1. meg mindig telezold lampa van a regi sztk elott. ez megengedi az egyenes es jobbra fordulas lehetoseget. ugyanakkor regen csak jobbra lehetett innen fordulni. fel kene ragasztani azt a franya 10ft-os fekete nyilat a lampara, mert a lampa most is ugy van programozva, mintha onnan csak balra lehetne fordulni. a szentharomsag utja felol ugyanis ugyanekkor zold jelzest kapnak a tisza lajos krt-ra (regebbi munkatarsak kedveert: lenin krt-ra) fordulok is.
2. tovabbra sem ertem miert nem lehet a teret korben egyiranyusitani. ez sokszorosara novelne meg a ter forgalomatereszto kapacitasat. leszerelhetoek lennenek a draga jelzolampak. megszunnenek a reggeli dugok, amikor egymas hegyen hatan dudalnak es tolonganak az autok, mellesleg kovetkezmenyesen bedugitva a rakpartot es az egesz tisza lajos (regebbi munkatarsak kedveert: lenin ) krt-t is.
messzegedi at http://
2003-10-23 11:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kerekparut a hidon: az "agyament szegedi kozlekedesatalakitas" legujabb gyongyszeme.
1. mar most is alig fer el a bicajos, ha ket busz talalkozik. marpedig ez nem ritka eset.
2. mi lesz telen, ha havas, latyakos lesz az ut. hova turja a hokotro a havat? vagy mi lesz ha elcsuszik egy bringas es mondjuk szabalyosan alig 20km/h-val jon mogotte a busz. siman megall, vagy kikeruli? kotve hiszem. valoszinubb, hogy szepen atmegy a nyakan ...
3. teljesen kezenfekvo es jo megoldas lett volna az, hogy az eszaki jarda a gyalogosoke, a deli pedig a bringasoke. az meg egy nagy kamu, hogy a hidfoben problemas atvezetni a bringautat. a szegedi hidfon most is atmegy a lampaval vedett kerekparut. az ujszegedi oldalon pedig nem a hidfonel kozvetlenul, hanem kicsit lejjebb kellett volna a liget fele athajtast megoldani, mondjuk ott ahol veget er a jarda szemben a templommal. a felelotlen athajtok ellen egy korlat kellett volna a kanyarba csupan. esetleg egy nyomogombos lampa a keresztezodesbe, az athajtas megkonnyitesere es szabalyzasara (ld. gyalogosatkelo az izabella hidnal a plaza elott). ketsegtelen, hogy az odessza felol erkezo gyalogosnak is at kene itt akkor menni, majd a tuloldalon a halas fiu elott vissza (ott van zebra amugy is).
szoval tisztelt kozlekedesszervezok nem tudom hol szereztek a szakvizsgajukat. mert ismet sikerult a legrosszabb megoldast kivalasztani.
nem lehetne, hogy inkabb megis visszamenjenek a vasutmodellezeshez, meg a terepasztalhoz ahelyett, hogy a varos polgarainak eletevel jatszanak ??
messzegedi at http://
2003-10-23 11:40 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Úgy tudom, hogy igen. Nagyon régóta vannak elképzelések ezeknek a tavaknak a rendezésére, csak eddig megfelelõ pályázati lehetõség nem volt. (Bika tó kapcsán bizonyára emlékszel Te is arra a tervre, amely szerint ott, a töltés lábánál egy fürdõ-szabadidõ központ épülne. Meg nem tudnám mondani, hogy ez mely ciklus alatt volt napirenden.)
A városban egymást érik a legkülönbözõbb fesztiválok, ami egyfelõl jó dolog. Az azonban nem mindegy, hogy a városban lakóknak ezért milyen áldozatokat kell hozni. Arra gondolok, hogy a miért kellett pénteken reggel - a legnagyobb csúcsforgalom idején a rakpartot lezárni (teszem azt lehetett volna 10:00 órától)?
A téma kapcsán nem hallgathatom el, hogy ez az arrogáns lekezelõ hozzáállás már régóta tart - értsd: független mindenféle politikától. A lényeg, hogy reggel megáll egy autó, leraknak róla egy behajtani tilos táblát és kész. Az, hogy utána a fél város anyázik - senkit sem érdekel. Itt most hiába kárhoztatják egyesek az autósokat, mert a tömegközlekedés ugyanúgy összeomlott, majd ez megismétlõdött hétfõ reggel. Óvatosan számolva 3-5 ezer ember késett el az iskolából, egyetemrõl, munkából, klinikáról. Miért nem lehet egy lépéssel elõbbre gondolkodni. Az egy mélységû következtetés képessége, már általános iskolában kialakul? Hát, igen, mert a város polgárai senkit sem érdekelnek.
