Oktatás
A Klik keresi a megoldást a béren kívüli juttatások kifizetésére
(MTI) - A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) keresi "a pozitív megoldást" az idei évi béren kívüli juttatások kifizetésére, a tárgyalások a szakszervezetekkel megkezdõdtek, de még nem zárultak le.
Olcsósága miatt a magyarországiaknak is vonzó a kolozsvári Babes-Bolyai Tudományegyetem
A logopédia napja - Ingyenes beszédszûrés és tanácsadás Budapesten
Hoffmann Rózsa: a pedagógusok túlnyomó többsége igényli a tanfelügyeletet
Hoffmann: egy jó tanár soha nem félt attól, hogy megmérjék
Tankönyvterjesztés - Emmi: a feladat továbbra is a Könyvtárellátóé
MTI hírek
Külföld
Ukrán válság - Kiszorították az oroszbarát tiltakozókat a Donyeck megyei hivatalból
Magyarország
A vártnál gyengébb a szél a Balatonnál, nem kellett beavatkozni a magas vízállás miatt
EU
EU-csúcs - Párizs: nem lesznek szankciók Oroszországgal szemben az uniós csúcson
Külföld
Szerbiai választások - A szerb média szerint unalmas a kampány
Magyarság
Gulyás: óriási elõrelépés, hogy négy év alatt közel 600 ezren élnek a kedvezményes honosítással
Sport
Versenyuszoda épül Gödöllõn
Tudomány
Forradalmasíthatja a sebészetet a törések selyemcsavaros rögzítése
Külföld
Megtámadták a Pussy Riot két tagját Nyizsnyij Novgorodban
Sport
Férfi kézilabda BL - Március 23-án játszik Lengyelországban a Veszprém
Egészségügy
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
Labdarúgás
Piturca marad a román szövetségi kapitány
Bûnügy
Vádat emelt a Borsod megyei fõügyészség a fojtogató sajószentpéteri férfi ellen
Baleset
Egy gázvezeték átvágása miatt 15 embert kitelepítettek Lajosmizsén
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Oktatás Oktatás
OH: nincs szükségük külsõ segítségre a pedagógusoknak a portfoliókészítéshez
MTI   2014 January 20, Monday  

(MTI) - Az Oktatási Hivatal (OH) szerint a tanároknak nincs szükségük külsõ segítségre a pedagógusminõsítésnél portfoliójuk összeállításához, a rendszer bevezetésekor minden információt és segítséget megad a szaktárca. Kerekes Balázs, az OH ...
Olvas�i �rt�kel�s:starstarstarstarstar / 0
�rt�kelje �n is! starstarstarstarstar
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Az Oktatási Hivatal (OH) szerint a tanároknak nincs szükségük külsõ segítségre a pedagógusminõsítésnél portfoliójuk összeállításához, a rendszer bevezetésekor minden információt és segítséget megad a szaktárca. Kerekes Balázs, az OH projektigazgatója sajnálatosnak nevezte, hogy ennek ellenére "megannyi téves, a valóságtól távol álló értesülés látott napvilágot".

