4. A virágláda már teljesen a kerékpársávon van a Kígyó utcánál.
(fikázzuk együtt a Feketesas utcát c. rovatunkat látták :-) )
Ne értse félre senki! Az az utca alapvetõen jó! De azt mondani, hogy jó, jó, jó, jó, kevesebb értelme van, mint rámutatni a hibákra, ha utóbbit nem öncélúan tesszük!
A Feketesasról: ma mentem rajta: 1. A kerékpáros a nyíllal ellentétes irányból jön. 2. Az autósok arra használják a kerékpárutat, hogy azon hajtsanak be parkolni a Rossmann mellé. 3. Autók parkoltak rajta végig az egyik bank közelében.
2004-10-06 19:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Gondoltam, hogy nem leszek szó nélkül hagyva, szép magyarsággal mondván. :-)
Vandor:
De biztosítja?
Azt írja, "amelyen az úttest kerékpározásra alkalmatlan". Az alkalmatlanság térdig érõ sarat is jelenthet és behajtani tilos táblát is? Utóbbiban nem vagyok biztos, ehhez már az értelmezõ könyv kéne, ami nekem nincs meg.
(Ma Lantos Péter azt mondta nekem, hogy a jelenlegi helyzetben csak tolva lehet bemenni a körútra, ezért is vagyok bizonytalan ezügyben...)
kozlekedo:
"Kár lenne már az elsõ hónapban egy öntudatos kerékpárossal összekenni a szép új körutat"
:-))
"Késõbb lehet, hogy le lehet venni a tiltótáblát."
Én is ilyet hallottam ma, de az ilyen "késõbb lehet"-ekkel azért vigyázni kell, mert szeretnek elmaradni... :-)
Egyébként a kezdeményezéssel igazad van, pár év múlva egyesületen keresztül meg is fogom tenni, ha addig nem veszik le saját jószántukból.
messzegedi
"ezt ugye nem gondolod komolyan gabor"
Hát, félig... De más témákban mások is mondtak már elsõre olyanokat, amiket aligha gondolhattak igazán komolyan.
Szóval elég ritkán járok arra, úgyhogy a dolog már csak ezért sem vészes. Meg állítólag viszonylag hamar orvosolják a Feketesas utca több hibáját is, amiket írtam, és akkor ugye már felülvizsgálom az álláspontom, ezt írtam.
off Igen, töltögetem a teszteket szorgalmasan. :-) on
Varga:
Szerinted hányan fognak az én itteni felhívásomra ott biciklizni, akik egyébként nem tennék meg? (költõi)
2004-10-06 19:04 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"Amíg ezek nem valósulnak meg, addig a tiltó táblákat lesz@rom, és másnak is ezt javaslom, akinek arra egyenesebb/jobban tetszik menni."
ezt ugye nem gondolod komolyan gabor - maskor nem szoktal ilyeneket irni, ez a hozzaallas masokat inkabb jellemzett a forumon. olyanokat, akiktol magad is tobbnyire elhatarolodsz.
le vagyok dobbenve, szegyelld magad!
ami a feketesast illeti persze, legyen jo a burkolat. de amikor keszult a felfestes nem fanyalogtal, sot inkabb meltattad. mi a bajod vele? csendesen, biztonsagban levezeti a kerekparforgalmat egy 50m szeles haztombsorral elvalasztva a koruttol. es meg rovidebb is arra menni ...
messzegedi at http://
2004-10-06 17:16 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-05 21:22)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Kár lenne már az elsõ hónapban egy öntudatos kerékpárossal összekenni a szép új körutat, még ha részben igazad is van. De azért, ha visszanéznél az elmúlt 10 évre, akkor a pozitív változások terén nem lehet panaszunk. Persze elégedettek sem lehetünk. Én ismerek olyan jármûvet, amely jó széles és még bemehet a körútra. Ismerve az autósók nagy fokú empátiáját a kerékpárosokkal szemben, elõbb vagy utóbb, biztos szétkennek egyet, hogy bebizonyítsák "Túl keskeny a körút. Mondtuk, hogy 4 sáv kell.". Szóval végül majd az lesz, hogy elrontották a körutat és a Fekete sast is. Pedig ez nem így van. Késõbb lehet, hogy le lehet venni a tiltótáblát. Illetve kezdeményezze a kerékpáros egyesület. Nem árt ha hallatja a hangját. Csak vigyázni kell a támadásokkal, mert a kerékpárosok érdekeit akkor is a hivatali mérnökök és nem az autósók képviselik. Igen könnyû ám még manapság is egy kerékpárutat "elkaszálni" a közúti forgalom ellehetetlenítésére hivatkozva. pl. "Kérdezzük meg a taxisokat!"
kozlekedo
2004-10-06 16:22 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-10-05 21:22)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nevetséges, hogy a Feketesas u.-ban lehet biciklizni, de te juszt is a felújított körúton, a tiltás ellenére, az autósokat esetleg akadályozva 8mi van, ha mikrobusz megy ott mondjuk) fogsz kerekezni és még másokat is erre bújtasz fel! :-)
De tegyed, nekem 8. Mellettem elférsz. De ha megveszem a Hummer-t...
