Internet |
---|
(MTI) - Az elmúlt évben a magyarok 53 százaléka vásárolt online, közülük 31 százalék rendelt termékeket külföldrõl, amit az alacsonyabb árakkal (46 százalék), illetve a jobb kínálattal (33 százalék) indokoltak a PayPal online pénzügyi szolgáltató ... | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hírek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Nielsen-felmérés: a család, a vallás és az iskolázottság az elsõ helyen
MTI
2013 July 13, Saturday
Érdekes megállapításra jutott a Nielsen piackutató intézet globális felmérésében: a világon hétmilliárd ember él, de meglepõmód több köztük az értékrendbeli hasonlóság, mint a különbség.
|
(MTI) - Érdekes megállapításra jutott a Nielsen piackutató intézet globális felmérésében: a világon hétmilliárd ember él, de meglepõmód több köztük az értékrendbeli hasonlóság, mint a különbség, és jellemzõen mindenki a családot, a vallást és az iskolázottságot tekinti a legfontosabbnak az életben. A Nielsen internetes felmérése során több mint 29 ezer embert kérdezett meg a világ 58 országában. A megkérdezettek 80 százaléka a családdal való tartalmas idõtöltést tekinti a legfontosabbnak az életben, és több mint háromnegyedük - 77 százalékuk - tartja fontosnak a családtervezést, illetve a megkérdezettek 78 százaléka számára kulcsfontosságú dolog a diploma megszerzése. Míg a megkérdezettek 76 százaléka azon a véleményen van, hogy a nõknek befolyással kell lenniük az otthon zajló fontos dolgokra, országról országra, földrészrõl földrészre változik annak a megítélése, hogy a nõk életében az anyaság, illetve a háziasszonyi szerep-e a legfontosabb. A felmérés másik érdekes tanulsága, hogy az emberek bevásárlási szokásai erõsen különböznek attól függõen, hogy hol élnek a világban. Bizonyos magatartási formák azonban ilyen tekintetben is univerzálisnak mondhatók, például az, hogy egyformán fontosnak tekintik a vásárolt termékek alacsony árát, jó minõségét és a választékot. A Nielsen felmérése rávilágított arra, hogy az ázsiai-csendes-óceáni térségben az emberek ösztönösebben, kevésbé megfontoltan vásárolnak, és jobban vonzzák õket az ismert márkanevek, mint bárhol másutt a világon. A latin-amerikaiak jól tájékozott vásárlók, és erõs bennük a márkahûség. Észak-Amerikában és Európában a fogyasztók döntését nagymértékben befolyásolják az árak, a közel-keletiekre és az afrikaiakra pedig a környezettudatosság és a hozzáértõk általi befolyásoltság a jellemzõ. A felmérés értékelésénél figyelembe kell venni azt, hogy internettel készült. Jóllehet ez a módszer rendkívül széles mintavételre ad lehetõség, a közvélemény-kutatás csak az internetezõk, s nem a világ teljes lakosságának a szokásait tükrözi, ráadásul nem mért adatokra hagyatkozik. http://www.nielsen.com/us/en/newswire/2013/7-billion-shoppers--new-wealth--new-world.html
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!