ZĂłlyomi Zsolt Versailles-ban vĂ©gezte el a Fragrance Academy parfĂĽmkĂ©szĂtõ mesterkurzusát egyedĂĽli magyarkĂ©nt. Már gyermekkorában Ă©rdekes vonzalmat Ă©rzett a kĂĽlönbözõ illatok iránt, s mikor 10 Ă©vesen Észak-Afrikában Ă©lt, akkor kezdett el igazán szembesĂĽlni ezzel a megmagyarázhatatlan kĂ©pessĂ©ggel. A gimnáziumi Ă©vek alatt kerĂĽlt Ă©rdeklõdĂ©sĂ©nek közĂ©ppontjába a parfĂĽm, ami meghatározĂł rĂ©szĂ©vĂ© vált Ă©letĂ©nek. A luxusparfĂĽm-kĂ©szĂtĂ©s egyik kiemelkedõ alakjakĂ©nt, nĂ©gy diplomával a háta mögött mĂ©g ma is azt tartja, ha tehetnĂ©, szĂve szerint egy 18. századi mĂ©regkeverõ kurtizán lenne.
A Juhász Gyula Pedagógusképzõ Kar Tanácsadó termében tartott elõadás elsõ felében a közönség megtudhatta, hogy tulajdonképpen már a kezdetektõl használunk illatanyagokat, de maga a parfümipar kezdete a reneszánsz korra tehetõ.
Az elõadĂł valĂłjában hatalmas szerencsĂ©jĂ©nek köszönhette, hogy bekerĂĽlhetett a neves iskolába. Egy parfĂĽmõr számára nemcsak az átlagnál szignifikánsan jobb szaglás a fontos, hanem ahhoz, hogy valaki kiválĂł legyen ezen a terĂĽleten, kreativitás is szĂĽksĂ©ges. Benne ez a kĂ©t összetevõ jĂłl egymásra talált, Ă©s Ăgy válhatott Magyarországon egyedĂĽlivĂ© ezen a luxusipari szakterĂĽleten.
Választása a tömegparfĂĽmök gyártása helyett a szemĂ©lyre szabott parfĂĽmök kĂ©szĂtĂ©sĂ©re esett. Az õt megkeresõ ĂĽgyfelekkel többszöri alkalommal is elbeszĂ©lget, amely során megfigyeli õket, Ăşgynevezett illatos lekĂ©pezõdĂ©st hajt vĂ©gre, vagyis prĂłbálja megĂ©rteni az adott szemĂ©ly testillatát. Hogy kihez milyen illat illik a legjobban, az nem az alapján dõl el, hogy ki melyik illatokat kedveli, hanem, hogy a parfĂĽmõr magát a szemĂ©lyisĂ©get kezdi el egy illatnak Ă©rezni, Ă©s ez alapján hozza lĂ©tre az illetõhöz leginkább illõ parfĂĽmöt.
Az elõadás második rĂ©szĂ©ben a közönsĂ©g megszagolhatott kĂĽlönlegesebbnĂ©l kĂĽlönlegesebb illatokat, melyek a vilmoskörte gyĂĽmölcsös izgalmasságátĂłl a konyakok illatára emlĂ©keztetõ parfĂĽmöket rejtettek magukba. Megmutatta, hogy hogyan is kell helyesen magunkra fĂşjni a parfĂĽmöt, Ă©s tĂĽrelemre intett, mivel a parfĂĽmhasználás során elõször a fejillat Ă©rvĂ©nyesĂĽl, Ă©s csak kĂ©sõbb maga a szĂvillat, amely mindenkinĂ©l más, mĂ©g ha ugyanazt az illatot is vette magára.
FĂ©ny derĂĽlt arra is, hogy manapság a tömegtermelĂ©s a jellemzõ a parfĂĽmiparban, de lĂ©tezik az Ăşgynevezett niche piac, amely lehetõsĂ©get biztosĂt arra, hogy kiválĂł alapanyagbĂłl, luxusminõsĂ©gĂ» parfĂĽmöket gyártsanak. ZĂłlyom Zsolt amellett, hogy egyedi parfĂĽmöket hoz lĂ©tre megrendelõi számára, parfĂĽmszakĂ©rtõi tevĂ©kenysĂ©get is folytat, illetve kultĂşrmissziĂłs feladatokat is ellát annak Ă©rdekĂ©ben, hogy megmutassa a parfĂĽm-luxusipar rejtelmes világát.
Az oldott hangulatĂş elõadás vĂ©gĂ©n a rĂ©sztvevõknek lehetõsĂ©get biztosĂtott egy kvĂz kitöltĂ©sĂ©re, amely során három illatot kellett azonosĂtaniuk a leĂrtak alapján. Megosztotta, hogy tervei közt szerepel egy parfĂĽmismereti kurzus lĂ©trehozása, de addig is továbbfolytatja a rengeteg izgalmat nyĂşjtĂł luxusparfĂĽm-kĂ©szĂtĂ©si tevĂ©kenysĂ©gĂ©t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!