Amúgy szvsz a kiskõrúton a járdán felfestés nélkül is olyan széles a járda, hogy elfér ott két biciklis is.
Varga
2004-10-05 22:56 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy kissé OFF-szagú cikk, ne mindig csak forgalomtechnikázzunk :-) :
A kerékpár mint szívgyógyszer
http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=63&cid=79905
A szívbetegek teljes kímélete már a múlté. A modern terápiák a legtöbb esetben megengedik az óvatos és ellenõrzött sportolást is, sõt: a kerékpározást kifejezetten ajánlják a koszorúér-szûkületben szenvedõknek.
2004-10-05 22:11 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A Kiss Ferenc Csongrád Megyei Természetvédelmi Egyesület (CSEMETE) tisztelettel meghívja Önt az V. Szegedi Európai Autómentes Nap alkalmából végzett kerékpáros kérdõíves felmérés eredményeinek
Ünnepélyes átadására
Helyszín: Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal, Sajtószoba
Idõpont: 2004. október 6. (szerda) 13.00
Elõadók: Nagy Sándor - Szeged Megyei Jogú Város Városvezetési alpolgármestere Antal János- Kiss Ferenc Csongrád Megyei Természetvédelmi Egyesület (CSEMETE) programvezetõje az autómentes napok fõszervezõje
Az eseményrõl:
A 2004 évi Európai Autómentes Nap alkalmából a Kiss Ferenc Csongrád Megyei Természetvédelmi Egyesület (CSEMETE) kérdõíves felmérést készített Szegeden annak áttekintésére, hogy mennyire vált nyitottabbá a szegedi lakosság a környezetkímélobb közlekedési formák iránt. A kérdõívet két formában juttattuk el a válaszadókhoz. A nyomtatott fomátumú felmérõlapot az Európai Mobilitási Hét rendezvényein lehetett kitölteni. A kérdõív elektronikus változatát a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutató Intézete (MTASZTAKI) segítségével az interneten helyeztük el, melyet bárki otthonról, vagy a munkahelyérõl kitölthetett. A kérdõív elérhetõ a http://www1.sztaki.hu/servlets/voting/felm linken.
Az adatok feldolgozását követõen az eredmények alapján javaslatot szeretnénk tenni, az önkormányzatnak, hogy milyen intézkedésekkel tudná vonzóbbá tenni a városon belüli kerékpáros közlekedést.
----------
Este hazafelé olyat láttam, hogy elõször el sem hittem: A FÕ FASORI KERÉKPÁRÚTON BURKOLATI JELEKET FESTETTEK!!!
A három éve történt felújítás óta ilyen még nem volt. Most vagy ilyen hosszú a ciklusidõ az ilyen félreesõ utaknál, vagy a leendõ (de idén már nem megvalósuló) ligeti hosszabbítás elõhangját láttam.
----------
A kiskörúttal kapcsolatban meg az újságíró vagy a szakemberek nagyon szemérmesek voltak, de én hallgatok rájuk.
Ugyanis a felújított szakaszt végigrakták "kerékpárral behajtani tilos" táblákkal.
Azaz ugyanott vagyunk, ahol eddig is: egy olyan városban, ahol a szavak és az ünnepélyes kerékpárút-átadások szintjén marhára szeretik és támogatják a kerékpárosokat, ugyanakkor indokolatlanul (igen, indokolatlanul, lásd alább) kitiltják õket egy felújított útszakaszról, ezzel csökkentve a mozgásterüket.
Ez utóbbival kezdve: a felújítás elõtt a körúton két, a Feketesason pedig egy irányba lehetett biciklizni. Most a körúton nem, a Feketesason pedig két irányban. Volt három, maradt kettõ...
Távol álljon tõlem, hogy lebecsüljem a Feketesas utcai megoldást, sõt, forradalmian merésznek tartom, mármint azt, hogy meg merték valósítani. De:
- mindkét vége befejezetlen - burkolatjavítás nem történt, fõleg a városháza mögött erõsen gödrös - két helyen is alárendelt a keresztezõ forgalomnak
Amíg ezek nem valósulnak meg, addig a tiltó táblákat lesz@rom, és másnak is ezt javaslom, akinek arra egyenesebb/jobban tetszik menni.
Sokan választják valószínûleg a Feketesas utcát a körút helyett. De miért kell megvonni a lehetõséget azoktól, akik nem félnek a forgalomtól és bírják az ottani zöldhullám ritmusát?
És fõképp miért indokolatlan? Azért, mert 3,75 m széles sávok esetén, 50 km/h sebességû személygépkocsiforgalom esetén a sávon belüli elõzéshez elegendõ hely van. Ezt nem én mondom, hanem a szakirodalom (Utak a kerékpározáshoz: http://mek.oszk.hu/01200/01210/ ).