"Jövõre átlagosan 15 százalékkal emelkedik az autópálya-használat - derül ki az Index címû internetes lap birtokába jutott, kormány elé kerülõ elõterjesztésbõl, melyet a Gazdasági Minisztérium készített. "
HURRRÁÁ!! Pár év és drágább lesz az M5-öst matricával használni, mint fizetõsen! Ezt is elintézi a kirúgott sportminiszter?
patiqss
2004-09-22 08:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"M5: Mikor bontják le a fizetõkapukat? 2004. szeptember 14. A nyár végére ígérték az M5-ös autópályán a fizetõkapuk lebontását. A kapuk még most is állnak, 40 kilométeres sebességcsökkentésre kényszerítve az autósokat, és lehetõséget adva a hatóságnak a sebességtúllépés büntetésére. Tény, hogy a csillagászati nyár még néhány napig tart… "
patiqss
2004-09-14 11:39 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Akkor néhány pontosítás a (most még) egyetlen szegedi napilap korábban megjelent cikkei alapján:
A nyugatit jól tudtam:
http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=72244
Jövõre a nyugati elkerülõ második szakasza készül el a Bajai út és a Dorozsmai út között. A Szilva utca magasságában ugyancsak körforgalommal csatlakozik majd az elkerülõ a meglévõ úthoz.
Fontos, hogy 2005. december 31-éig, amikor a tervek szerint az M5-ös eléri Szegedet, elkészüljön az elkerülõ második szakasza is. Így ugyanis a Budapesti úton beérkezõ forgalom a Dorozsmai úton keresztül elérheti a nyugati elkerülõt, és azt követõen az E75-ös Röszkére vezetõ szakaszát. Így a város mentesül a Szerbia felé tartó forgalomtól.
A nyugati elkerülõ harmadik szakasza a Szilva utcától a Budapesti útig vezet majd. Ez lesz a legköltségesebb része az építkezésnek, hiszen itt egy vasúti felüljárót is kell majd építeni. Az útpálya a jövõbeni logisztikai központ közelében éri el a fõutat, közben elhalad a dorozsmai nagybani piac és a repülõtér mellett is.
----------
Az északival meg vagy én vagyok pesszimista, vagy mások optimisták:
http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=72123
az M43-as elsõ üteme az új Tisza-híddal együtt 35 kilométeres lesz, s a nyomvonalon már folynak a régészeti feltárások, készülnek a kivitelezési tervek. Jövõre kezdik el az építkezést, s a Makóig tartó szakasz 2007-ig készül el (Marosleléig kétszer kettõ, Maroslelétõl kétszer egy sávon közlekedhetnek majd az autók). A második ütemmel 2008-ban ér el a sztráda Nagylakig.
2004-09-07 22:17 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-07 22:08)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Amennyiben minden úgy halad majd, ahogyan most mondják (ez korántsem biztos, de azért valószínû), akkor jövõ év végére, amikor ideér az autópálya, meglesz a nyugati elkerülõ a röszkei úttól a ROLA terminálig (azaz két ütem a háromból).
A rosszabb hír, hogy az északi elkerülõ (M43) még beletelik egypár évbe, mire használható lesz: majd megépítik az autópálya végétõl a Tiszáig, ott összedobnak egy hidat, és akkor még mindig sehol nem vagyunk, mert a túloldalon is 10-30 km-t meg kell építeni az útból, hogy végre fellélegezhessünk.
Szerintem pálya nélkül is rengeteg kamion és autó jön át a városon, ha pedig lesz pálya, akkor ez növekedni fog. De ez csak megérzés. Már kérdezni is alig merem: az M5 megérkezte elõtt Szeged köré épül elkerülõ út? Vagy nem? Nagyon nem figyeltem az ezzel kapcs-os híreket.
Varga
2004-09-07 21:07 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!