Azért néhány ötletemet közre adnám, hátha valaki meghallja (Ez érvényes minden más rendezvényre is, nemcsak arra, ami a rakparton van, hanem bárhol a városban és útlezárással jár.) - amennyiben lezárják az alsó rakpartot, akkor arról 3-4 nappal elõre értesítsék az arra autózókat (pl. egy ODA ELHELYEZETT TÁBLÁN). - Az útlezárásról egy táblát el lehetne helyezni a Felsõ tiszaparton, hogy ne kelljen végigautózni a rakpart lejáróig ahhoz, hogy megtudja az ember hogy le van zárva. (Esetleg válaszhatja a nagy körutat az ember, mielõtt beérne a dzsumbujba.) - Mivel egyenesen következik, hogy a kis körút forgalma megnövekszik, intézkedéseket kellene tenni, a forgalom gyorsítása érdekében. A közlekedési lámlákat át kellene állítani úgy hogy a körúton egyenesen haladóknak hosszabb legyen a zöld. - Lehetõvé kellene tenni, hogy ott, ahol van 2 sáv, ott mind a két sávon lehessen haladni (pl. megtiltanám a MEGÁLLÁST a kis körút egyes szakaszain a külsõ sávban. Pl. Kossuth L. sgt - Mérey u. vagy a Bruckner elõtt. - Az elpakolást lehet ám éjszaka is csinálni, vagy vasárnap délután. Ha már olyan fontos hogy vasárnap is tartson a mulatság.
XYZ
xyz at http://
2003-09-12 14:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A városban egymást érik a legkülönbözõbb fesztiválok, ami egyfelõl jó dolog. Az azonban nem mindegy, hogy a városban lakóknak ezért milyen áldozatokat kell hozni. Arra gondolok, hogy a miért kellett pénteken reggel - a legnagyobb csúcsforgalom idején a rakpartot lezárni (teszem azt lehetett volna 10:00 órától)?
A téma kapcsán nem hallgathatom el, hogy ez az arrogáns lekezelõ hozzáállás már régóta tart - értsd: független mindenféle politikától. A lényeg, hogy reggel megáll egy autó, leraknak róla egy behajtani tilos táblát és kész. Az, hogy utána a fél város anyázik - senkit sem érdekel. Itt most hiába kárhoztatják egyesek az autósokat, mert a tömegközlekedés ugyanúgy összeomlott, majd ez megismétlõdött hétfõ reggel. Óvatosan számolva 3-5 ezer ember késett el az iskolából, egyetemrõl, munkából, klinikáról. Miért nem lehet egy lépéssel elõbbre gondolkodni. Az egy mélységû következtetés képessége, már általános iskolában kialakul? Hát, igen, mert a város polgárai senkit sem érdekelnek.
Azért néhány ötletemet közre adnám, hátha valaki meghallja (Ez érvényes minden más rendezvényre is, nemcsak arra, ami a rakparton van, hanem bárhol a városban és útlezárással jár.) - amennyiben lezárják az alsó rakpartot, akkor arról 3-4 nappal elõre értesítsék az arra autózókat (pl. egy ODA ELHELYEZETT TÁBLÁN). - Az útlezárásról egy táblát el lehetne helyezni a Felsõ tiszaparton, hogy ne kelljen végigautózni a rakpart lejáróig ahhoz, hogy megtudja az ember hogy le van zárva. (Esetleg válaszhatja a nagy körutat az ember, mielõtt beérne a dzsumbujba.) - Mivel egyenesen következik, hogy a kis körút forgalma megnövekszik, intézkedéseket kellene tenni, a forgalom gyorsítása érdekében. A közlekedési lámlákat át kellene állítani úgy hogy a körúton egyenesen haladóknak hosszabb legyen a zöld. - Lehetõvé kellene tenni, hogy ott, ahol van 2 sáv, ott mind a két sávon lehessen haladni (pl. megtiltanám a MEGÁLLÁST a kis körút egyes szakaszain a külsõ sávban. Pl. Kossuth L. sgt - Mérey u. vagy a Bruckner elõtt. - Az elpakolást lehet ám éjszaka is csinálni, vagy vasárnap délután. Ha már olyan fontos hogy vasárnap is tartson a mulatság.
XYZ
xyz at http://
2003-09-12 14:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"Na és persze nem pályáztak EU-pénzt útépítésre sem."
Kilenc terv a tizennégymilliárd forintos pályázatra Kerékpárutak, Szent István tér, Kisstadion http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=48940 "Mintegy tizennégymilliárd forint értékben nyújtott be pályázatot a szegedi önkormányzat ebben az évben a különbözõ minisztériumokhoz és hivatalokhoz. A távolabbi tervek között szerepel öt városi bányató rehabilitációja és egy mûfüves labdarúgópálya kialakítása a Kisstadionban."