Statisztika |
---|
(MTI) - A Policy Solutions politikai elemzĂ” intĂ©zet szerint a jelenlegi pĂĄrtpreferenciĂĄk alapjĂĄn hĂșsz nĂ”i tagja lenne az Ășj parlamentnek, ami a mostanival lĂ©nyegĂ©ben megegyezĂ”, mindössze tĂz szĂĄzalĂ©kos arĂĄnyt jelent. | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hĂrek |
---|
| KĂŒlföld |
| | MagyarorszĂĄg |
| | EU |
| | KĂŒlföld |
| | MagyarsĂĄg |
| | Sport |
| | TudomĂĄny |
| | KĂŒlföld |
| | Sport |
| | EgĂ©szsĂ©gĂŒgy |
| | LabdarĂșgĂĄs |
| | BĂ»nĂŒgy |
| | Baleset |
| |
Felmérés: naponta 20 perccel többet tévéznek az olvasni tudó kisgyerekek, mint amennyit olvasnak
MTI
2012 August 30, Thursday
(MTI) - Egy ĂĄtlagos hĂ©tköznapon egy ĂłrĂĄt tĂ©vĂ©znek Ă©s hĂĄromnegyed ĂłrĂĄt szĂĄmĂtĂłgĂ©peznek a mĂĄr olvasni tudĂł kisgyerekek, miközben csak 40 percet töltenek olvasĂĄssal - derĂŒl ki ...
|
(MTI) - Egy ĂĄtlagos hĂ©tköznapon egy ĂłrĂĄt tĂ©vĂ©znek Ă©s hĂĄromnegyed ĂłrĂĄt szĂĄmĂtĂłgĂ©peznek a mĂĄr olvasni tudĂł kisgyerekek, miközben csak 40 percet töltenek olvasĂĄssal - derĂŒl ki a gyermekek mĂ©diafogyasztĂĄsi Ă©s olvasĂĄsi szokĂĄsairĂłl kĂ©szĂtett online kutatĂĄsbĂłl.
    Arra a kĂ©rdĂ©sre, hogy szoktak-e otthon olvasni vagy olvasott mesĂ©t hallgatni a gyerekek, a vĂĄlaszolĂłk 97 szĂĄzalĂ©ka igennel felelt, ami jelzi, hogy a szĂŒlĂ”k tisztĂĄban vannak a mese, az olvasĂĄs fontossĂĄgĂĄval. A kĂ©rdĂ”Ăvet kitöltĂ”, bölcsĂ”dĂ©s korĂș gyermeket nevelĂ” csalĂĄdok 95 szĂĄzalĂ©kĂĄnĂĄl mesĂ©lnek otthon a picinek, mĂg az ĂłvodĂĄst nevelĂ” csalĂĄdok 99 szĂĄzalĂ©kĂĄnĂĄl - ĂĄll a csalĂĄdoknak szĂłlĂł, helyi informĂĄciĂłkat közvetĂtĂ” Imami honlapcsoport közlemĂ©nyĂ©ben.     A megkĂ©rdezettek olvasni tudĂł gyermekei hĂ©tköznapokon ĂĄtlagosan 40 percet töltenek olvasĂĄssal, hĂĄromnegyed ĂłrĂĄt szĂĄmĂtĂłgĂ©peznek Ă©s egy ĂłrĂĄt tĂ©vĂ©znek. HĂ©tvĂ©gĂ©n körĂŒlbelĂŒl mĂĄsfĂ©lszer ennyi idĂ”t töltenek a tĂ©vĂ© Ă©s a szĂĄmĂtĂłgĂ©p elĂ”tt Ă©s olvasĂĄssal is, ĂĄm a sorrend nem vĂĄltozik.     A bölcsĂ”dĂ©sek közĂŒl minden negyedik, az ĂłvodĂĄsok közĂŒl mĂĄr minden mĂĄsodik gyermek szĂĄmĂtĂłgĂ©pezik otthon, a bölcsĂ”dĂ©sek hĂĄromnegyede, mĂg az ovisok 92 szĂĄzalĂ©ka nĂ©z tĂ©vĂ©t.     