A fõváros vezetĂ©se komolyan mĂ©rlegeli, hogy rágalmazás Ă©s hatĂłság fĂ©lrevezetĂ©se miatt bĂĽntetõfeljelentĂ©st tesz a francia jármĂ»gyártĂł cĂ©g, az Altom ellen, a le nem szállĂtott budapesti metrĂłszerelvĂ©nyek bankgaranciájának lehĂvása kapcsán indĂtott perben tett kijelentĂ©sek miatt. TarlĂłs István fõpolgármester pĂ©nteki sajtĂłtájĂ©koztatĂłján Ăşgy fogalmazott: komoly a valĂłszĂnĂ»sĂ©ge annak is, hogy a metrĂłkocsikra Ăşj tendert kell kiĂrni, mert a fõváros elvesztheti a 4-es metrĂł uniĂłs támogatását, ha kicsĂşszik a határidõbõl. Errõl a fõpolgármester a jövõ hĂ©ten egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel.
A fõváros - mĂ©g a korábbi vezetĂ©s idejĂ©n - teljesĂtĂ©s nĂ©lkĂĽl kifizetette az Alstom-szerelvĂ©nyek teljes vĂ©telárának felĂ©t. A megrendelt metrĂłkocsikat azonban nem szállĂtották le, a prototĂpus is kĂ©sve Ă©rkezett Budapestre, Ă©s azĂłta sem kapott tĂpusengedĂ©lyt a Nemzeti KözlekedĂ©si HatĂłságtĂłl. EzĂ©rt követel a fõváros 30 milliárd forintot - mondta a fõpolgármester. Hozzátette: azĂłta is ismeretlen okbĂłl 2008-ban a fõváros felmondta a meglĂ©võ garanciaszerzõdĂ©st egy magyar bankkal, Ă©s egy francia bankkal kötötte meg. EzĂ©rt folyik most Franciaországban a per a bankgarancia lehĂvásáért. A per szerdai versailles-i tárgyalásán az Alstom kĂ©pviselõi elkĂ©pesztõ dolgokat állĂtottak, Ă©s a Budapesti KözlekedĂ©si Központ (BKK), illetve a Budapesti KözlekedĂ©si RĂ©szvĂ©nytársaság (BKV) jelenlĂ©võ vezetõi nem kaptak lehetõsĂ©get arra, hogy reagáljanak - jelentette ki a fõpolgármester. Elmondta: a jármĂ»gyártĂł cĂ©g rĂ©szĂ©rõl elhangzott egyebek mellett az, hogy általános sztrájk volt a BKV-nál, mert a közlekedĂ©si vállalat nem tudott bĂ©rt fizetni, valamint az, hogy a város Ăşj vezetĂ©se tavaly, mĂ©g a Fõvárosi KözgyĂ»lĂ©s hivatalos megalakulása elõtt megállapodott az oroszokkal metrĂłszerelvĂ©nyek vásárlásárĂłl. TarlĂłs István közölte: ezek az állĂtások teljesen alaptalanok. A fõpolgármester szerint emellett tudatlanság vagy rosszhiszemĂ»sĂ©g a BKV mĂ»ködĂ©si nehĂ©zsĂ©geire hivatkozni, hiszen a 4-es metrĂł esetĂ©ben uniĂłs támogatásrĂłl is szĂł van, amit semmikĂ©ppen nem lehetne mĂ»ködĂ©sre fordĂtani. Kijelentette: a fõváros vezetĂ©se komolyan mĂ©rlegeli, hogy rágalmazás Ă©s hatĂłság fĂ©lrevezetĂ©se miatt bĂĽntetõfeljelentĂ©st tesz az ĂĽgyben, most a jegyzõkönyv Ă©rkezĂ©sĂ©re várnak. A bankgarancia kapcsán folyĂł perben egyĂ©bkĂ©nt jĂşnius 8-án várhatĂł döntĂ©s, ha ez nem lesz a fõváros számára kedvezõ, ezután is van lehetõsĂ©g további jogorvoslatra. A metrĂłkocsik szállĂtására kötött eredeti szerzõdĂ©s szerint az Alstom 22 kocsit szállĂtott volna a 2-es metrĂłra a rĂ©gi szovjet szerelvĂ©nyek helyett, Ă©s 15-öt az Ă©pĂĽlõ 4-es metrĂłra. Ezzel kapcsolatban TarlĂłs István Ăşgy fogalmazott: komoly a valĂłszĂnĂ»sĂ©ge annak is, hogy a metrĂłkocsikra Ăşj tendert kell kiĂrni, mert a fõváros elvesztheti a 4-es metrĂł uniĂłs támogatását, ha kicsĂşszik a legvĂ©gsõ, 2015-ös határidõbõl. Errõl a fõpolgármester a jövõ hĂ©ten egyeztet Orbán Viktor miniszterelnökkel. KĂ©rdĂ©sre válaszolva TarlĂłs István azt mondta: a szakemberek szerint egy-kĂ©t hĂłnapon belĂĽl ki kellene Ărni az Ăşj tendert.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!