Tudomány és technológia
Nem jelent veszélyt a ritka holdtölte
Sem Japánra, sem Európára nem jelent veszélyt a pénteki holdtölte - mondta el Kolláth Zoltán, az MTA KTM Csillagászati Kutatóintézetének csillagásza.
Gubcsi Lajos, a tiszteletbeli székely és a kun himnusz írója
Kétszázezren jelezték a Facebookon, hogy elmennek egy szülinapi bulira
Robotkígyó segíti a mentést Japánban
Beszûrõdõ fény és sárga elszínezõdés az iPad2 kijelzõjén
Megjelent a Firefox 4 RC verziója
Hírközpont
Katasztrófa és baleset
Vasúti baleset Porpácnál
Rendõrség
Kigyulladt egy terménytároló Sajópetriben
Politika
Vita után Orosháza iskolákat adott át az egyházaknak
Oktatás, nevelés
Pályaválasztási napot tart középiskolásoknak az ELTE
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Jégesõ, világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Múzeumba került az elsõ, 1898-ban készült Porsche
Tudomány és technológia Tudomány és technológia
GfK: Már láthatóak a válságból való kilábalás jelei
Független Hírügynökség   2011 March 09, Wednesday  

Bár idén az év elsõ két hónapjában is gyenge volt a háztartások fogyasztása, 2010 második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei - többi között ez derül ki a GfK Hungária szerdán közzétett adataiból.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Bár idén az év elsõ két hónapjában is gyenge volt a háztartások fogyasztása, 2010 második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei - többi között ez derül ki a GfK Hungária szerdán közzétett adataiból. Tavaly az egész évet tekintve ugyanis a magyar háztartások 1,4 százalékkal több pénzt hagytak a kiskereskedõknél napi élelmiszerre és háztartási vegyi árura, mint egy évvel korábban.

2009, a válság elmélyülése óta a vevõk racionálisabban hozzák meg döntéseiket, jobban megnézik, mire adják ki a pénzt, és egyre inkább ellenõrzik a boltok, a reklámok üzeneteinek hitelességét. A GfK felmérése szerint ez nem azt jelenti feltétlenül, hogy a legolcsóbb terméket keresik, hanem a legkedvezõbb ár-érték arány elérése lett a cél. Megnõtt a vásárlás elõtti informálódás szerepe, a vevõk csaknem fele nézi át a kereskedõláncok brosúráit vásárlás elõtt. A vevõk összehasonlítják a különbözõ márkák termékeit, hogy kiválasszák a számukra legelõnyösebbet. Emellett a vásárlók többsége ellenõrzi a termékek szavatosságát, illetve összehasonlítja a pénztárnál kifizetett árat az eladótérben feltüntetett árral.
A GfK tanulmánya szerint a boltválasztásnál hátrébb szorultak a bolt minõségére vonatkozó szempontok, például az üzlet kinézete vagy a márkatermékek kínálata, viszont jelentõsen megnõtt az akciók és promóciók jelentõsége. A vásárlók hajlandóak nagyobb távolságokat is megtenni a jobb ajánlatok reményében. Tehát a vásárlók már kevésbé lojálisok a "kedvenc" boltok iránt.
Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezetõ igazgatója szerint tavaly az év második felében már mutatkoztak a válságból történõ kilábalás jelei, igaz, a 2011-es év elsõ két hónapjának adatai nem támasztják alá ezt az optimizmust, ugyanis továbbra is gyenge a háztartások fogyasztása. Kovács Krisztina, a GfK Hungária menedzsere szerint a vásárlók növekvõ öntudata és erõsödõ információigénye egyben lehetõségeket is rejt magában a gyártók számára, mert tavaly mérhetõ módon nõtt az új márkák kipróbálására való nyitottság.
A GfK nemzetközi elemzései hasonló tendenciát prognosztizálnak: az elkövetkezõ 5 évben egy átlagos vásárló több boltba látogat el, mint korábban, ami azt jelenti, hogy csökken a vásárlók boltokhoz való lojalitása. A láncoknak kevesebb alkalma nyílik a vásárlót megnyerni, csökken az elõre nem tervezett vásárlások aránya. Megmarad viszont az árak megnövekedett szerepe, és várható, hogy tovább erõsödik azoknak a márkáknak az aránya, amelyeket a vásárlók alacsonyabb áruk miatt saját magának választ ki.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow GfK: Már láthatóak a válságból való kilábalás jelei



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player