– „Ez a kormány azért van helyzetben, mert megteremtette hozzá a feltételeket. Nem változott semmi, ami alapjaiban módosította volna a helyzetet." – Ezt most nem értem. Milyen feltételeket teremtett ez a kormány? Fõleg, ha nem változott semmi, ami alapjaiban mósosította a helyzetet?
Na, mit is tett ez a kormány ez ügyben???
Patikus
2003-11-18 18:01 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Elõször is: Ez a kormány azért van helyzetben, mert megteremtette hozzá a feltételeket. Nem változott semmi, ami alapjaiban módosította volna a helyzetet.
Az ígéretek nem homályosak. 2006-ra szegedig. Ezt ígérték. Korábbi idõpontok említése esetén a szövegben bizonyára találsz olyat, hogy "nem kizárt", "lehetséges, hogy" vagy valami hasonló.
Nem tudom, hogy miért tartasz tõle, ha sok szegedi örülne az utóbbinak is. Én is örülnék neki, ha mihamarabb itt lenne és matricás lenne.
"mivel tudja hogy hany viaduktot es alagutat kell meg megepiteni felegyhazatol idaig, ugyhogy nem turelmetlenkedik a szogedi pogar. meg azt is tudja, hogy nehez talalni a kornyeken homokot a betonozashoz ...."
Ezen jót röhögtem!
:-))))))))))))
2003-11-18 17:29 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ezen a probleman kar ragodni. mindenki feheren feketen tudja, hogy mikor szuletett a koncesszios szerzodes. az elozo ket ciklusban tortentek is eleg egyertelmuek. ez a kormany most helyzetben van, ha akar tehet a helyzet megvaltztatasaert.
az igeretek az epitesre homalyosak, de meg megvalosulhatnak a kiszabott hataridoig. Bar nem vilagos mert egyes kormanynyilatkozatok azt mondjak, hogy szegedig 2005-ra, a hatarig 2006-ra er a palya. masok szegedig 2006-ot emlegetnek.
ez termeszetesen nem teljesen mindegy, bar tartok tole, hogy sok szegedi orulne az utobbinak is.
mivel tudja hogy hany viaduktot es alagutat kell meg megepiteni felegyhazatol idaig, ugyhogy nem turelmetlenkedik a szogedi pogar. meg azt is tudja, hogy nehez talalni a kornyeken homokot a betonozashoz ....
ami pedig a matricat illeti, nem kell a hamuka. szamomra mindaddig kamu a kormany igergetese, amig nem irjak le a konkret datumot.
2004. januar 1. ? netan aprilis 1.?
termeszetesen ez azzal egyutt ertendo, hogy a kerdeses napon elbaktathatok az egyik benzinkutig es kiperkalhatom a hon ahitott orszagos matrica arat.
messzegedi at http://
2003-11-18 17:12 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Aha. Ilyen tény pl. hogy a Fidesz 1998-ban helyi kampányában ígérte az autópálya szegedig történõ megépítését, majd kormányon az AKA Rt.-vel tárgyalásokat nem folytatott, ígérete betartása érdekében lépéseket nem tett.
Ugyanilyen tény, hogy a koncessziós szerzõdést a megelõzõ, szintén jobboldali kormány, mandátumának lejárta elõtt nyolc nappal írta alá. Ugyancsak tény, hogy ebben már meghatározták a finanszírozás kereteit.
Ugyanilyen tény, hogy a Medgyessy kabinet minden egyes alkalommal megismétli választási ígéretét, mely szerint 2006-is ide ér a pálya.
Az is tény, hogy ezen választási ígéreten felül napi kommunikációban szerepel, hogy nemcsak a pálya megépítését, de annak matricás rendszerbe való bevonását is célul tûzték ki.
Az is tény, hogy láthatóan a fentieket nem akarod tudomásul venni és megpróbálsz úgy csinálni, mintha az M5 sara a Horn kormányt terhelné. Pedig ez egyáltalán nincs így.
"az elsõ jobb oldali kormány megkötötte az akaval a kiváló szerzõdét" Ez igaz, ám 1995-ben Lotz Károly (SZDSZ) miniszter kötötte meg azt a szerzõdést az üzemeltetõkkel, hogy a társaság vesztesége esetén az állam kiegészíti a bevételeket úgy, hogy az AKA akkor is nyereséges, ha n0lla autó hajt rá az M5-re. (!) Ezért nem érdekelte az AKA-t, hogy a magas árak miatt használják -e vagy sem az utat. Errõl is illik megemlékezni.
Hát csak remélni tudom, hogy a matricás rendszert bevezetik, a matrica reális áron lesz megvehetõ, és hogy 2006-ig az ígéretnek híven ideér az M5. Csoda lenne, ha évtizedek után ezt mostanra nem lehetne elérni. Mondjuk ha Gál J. Zoltán állítja mindezt, az még csak fél igazság. :-)