Csak azt szeretném "világgá kürtölni", hogy miközben egyfolytában azt hangoztatják, hogy a tömegközlekedést erõsíteni kell az egyéni (fõleg autós) közlekedéssel szemben, addig olyan helyzetet temremtenek, hogy az utasok egy részét többé már nem szolgálja ki - az egyébként egyetlen - járat, s így õket az egyéni közlekedés felé terelik. Aki pedig nem tud autóval közlekedni, azt igen nehéz helyzetbe hozzák. "Tegye, ha neki jobban megéri. " Nem hiszem, hogy cél lehet, az autóforgalom erõsítése a belvárosban, ezért sem értem ezt a változtatást.
"Hát Szentmihályon semmire... Beljebb azért talán át lehet szállni." "Tegye, ha neki jobban megéri. " Gyanítom, nem idõs néni vagy, akinek sûrûn kell az SZTK-ba mennie átszállásos tömegközlekedéssel...sõt az empátia teljes hiányából következtetve nyilván neked nem probléma a belváros egyszerû és gyors elérése. Gondolom hasonló beállítottságú szakemberek hozták meg a fenti döntést is.
jordache
2004-06-28 08:59 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-06-25 11:55)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"mi sem természetesebb, mint hogy az emberek többségének muszály - akár napi rendszerességgel - oda eljutni ezért a tömegközlekedésnek ezt (is) ki kell szolgálnia."
Nem írtad, hogy átszállásmentesen kell kiszolgálnia és valószínûleg ez így is van.
(Nem akarok tippeket adni, de pl. a 83-as busz, vagy a 74-es miért megy a Kiskörúton?)
Mert mindent egyszerre nem lehet onnan kipakolni. :-)
"Nem tudom mit szólna a közvélemény, ha pl. az 5-ös troli Vértó felõl csak a Mars térig jönne, hogy ezáltal "csökentsük a belváros forgalmát"?"
Az 5-ös troli nem busz, vagy tévedek?
"De mire szálljon eztután Szentmihályon az a néni, aki pl. az SZTK-ba igyekszik?"
Hát Szentmihályon semmire... Beljebb azért talán át lehet szállni.
"Így aki teheti elõveszi a busz helyett az autóját, ha a belvárosban lesz dolga."
Tudomásul kell venni, hogy Szegeden egy nagy csomó mindent a belvárosban lehet elintézni (kivéve pl. a piaci bevásárlást): ott van az SZTK, az Egyetem, iskolák, bankok, klinikák stb. Így alakult. Ezért mi sem természetesebb, mint hogy az emberek többségének muszály - akár napi rendszerességgel - oda eljutni ezért a tömegközlekedésnek ezt (is) ki kell szolgálnia.
"A belváros autóbuszterhelésének csökkentése az egyértelmû cél." De ne olyan áron, hogy akkor ezentul X városrész lakóit megfosztjuk az EGYETLEN belvárosi összeköttetéstõl. (Nem akarok tippeket adni, de pl. a 83-as busz, vagy a 74-es miért megy a Kiskörúton?)
Nem tudom mit szólna a közvélemény, ha pl. az 5-ös troli Vértó felõl csak a Mars térig jönne, hogy ezáltal "csökentsük a belváros forgalmát"?
Lehet, hogy semmit, mert még mindig lehetne jönni a 9-essel. De mire szálljon eztután Szentmihályon az a néni, aki pl. az SZTK-ba igyekszik?
"Ezzel nem állítom, hogy nem lesz rosszabb azoknak, akik a 76-ossal a kiskörútra utaztak. " Bizony rosszabb lesz. Így aki teheti elõveszi a busz helyett az autóját, ha a belvárosban lesz dolga. Ezzel mindent megoldottunk ugye?
jordache
2004-06-25 09:45 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-06-24 22:20)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ujabb 30-as zonak szulettek. eddig ez lehetne jo hir is.
ezuttal ujszegeden es a belvarosban pl a szt. istvan ter kornyeken. tisztelettel erdeklodom, ki informalta errol elozetesen az ottlakokat. vagy esetleg meg lettek e kerdezve ezek az emberek? az amugy is csendes utcak evtizedek ota begyakorlott elsobbsegi viszonyainak felrugasara ugyan mi szukseg volt. raadasul a forgalmi rend megvaltozott feliratu tablak osszevissza allnak, tobbnyire nem abba az iranyba forditva ahonnan olvasni kene oket. raadasul az elhelyezesuk is olyan, hogy nehez okot eszrevenni.
tisztelt kozlekedesszervezok: nem volt ennel fontosabb dolguk mostansag szegeden?
messzegedi at http://
2004-06-24 18:45 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Elolvastam a javaslatot és bár sok eleme bizonyára kedvezõ az egyes városrészekben lakóknak, engem és néhány ezer kecskéstelepi és szentmihályi lakótársamat bizony hátrányosan érint az, hogy a várossal az egyetlen összeköttetést jelentõ 76-os busz a jövõben nem megy be a belvárosba. Idézem: "A 76-os járat vonalvezetése a Moszkvai körút – Londoni körút útvonalra módosul: az utasok nagyobb része utazik a Mars térre/r?l, mint a Belvárosba/ból, ezért indokolatlan a belvárosi kerül?. Egyúttal javítja a Nagykörút déli ívén a Mars téri kapcsolatot,..."