    Kerekes Balázs az MTI-nek hétfõn elmondta, az OH a 2012/2013-as tanévben kutatók közremûködésével kidolgozta a pedagógusminõsítés eszközrendszerének alapjait. Az ágazat hazai és külföldi tapasztalatait egyaránt figyelembe vették és felhasználták, így a kompetenciaalapú értékelés illeszkedik a pedagógiai munka minõsítésének legkorszerûbb nemzetközi gyakorlatához. 2014 végéig több ezer próbaminõsítést tart az OH, és ezek tapasztalatai, a résztvevõk észrevételei és javaslatai alapján alakítják ki a szakértõk a pedagógusminõsítés végleges tartalmi elemeit, eszközeit és eljárásrendjét - ismertette a projektigazgató.
    Hangsúlyozta: a minõsítési rendszer bevezetésénél az Emberi Erõforrások Minisztériuma (Emmi) elsõdleges szempontként fogalmazta meg a fokozatosságot, minden érintettnek elegendõ idõt biztosítva a felkészüléshez. A jogszabályoknak megfelelõen elsõ körben a legalább 14 év szakmai gyakorlattal és szakvizsgával rendelkezõ pedagógusoknak teszi lehetõvé, hogy 2014. április 30-ig elkészítsék és feltöltsék portfóliójukat. Ez lehetõség, nem kötelezettség - hangsúlyozta. A minõsítéshez 14 dokumentumot kell feltölteni. Aki ennek eleget tesz, az ideiglenesen a Pedagógus II. fokozatba kerül. A feltöltött portfóliók tartalmi értékelése kizárólag fejlesztési célokat szolgál. A személyre szabott visszajelzések segítik a pedagógusok felkészülését a késõbbi, teljes körû minõsítésnél - mondta.
    Az OH projektigazgatója kiemelte, a portfólió elkészítéséhez nincs szükség sok évvel ezelõtti óratervek, dokumentumok felkutatására, különleges informatikai felkészültségre. Az eljárás egyetlen olyan követelményt sem támaszt a pedagógusokkal szemben, amellyel eddigi pályájuk során ne találkoztak volna. Pályafutásukat egy 3-5 oldalas önértékelés keretében kell bemutatniuk - ismertette.
    Kerekes Balázs elmondta, a portfólió egyes elemeihez kért önreflexiók lényege a pedagógus szakmai döntéseinek indoklása, az eredményesség ismeretében a döntések kritikus felülvizsgálata és a következtetések megfogalmazása, beépítése a napi gyakorlatba. Egy-egy rossz döntés és annak felismerése ugyanolyan értékes pedagógiai tapasztalat, mint a sikertörténet. Semmiképpen nem elvárás, hogy bárki valótlant állítson, jobb színben tüntesse fel magát - jelentette ki.
    Mint mondta: a minõsítésnél a szakértõk a pedagógus kompetenciáit értékelik, a portfólió csupán az értékelés egyik forrása és eszköze. Az eljárás része az óralátogatás tapasztalatainak megbeszélése, értékelése. A minõsítési folyamat végén a portfólióvédés szakmai párbeszéd lesz a pedagógus és a minõsítésben részt vevõ szakértõk között - tette hozzá.
    Kifejtette: a dokumentumok abban az esetben adnak valós képet a tanár kompetenciáiról, ha azokat maga készítette. Hozzátette, a szellemi alkotások felhasználására vonatkozó jogi és etikai szabályok betartásával mások által készített dokumentumok, óratervek, vázlatok, fotók is lehetnek a portfólióban, abban az esetben, ha azok az illetõ pedagógiai munkájának részét képezik.
    Az OH projektigazgató elmondta, decemberben megjelent az Útmutató a pedagógusok minõsítési rendszeréhez címû kiadvány, amely segíti a rendelet, alkalmazását. Közérthetõen támogatja a pedagógusok, az intézményvezetõk, valamint a minõsítésben részt vevõ szakértõk munkáját. Az általános útmutató 2014 elsõ negyedévében további szakterületekre, szaktantárgyakra érvényes egyedi tartalmakkal egészül ki - mondta.
    Kerekes Balázs kitért arra, hogy a közelmúltban megjelentek olyan "magánkezdeményezések", amelyek pénzért ajánlanak segítséget a portfólió összeállításához. Semmi szükség arra ugyanakkor - mondta -, hogy a pedagógusok portfóliójuk elkészítéséhez fizetõs tanfolyamokat vegyenek igénybe. Egyrészt a minõsítési eljárást az OH csaknem egy évig teszteli és továbbfejleszti, így sem szakmai okok, sem az idõ sürgetése nem indokolja a szolgáltatás létjogosultságát. Másrészt az Emmi és háttérintézményei minden szükséges információt és támogatást megadnak a minõsítéshez - jelentette ki.
    A projektigazgató hangsúlyozta: az OH kiemelt figyelmet fordít a tanfelügyeleti és pedagógusminõsítési szakértõk képzésére is, még idén ötezer szakértõt készítenek fel. A képzési követelményeket sikeresen teljesítõk kérhetik felvételüket a szakértõi névjegyzékbe és szakértõként bekapcsolódhatnak a tanfelügyelet és a minõsítés rendszerébe.
    Kerekes Balázs azt is elmondta, a pedagógusminõsítés részleteirõl, az egyes szakterületekre érvényes egyedi tartalmak megjelenésérõl a www.oktatas.hu oldalon vagy hírlevélbõl lehet értesülni. A hivatal külön emailcímet mûködtet a minõsítéssel kapcsolatos konkrét kérdésekre ([email protected]), mellett több tucat szakmai esemény, konferencia programjában szerepel a pedagógusok elõmeneteli rendszere - mondta még az OH projektigazgatója.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Hírközpont



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player