"Szegedi átlagban egyáltalán_nem_rendkívüli, hogy percenként elhalad egy utcában 20 autó."
Ha a gyûjtõutakat nem vesszük bele, akkor ebben én nem vagyok olyan biztos.
Lehetne végezni egy kísérletet: megnézzük, hogy hány utca van a szegedi utcanévjegyzékben, mondunk 1 és ezen szám között teszemazt ötöt, teljesen random, és az ezen számoknak megfelelõ utcákban megnézzük a forgalmat.
De kinek van erre ideje... :-)
Amúgy szvsz jártak arra, ha nem is kamionok, de teherautók mindenképpen.
Az tényleg igaz, hogy éppenséggel kezdhették volna a fekvõrendõrösítéssel is, aztán ha az se jött volna be, akkor a lezárás.
Én nem értek a közlekedésszervezéshez, de az biztos hogy kegyetlen rosszul érzem magam ha Szegeden autóba kell ülnöm! Ennyi idióta közúti "újítás" már túl lép a fájdalomküszöbömön! Áááááááááááááá!!!!
Valaki azonnal monnyon le! :-))
2004-11-10 16:51 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Arra a most lezárt utcára nem kamionos forgalmat tereltek át a Petõfi S. sgt-ról, hanem az autósok száma nõtt bizonyos okok (Tesco, lakópark, stb.) miatt. Szegedi átlagban egyáltalán_nem_rendkívüli, hogy percenként elhalad egy utcában 20 autó. Ha valami átalogon felüli történt volna, maximálisan együttéreznék az ott lakókkal, így, hogy csak annyit kellene elviselniük mint amennyit madjnem minden szegedi elvisel a városi életmód miatt, csak csodálkozni tudok. Erõsen emlékeztet arra az emberre, aki a Virág Cukrászda felett lakott és zavarta a zaj, a divatbemutató, a zsivaj...ki is lógatott egy idõben egy lepedõt, amire rá volt írva, hogy "Csendben akarunk élni" vagy valami hasonló.
Ha a most lezárt utcában élõket a por, a gyorsan hajtó autók, zaj, stb. zavarta, akkor a helyes megoldás az lett volna, ha kitesznek egy 30-as táblát, ráépítenek az aszfaltra két fekvõrendõrt és onnantól kezdve lábujjhegyen járt volna arra autós, motoros, taxis.
Na ja, a fekvõrendõrök. Az a baj, amikor 30 cm magas, meredek falút építenek, ami kétszer is megdobja a kocsit... Én sem értem, miért nem lehet olyan fekvr.-t építeni, ami pl. 20 cm magas lenne, rendesen rá lehetne hajtani anélkül is, hogy a kocsi eleje/hátulja ledarálódna, és lenne megfelelõ hosszúsága is.
Varga
2004-11-10 14:18 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
most egyetértünk Gábor, magam is csodálkoztam Pesten járva, amikor az általad fotózottal megegyezõ fekvõrendõrt láttam. Nem értem viszont, hogy ha már nincs olyan szakember Szegeden aki értene ehhez, akkor az illetékesek miért nem néznek körül, mert van jó megoldás! (lásd a linkelt képet) Tanulni nem szégyen, tanulatlannak(alkalmatlannak) bizonyulni annál inkább ...
messzegedi at http://
2004-11-09 19:50 (Elzmny: ifj. Nagy Gábor, 2004-11-09 17:00)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Azért valljuk meg, hogy fekvõrendõr ügyben nem sok jót lehet Szegeden mondani. Emlékezzünk a rakpart ügyére. Vagy a Puskás utcára, ahol valóban gépkocsi-károsító volt a kialakítás. Most pedig a végein aszfalttal gányolt neoeklektikus látványosságot csináltak belõle.
És ezzel szemben meg lehet nézni egy budapesti kialakítást. Például a képtáramban: http://kep.tar.hu/inagyg/index.phtml?aid=27659190& pid=5518639
Ezen a képen a szegedi van, a következõn meg a pösti.
A Brüsszeli körúton nem csökkent a sávok száma, kormány meg van az autókon. A Juhász Gyula utcából pedig élve lehet átjutni a túloldalra gyalog. A gyalogos igénye is igény, nem csak az autósé. Össze kell hasonlítani:
A kormány 15 oda és 15 fok vissza forgatásával szemben áll a gyalogosok 6 sávon történõ sprintje az E68-as nemzetközi úton.
A kategórikus, kemény forgalomtechnikai megoldások meg - szerintem - azért vannak, mert az autósok még a finom megoldásokat sem tolerálják. Hallotál Te már arról, hogy bármelyik fekvõrendõr megfelt volna a használóinak? Tele van az újság, hogy megint tönkre tettek egy utat fekvõrendörrel. Szerintem az a baj, hogy van néhány majom, aki nem tud mit kezdeni a szabadságával és a viselkedése miatt a többi normális autós "szív". Tehát igazad van, ha általában mûködne a dolog. Lásd Oroszlán utca behajtani tilossal védett szakaszát. Ha nem látsz ott autót, akkor jöhetnek a kulturáltabb, az autós helyes döntéseire jobban építõ megoldások. Addig pedig élveznünk kell a kikényszerítés eszközét.
kozlekedo
2004-11-09 08:37 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Még egy adalék a vitátokhoz. Hasonló esetek régebben is voltak. A Bakay N. u. például. Ki is kérdezte meg anno az ottlakókat, hogy szeretnék-e, ha az utca végén buszgarázs épülne? Senki. Aztán még troliremiz is volt arra egy idõben ...
messzegedi at http://
2004-11-08 23:27 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!
Azért, hogy ne vádoljatok örökös elégedetlenséggel: a Kiskörút átalakítása tetszik. Csak az Anna-kút elõtti új villamos+busz megálló "bicebóca" még egy kicsit, bár ha jól sejtem itt összeségében még nem a végleges állapotot látjuk. A fürdõ felõli vége mindazonáltal lehetne kissé keskenyedõ, így könnyebb lenne a forgalomnak elhaladni.
messzegedi at http://
2004-11-08 23:20 (Elzmny nlkli.)
Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!