Arra a kĂ©rdĂ©sre, hogy a szĂŒlĂ”k mennyire alkalmazzĂĄk a jutalmazĂĄs, illetve a bĂŒntetĂ©s eszközekĂ©nt a tĂ©vĂ©t, szĂĄmĂtĂłgĂ©pet, illetve a könyveket, a megkĂ©rdezettek több mint 70 szĂĄzalĂ©ka vĂĄlaszolta, hogy bĂŒntetĂ©sbĂ”l el szokta tiltani gyermekĂ©t a televĂziĂłzĂĄstĂłl, vagy a szĂĄmĂtĂłgĂ©p-hasznĂĄlattĂłl, mĂg az olvasĂĄs tiltĂĄsĂĄval, a felolvasĂĄs megvonĂĄsĂĄval mindössze a vĂĄlaszadĂłk 9 szĂĄzalĂ©ka Ă©l. A jutalmazĂĄs tekintetĂ©ben Ă©ppen fordĂtott a helyzet: a gyermekek csaknem 30 szĂĄzalĂ©kĂĄt jutalmazzĂĄk azzal, hogy tĂ©vĂ©t nĂ©zhet, 35 szĂĄzalĂ©kĂĄt azzal, hogy a szĂĄmĂtĂłgĂ©phez ĂŒlhet Ă©s a gyermekek hĂĄromnegyede kapott mĂĄr jutalmul könyvet.     A vĂĄlaszolĂłk majdnem 90 szĂĄzalĂ©kĂĄt aggasztja, hogy gyermeke szĂvesebben ĂŒl a tĂ©vĂ©hez Ă©s a szĂĄmĂtĂłgĂ©phez, mint egy könyv olvasĂĄsĂĄhoz. Az olvasĂĄs megszerettetĂ©sĂ©ben a megkĂ©rdezettek döntĂ” többsĂ©ge a csalĂĄd szerepĂ©t, a szĂŒlĂ”i mintĂĄt tartja meghatĂĄrozĂłnak.     A felmĂ©rĂ©s kapcsĂĄn elkĂ©szĂŒlt a Mit adjak a kezĂ©be? cĂmĂ» gyermekirodalmi irĂĄnytĂ», amely segĂtsĂ©get nyĂșjthat a szĂŒlĂ”knek a szĂnvonalas gyermekkönyvek kivĂĄlasztĂĄsĂĄhoz. A kisebbek olvasĂłvĂĄ nevelĂ©sĂ©hez tĂĄmpontokat nyĂșjtĂł kalauzt bĂĄrki dĂjmentesen letöltheti a szervezĂ”k weboldalĂĄrĂłl (http://www.imami.hu/gyermekirodalmi-iranytu).     A csaknem 30 kĂ©rdĂ©sbĂ”l ĂĄllĂł online kĂ©rdĂ”Ăvet orszĂĄgszerte 2243 internethasznĂĄlĂł szĂŒlĂ” töltötte ki 2528 gyermekrĂ”l. A vĂĄlaszadĂłk több mint 80 szĂĄzalĂ©ka vĂĄrosban Ă©l Ă©s felsĂ”-, illetve közĂ©pfokĂș vĂ©gzettsĂ©ggel rendelkezik. A kĂ©rdĂ©sekre fele-fele arĂĄnyban vĂĄlaszoltak fiĂșk Ă©s lĂĄnyok szĂŒlei. Az online kĂ©rdĂ”Ăvet kitöltĂ”k gyermekeinek többsĂ©ge mĂ©g otthon nevelkedik, ĂłvodĂĄs illetve alsĂłtagozatos ĂĄltalĂĄnos iskolĂĄs.
|
|
Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor egy kattintïżœssal nyithat a cikkhez fïżœrumos tïżœmïżœt. |
Hozzïżœszïżœlïżœsok Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor hozzïżœszïżœlhat a tïżœmïżœhoz!