A közönség nem csalódott, az biztos.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Idén is megrendezésre került a már második évében járó tököli gyorsulási futam az egykori katonai repülõtér területén. Gyermekbetegségeit kinõve igazán színvonalas rendezvénynek lehetett szem és fültanúja minden látogató és versenylázban égõ versenyzõ egyaránt. Egyedüli negatívumként talán csak a Rábaringen már szétválasztott, itt azonban még közös motoros, autós lebonyolítás nem tetszett, csak hát míg elõbbi kétnapos addig ez egynapos rendezvény, így nem csoda, hogy a szervezõk mindkét tábor rajongóit igyekeznek megnyerni maguknak.
Ezen az apró bosszúságon túllépve nagyon tetszett viszont a "profi" D.J által kevert aláfestõ zene illetve az, hogy kellõ számú Toi-Toi illemhely állt rendelkezésre a szükségét érzõk számára. Látogatókból a kicsit felhõs de meleg idõben egyáltalán nem volt hiány 12 órától folyamatosan érkeztek, majd a rendezvény csúcspontján annyi ember és autó volt a reptér betonján, hogy csak nehezen lehetett eljutni a sátortól a rajtnál elhelyezkedõ büfékig.
A jó idõt délután egy kis esõ szakította félbe de az intermezzo szerencsére csak félóráig tartott. Mondjuk ez elegendõ volt ahhoz, hogy némiképp gyengítse a gumik tapadását az aszfalton.
Érdekes meglepetés volt számomra, hogy a helyszín közelsége miatt szinte eddig kizárólag csak a Rábaringen látható Osztrák csapat is tiszteletét tett hazánkban élükön olyan csodákkal, mint a Volkswagen elsõ cabriójaként számon tartott 2,6 literes erõforrással hajtott Nitros Karmann Ghia vagy a szintén nitrós de "csak" 2 literes motorral ellátott éjfekete Opel Kadett. Sõt a bimotoros Honda motorokkal hajtott brutál neonzöld Trabant is megmutatta magát a nagyközönségnek.
Az igazi nagyágyúk közül itt volt még CCH polgári nevén Vogelsinger Sándor, immáron nem az Integra motoros Civic Coupé, hanem újfent a kis 1,6-os VTi turbós Civic "nyergében".
Mondanom sem kell, hogy Tökölön is "kilógott" a kategóriájából, hiszen elképesztõ alig több, mint 12mp körüli idõket diktált. Ami a többi kategóriát illeti, jelen volt természetesen Falco a pickupok királyaként emlegetett GMC Cyclonnal, az összekerekes turbós amerikai vas most sem talált legyõzõre az A5-ös kategóriában, ráadásul olyan különlegességeket sikerült maga mögé utasítania, mint a pezsgõmetál fényezésû gyári tuningos, biturbó Brabus Mercedes-Benz S600.
Az A4-es kategóriát a fentebb említett rendkívül eredeti VW Karmann Ghia nyerte, Sas Róbert gyönyörû kék Subaru Impreza WRX Sti-je ellenében. Erõs a gyanúm, hogy Karmannal versenyzõ Martin Friedschröder-t az idei évadban nagyon nehezen lehet majd letaszítani a dobogó elsõ helyérõl.
Az A3-as kategóriát egy számomra ez idáig ismeretlen kék E36-os BMW nyerte M3-as motorral felvértezve. Valószínûleg az idõmérõk során egyértelmûen nem a leggyorsabb M3-as nyerte volna ezt a kategóriát, hanem sokkal inkább a 3.6 literes vagyis M5 néven futó motorral szerelt "tarka-barka" E30-as BMW. Sajnálatos módon azonban utóbbi szerencsétlenül járt a döntõ futamban és megpördült gépjármûvével.
Az A2-es kategóriát az egyenlõre "örök" favoritnak látszó 1.6-os turbós Civic hódította el. Õszintén szólva ezen egyáltalán nem lepõdött meg senki, sõt ha fogadni kellett volna én is biztos rá tettem volna a pénzemet tudván, hogy a feltett összeg itt forog a legkevésbé veszélyben.
Az A1-es kategóriát szintén egy Honda, mégpedig el nem ítélhetõ módon szintén egy 1.6-os Vti motorral szerelt Civic uralta, a jól bevált alapból is már 160 lóerõs fajtából. Az autó bizonyosan egy nagyon komoly izmosító kúrán esett át, hiszen nagyon jó idõket ment olyannyira, hogy többen csalást gyanítottak a háttérben.
Végül de nem utolsó sorban meg kell említenem a szegedi illetõségû Szabó Ferit is, aki dízel kategóriában ugyanúgy, mint egy hete szintén nem talált legyõzõre. Sõt nagyon fogadkozik, hogy az országban talán jelenleg leggyorsabb Dragpolskit is megpróbálja megelõzni "kibelezett" Seat Ibizájával. Mi sok sikert kívánunk neki és csak reméljük, hogy eléri célját és kiüti a nyeregbõl a lángnyelvekkel díszített, mindössze 650 kilogramot nyomó, eredetileg lengyel gyártású kisautót.
A rendezvény annyival jobb volt talán, mint az elõzõ rábaringes, hogy mintha kevesebb vázig "vetkõztetett" autóba botlottam volna bele, bár az is lehet, hogy nem voltam elég szemfüles. Annyival viszont rosszabb volt, hogy elképesztõen sokat kellett várni arra, hogy sorra kerüljön az ember egy futam erejéig.
Természetesen az elõzetesen beharangozott német bajnoknõ, a nevéhez méltóan tényleg szõke Ulrike Golde is részt vett a futamon dragsterjével, meglepõ gyorsasággal és könnyedséggel tette meg a 402 m-es távot, úgy 9 mp környékén, ez bármelyik másik autónak erényére vált volna de nem neki, hiszen 8 mp környékén is tud a közel 2000 lóerõs autó. A hatalmas Hoosier márkájú drag gumikkal szerelt dragsternek talán csak egy komoly ellenfele akadt a Chevrolet Nova Dragster személyében, a 7.800 köbcentis feltöltött motorral szerelt autó azonban szintén némi technikai problémával küszködött, hiszen "csak" 10 mp körül teljesítette az ¼-ed mérföldet.
A gyorsulást kevésbe kedvelõk számára volt még gumifüstölés, roncsderbi és nagy sikerrel megrendezésre került a Carstyling.hu által szervezett Show'n Shine szépségverseny elsõ fordulója is.
Elsõ körben a szigorú zsûri az alufelniket vette gorcsõ alá. A nevezett autók között olyan szépségek is felbukkantak, mint a gyöngyházfehér fényezésû, egyedi krómfelnivel büszkélkedõ Audi A8-as vagy a szenzációsan egyedi külsõ optikával ellátott Audi TT coupé, melyet érdemes megtekinteni galériánkban is.
A Shown'n Shine a következõ gyorsulási versenyen folytatódik majd igen értékes nyereményekért.

A sorrendben következõ XI-ik futam május 13-án lesz Nyíregyházán, mi biztosan ott leszünk.

Szeri Marcell


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player