Pályázatot írt ki a metróvégállomás új csomópontjának terveire a BKK
MTI
2012 October 19, Friday
(MTI) - Építészeti tervpályázatot írt ki az õrmezõi metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
|
(MTI) - Építészeti tervpályázatot írt ki az õrmezõi metróvégállomás új intermodális csomópontjának terveire a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A BKK pénteki közleménye szerint a 4-es metróvonal elsõ szakaszának része a Kelenföldi pályaudvari állomáshoz kapcsolódó intermodális csomópont kiépítése. A beruházás keretében az õrmezõi oldalon a metró kijáratához csatlakozva komplex helyi és helyközi buszpályaudvar, valamint P+R parkoló és B+R kerékpártároló épül. Magyarországon elsõként készül olyan buszpályaudvar, ahol részben közvetlenül az épületbõl a buszba nyíló ajtókkal, részben fedett peronokon érhetõk el a helyi és helyközi autóbuszok - közölte a BKK. A terminál jellegû épület lehetõvé teszi, hogy a metróról átszáló utasok komfortos, fûtött, illetve hûtött térben várakozhassanak, valamint különbözõ kereskedelmi és vendéglátó szolgáltatásokat vehessenek igénybe. A buszpályaudvar mellett csaknem 500 P+R férõhelyet építenek ki, valamint kialakítanak rövid idejû várakozást lehetõvé tevõ helyeket és taxidrosztokat. A kerékpárosok és a gyalogosok számára minden irányban kényelmesen és biztonságosan átjárhatóvá válik a térség, és a kerékpárosoknak telepítenek 120 B+R tárolót is - áll a közleményben. A tervpályázatra november 5-éig lehet jelentkezni, majd a pályázati követelményeknek megfelelõ jelentkezõk 2013. január 28-ig nyújthatják be pályamûveiket, amelyeket a zsûri 2013. február 28-ig bírál el. A pályázatok elbírálását és a gyõztes pályamûvek kiválasztását a Finta Sándor fõvárosi fõépítész elnökletével és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató részvételével mûködõ, az érintett kerületek, az építész kamarák és egyéb szakértõi szervezetek által delegált személyekbõl álló bírálóbizottság végzi. A pályamûvek díjazására és megvételére bruttó 30 millió forint áll a bírálóbizottság rendelkezésére. Közleményében a BKK arra is kitért: 2010 végén, az új városvezetés hivatalba lépésekor és a BKK létrejöttekor a 4-es metró kelenföldi végállomásánál a felszíni rendezés, a buszvégállomás és P+R parkoló alapvetõ tervezési munkái sem voltak készen. A Keleti pályaudvarnál a felszíni rendezésre nem volt vállalkozó kiválasztva, a Móricz Zsigmond körtéren pedig elavult tervek alapján folyt a munka. A 2010 elõtti elõkészítési hibák miatt a metróprojektnek ezek az elemei csúszásban vannak - közölte a BKK.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!