Rendkívül aggasztónak látszik a fõváros pénzügyi helyzete - jelentette ki szerdai sajtótájékoztatóján Tarlós István. A fõpolgármester azt mondta: elkezdõdött a helyzet áttekintése és az a kép bontakozik ki, hogy olyan mértékû a forráshiány, a külsõ-belsõ adósságállomány, ami állami beavatkozás nélkül nem látszik kezelhetõnek. Tarlós István hozzátette: a jövõ héten tárgyalnak errõl a miniszterelnökkel. A fõpolgármester közölte, megkéri az Állami Számvevõszéket, vizsgálják meg, finanszírozható-e a város. Úgy fogalmazott: a napi mûködés még nincs veszélyben, de a BKV adósságállománya már "egészen félelmetes", és kérdés az is, lesz-e elegendõ forrás a 4-es metró befejezéséhez.
Elkezdõdött a leltár készítése, és ennek alapján a város pénzügyi helyzete rendkívül aggasztónak látszik. Az a kép bontakozik ki, hogy olyan mértékû a forráshiány, a külsõ-belsõ adósságállomány, ami állami beavatkozás nélkül nem tûnik kezelhetõnek - fogalmazott a fõpolgármester. Közölte: az állami beavatkozás nemcsak pénzt jelenthet, hanem azt is, hogy bizonyos feladatokat, bizonyos céget részben vagy egészben átvesz az állam. Tarlós István hozzátette: jövõ héten tárgyalnak errõl a miniszterelnökkel. A fõpolgármester megkéri az Állami Számvevõszéket, hogy vizsgálják meg, finanszírozható-e a város. Kérdésre válaszolva Tarlós István azt mondta: a napi mûködés még nincs veszélyben. A 2011-es költségvetést látják veszélyben, miután az elõzõ vezetõk a 2010 utáni idõszakra ütemeztek kifizetéseket, kötelezettségeket. Tarlós István úgy fogalmazott: legnagyobb félelmük a BKV, ahol a külsõ-belsõ adósságállomány már "egészen félelmetes". A közlekedési társaság a 400 milliárd forintot meghaladó belsõ adósságállományával és a 100 milliárdot közelítõ közvetlen banki adósságával a fõváros számára a legnagyobb terhet jelenti. A lehetséges állami segítséggel kapcsolatban példaként azt hozta fel a fõpolgármester: a BKV-t részben a MÁV-val és a Volánnal közösen mûködtetnék, együtt az állammal. Közölte azonban, hogy ez csak egy lehetséges alternatíva, több megoldás is elképzelhetõ. Külön vizsgálják a 4-es metró ügyét, amivel kapcsolatban a fõpolgármester ismét hangsúlyozta: nem akarják az építkezést leállítani, de az kérdés, hogy lesz-e elegendõ forrás a befejezéshez, különösen, ha az unió újabb szabálytalanságokat talál. Kérdésekre válaszolva közölte: ebben a helyzetben felmerülhet a létszámleépítés is, különösen olyan helyen, mint a BKV, ahol "majdnem annyi a fehérgalléros alkalmazott, mint a buszsofõr".
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!