Lehet, hogy az utasok nagyobb része a Mars tére megy, de nem tartom "indokolatlannak" a belvárosi kitérõt sem, ugyanis nagyon sok idõs ember szeretne a rendelõintézetbe jutni és nagyon sok iskolás szeretne a színvonalas belvárosi iskolákba (Ságvári kicsi és nagy, Juhász Gyula, Béke utcai) eljutni minél egyszerûbben és gyorsabban. Mit csináljanak õk a jövõben? Szálljanak át a Mars téren tõbb ezer ember között? Vagy kuyagoljanak be a Szivárvány kitérõtõl? Mindezt azért, hogy néhány perccel hamarabb érjen a Mars térre a busz? Miért csak a piacra járók érdekeit nézik?
Ezzel az erõvel a 74-es busz is rákanyarodhatna a Nagykörútra tovább javítva "a Nagykörút déli ívén a Mars téri kapcsolatot". Annak nem indokolatalan a Belvárosi kitérõje? És a 83-asnak? Végigmehetne a Mars tértõl a Nagykörúton a Nagyállomásig! Szumma szummárum: mindenkinek "jár" a belvárosi összekötetés. Ne vegyék el tõlünk se!
Elolvastam a javaslatot és bár sok eleme bizonyára kedvezõ az egyes városrészekben lakóknak, engem és néhány ezer kecskéstelepi és szentmihályi lakótársamat bizony hátrányosan érint az, hogy a várossal az egyetlen összeköttetést jelentõ 76-os busz a jövõben nem megy be a belvárosba. Idézem: "A 76-os járat vonalvezetése a Moszkvai körút – Londoni körút útvonalra módosul: az utasok nagyobb része utazik a Mars térre/r?l, mint a Belvárosba/ból, ezért indokolatlan a belvárosi kerül?. Egyúttal javítja a Nagykörút déli ívén a Mars téri kapcsolatot,..."
Lehet, hogy az utasok nagyobb része a Mars tére megy, de nem tartom "indokolatlannak" a belvárosi kitérõt sem, ugyanis nagyon sok idõs ember szeretne a rendelõintézetbe jutni és nagyon sok iskolás szeretne a színvonalas belvárosi iskolákba (Ságvári kicsi és nagy, Juhász Gyula, Béke utcai) eljutni minél egyszerûbben és gyorsabban. Mit csináljanak õk a jövõben? Szálljanak át a Mars téren tõbb ezer ember között? Vagy kuyagoljanak be a Szivárvány kitérõtõl? Mindezt azért, hogy néhány perccel hamarabb érjen a Mars térre a busz? Miért csak a piacra járók érdekeit nézik?
Ezzel az erõvel a 74-es busz is rákanyarodhatna a Nagykörútra tovább javítva "a Nagykörút déli ívén a Mars téri kapcsolatot". Annak nem indokolatalan a Belvárosi kitérõje? És a 83-asnak? Végigmehetne a Mars tértõl a Nagykörúton a Nagyállomásig! Szumma szummárum: mindenkinek "jár" a belvárosi összekötetés. Ne vegyék el tõlünk se!
Kérem, olvassák el magát a javaslatot is - talán jobban meg lehet ítélni a változásokat. http://www.szegedvaros.hu/ Tisztelettel: Vincze Tibor irodavezetõ
V_T
2004-06-23 21:15 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Szenzációs! Felemlik a bérlet árát, összevonatják a bérleteket, osztán most meg a járatok 5%-át megszüntetk a torony alatt élõk, ügyes. Ez is egy szép, burkólt áremelés. Jönnek a megszorító intézkedések. Ami külön érdekes a DM. tudósításában, - a bevezetõ részében - hogy a közgyûlés Pénteken nem tárgyalja, hanem egybõl megszavazza, csak úgy, izomból. Fûtés díjának emelése, közlekedési túrpisságok, "ügyes". Asszongya egy új szomszéd: "Az áremeléshez, a megszüntetéshez csak egy ív papír és egy golyóstoll kell, más nem."
IB
2004-06-23 17:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!