Az Ikesz Kft eleddig, a városon belül, a Plázával szemben fogadta a Skodára vágyókat. Június eleje óta, a cseh autógyártás zászlóshajója kiköltözött a Dorozsmai útra. Azért a régi helyen is találnak autót az érdeklődők. Igaz, egy új, távol-keleti modellt. És természetesen a cég irodái is maradtak a Kossuth Lajos sugárúton. Ott beszélgettem Nagy Attilával, a Kft ügyvezető igazgatójával.
- Miért hagyja el a város belsõ területét a Skoda?
- Egyszerű a válasz, kinőttük a területet. Itt egy ezerhétszáz négyzetméteres terület állt a rendelkezésünkre, azon belül 130 négyzetméteres szalon, valamint háromállásos szerviz. Könnyen látható, hogy alig maradt terület az új és a használt autók tárolására. Az elmúlt tíz évben közel 2500 új autót adtunk el itt, a legutóbbi évben, pedig 450 új és körülbelül háromszáz használt gépkocsit értékesítettünk. Mivel a szervizünk, egyben vizsgaközpont is, napi 25-30 gépjárműves volt a szerviz terhelése. Muszáj volt lépnünk.
- Nincs nosztalgiája a hely miatt, hisz itt építette fel a céget?
- Innen el sem költöztem, az én irodám itt marad. De a nosztalgiáról annyit, hogy egyszer az édesapámmal egy teherautót vezetve, gyermekkoromban erre jártunk, s az Apu azt mondta: Majd ha már Te hordod ide az autódat műszaki vizsgára! Nos ez túlzottan is bejött, az életem része lett ez a telephely.
- A Skoda kiválasztásában szerepet játszott a nosztalgia? Ön is látta a régi csodaszép, nyitott Octáviákat?
- Nem, nálam nem ez játszotta a szerepet. A kilencvenes évek elején mindenképpen az autós szakmában akartam dolgozni, az volt ugyanis a hobbym. Akkor racionális döntésnek tűnt, hisz már akkor látszott, hogy igény lesz erre a márkára.
- Akkor elmondhatjuk, hogy Önöknek bejött a Skoda?
- Ez így rossz kifejezés, de a Skoda egy nagyon komoly technikai vívmány a piacon. Megbecsült márka volt régebben és most is. Ez meghatározza a piaci jelenlétét is. Remélem a mi munkánk is benne, van, a Skoda újkori sikerében, elfogadottságában. Bízom benne, hogy így lesz ez a jövőben is, erős lesz a jelenlét a régióban, függetlenül, attól, hogy tőlünk vásárolják a kedves vevők, vagy más kollégánktól. Természetesen mindenkit szívesen várunk.
- Ez egy elég nagy régió. Mettõl meddig terjed az Ikesz "területe"?
- Nekünk az a feladatunk, hogy a szűkebb környezetünk számára távolságban és időben is a legkedvezőbbek legyünk. Az autó tulajdonos számára az a legfontosabb, hogy ha gondja van a legközelebb és a legkisebb idő ráfordítással, oldják meg a problémáját. Így a területünk a város és a megye nyugati része. Általában úgy gondolkodunk, hogy a következő márka szerviz és közöttünk levő távolság felénél van a képzeletbeli határvonal. De természetesen ezek a határok nem merevek. Ha a vevő minket választ más városokból, szívesen látjuk.
- Mikor költöztek ki a Dorozsmai útra, s rátaláltak-e már a vevõk az új telephelyre?
- Gyakorlatilag május utolsó hetében költöztünk, a júniust már ott kezdtük, s a vevőink a költözés másnapján megtaláltak bennünket, mind az értékesítés, mind a szerviz tekintetében. Köszönhető ez a kollégáim körültekintő és fáradhatatlan munkájának, kommunikációjának.
- Azt már tudjuk mekkora volt a régi helyszín, de milyenek az új telephely mutatói?
- Több mint, háromszorosára nőtt a területünk. Öt és félezer négyzetméter az egész terület. A szalon közel háromszáz négyzetméterese lett. Hét állásosra bővült a szervizünk. Kétszáz négyzetméteres, az alkatrész raktárunk, amellyel nem csak a saját szervizünket tudjuk ellátni. Örömteli újdonságunk, hogy saját karosszéria lakatos és fényező műhelyünk épült, amely talán a megye jelenlegi legmodernebb műhelye, s napokon belül a kárfelvételt is a helyszínen lehet elintézni. Ha tehát megtörtént a baj, elég hozzánk behozni az autót, s mindent egy helyen intézünk, csak a kész gépjárműért kell eljönni.
- Azt már mondta, hogy az irodája a Kossuth sugárúton marad, de úgy tûnik, a szalon sem marad üres.
- Mivel felszabadult a szalon és a műhely azon része, ahol a Skodákat szervizeltük, csupán néhány munkatársra volt szükség, hogy valamibe belekezdjünk. Továbbra is autóban gondolkodtunk, így kapóra jött a KIA ajánlata. Ez a koreai autó, már egy pár éve kivonult Szegedről, s így gyakorlatilag újra kell építeni. A gyár egyelőre, csak a márka piaci bevezetését tervezi, viszont nagyon széles palettával rendelkezik. A legkisebb Picantótól, a teljes személygépkocsi vertikumon át, a Sorrentóig, az egyterűtől, a kisteherautóig, minden modell kapható. A Sorrentó, a luxus terepjáró kategóriában, a szakmától nagyon nagy elismerést kapott. Mivel a Skoda jelenleg nem gyárt kis teherautókat, így a KIA színesíti a palettát. Ráadásul elkezdték az új üzem építését Szlovákiában, így mindenképpen fontos stratégiai terület lesz a régiónk is. Számunkra a KIA ugyan olyan kihívást jelent, mint tíz évvel ezelőtt a Skoda. Reméljük hasonló sikereket, érünk el vele. Tíz év múlva majd meglátjuk.
- A cég ügyvezetõ igazgatója milyen autóval jár?
- Jelenleg, egy Skoda Superb-bel.
Hallgassa meg az interjút.
(x)
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!