Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Kapcsolati zûr
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
SEMA: 600+ lóerõs Elantra GT a Bisimototól
Jegyzet Jegyzet
Buszozik a magyar, retteg a MÁV
Kovács M. Norbert   2008 February 06, Wednesday  

Annak beláthatatlan következményei lesznek, ha a személyszállítást a volántársaságok is meg tudják oldani - mondta a MÁV szóvivõje. De vajon mire célzott? Kiderül netán, hogy a személyszállításban nincs is szükség a vasútra? És ha igen, akkor mi van?
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Tegnap a Tényekben azt bírta mondani a vasutasok sztrájkja, valamint a volántársaságokkal való egyezkedések kapcsán a MÁV szóvivõje, hogy annak beláthatatlan következményei lesznek, ha kiderül, hogy a személyszállítást a volántársaságok is meg tudják oldani. Lehet, hogy nem szó szerint idézek, de ez volt a lényeg. (A beláthatatlan következmény kifejezést egész biztosan használta.)

De kérdem én: mi a fészkes fene az a marha nagy beláthatatlan (az õ szótárukban nyilván az egész ország lakosságát rettentõ borzalmasan érintõ) következmény, amire céloz a szóvivõ úr? Kiderül netán, hogy a magyarországi személyszállításban nincs szükség a vasútra?

Hujuj, ez aztán tényleg borzasztó súlyos, kész armageddon. No, de kinek is?

Hát nekik. A tavalyi évben 27 milliárd forint veszteséget produkáló MÁV-nak, valamint a dolgozóinak, akik nyilván elvesztenék az állásukat attól a beláthatatlan - valójában azonban egész jól belátható - következménytõl, hogy onnantól kezdve busszal utazna a magyar, nem pedig vasparipával.

Ezen kívül azonban - akárhogyan is töröm a fejem - senki másnak nem jelentene ez semmiféle problémát, senki nem járna rosszul, busszal még kényelmesebb és gyorsabb is utazni, mint azokkal a rozsdás, büdös, rohadó, nyekergõ, tetû lassú vasszörnyekkel, amiket a MÁV személyszállításra bír használni a pofátlanság határát már nagyon régen messze meghaladó jegyárakért cserébe. Arról nem is beszélve, hogy amennyiben nem kellene a MÁV-nak a személyszállítással bíbelõdnie, talán az éves veszteségük is jelentõsen kevesebb lenne, azaz kevesebb pénzt tapsolnának el (Fidesz style on) az adófizetõk adóforintjaiból (Fidesz style off), amivel mindenki jól járna, bármilyen furcsa, hosszútávon még azok a vasutasok is, akik emiatt esetleg elvesztenék az állasukat. (Azt nem merem megkockáztatni, hogy ilyen esetben talán még nullára is ki tudna jönni évente a MÁV, túl nagyot ne álmodjunk, mindannyian tudjuk, hol élünk.)

Nos, akkor tehát, kérdezem újra: miért is olyan rettenetesen rémítõ ez a bizonyos beláthatatlan következmény? A kedves szóvivõ úr jobban tenné, ha legközelebb hozzábiggyesztené az ilyen mondatai végéhez, vagy elejéhez, hogy számunkra, esetleg hogy a mi érdekeinket figyelembe véve, amik igen gyakran eltérnek az ország egyéb lakosainak érdekeitõl. Ez legalább világos beszéd lenne. Persze, túlzottan azért nem áltatom magam.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player