Most olvasom, hogy tegnap három gyalogost gázoltak el autósok. Nem semmi! Mit lehetne tenni az eszement, fékezés nélkül embereket gázoló vezetõk ellen? http://szeged.webradio.hu/hirek/#412
lelkiatya at http://
2001-11-28 13:54 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nem lenne olyan bonyolult, bár igaz, egy kis beruházást igényelne. Sok szállodának szabadtéri parkolója van, amely kis sorompóval van lezárva. A soromopó és a sorompót kezelõ között valamilyen kommunikációs kapcsolat létezik, ami alapján el lehet dönteni, hogy az illetõ a szállodába megy vagy sem. Ha szobát foglal, lehet elõre jelezni a gépkocsi rendszámát. Ha bemegy a gépkocsi úgy, hogy mégsem veszi igénybe a szálloda szolgáltatásait, csak úgy mehessen ki, ha kifizet valami borsos parkolási díjat... Mûködik ez szépen, pl. a margitszigeti szállodáknál Budapesten. Itt sem lehetetlen. Ha a Royalnak érdeke, szálljon be ebbe a nem túl nagy beruházásba.
Más kérdés: korábban többször jeleztem az 5-ös út Szabadka-Bp. irányában megjelnõ forgalom problémáit, amelyet a balra kanyarodó sávok szûk kapacitása okoz (rövid zöldek). Sajnos érdemi változás sehol sem történt, pedig egy gyorsabb "ürülés" saját magunk és gyermekeink légszennyezettségi kockázatait csökkenthetné. Lehet, hogy korábbi írásaim alapján, de már mások is rendszeresen kanyarodnak jobbra a Móravárosi krt-tól a II. kórház felé, majd az elsõ keresztezõdésnél 180 fokban megfordulva lehet menni kifelé a Kálvária sgt-n. Ezzel 2-3 "zöldnyi idõt" lehet itt spórolni!!! Hasonlóan rossz a helyzet a Fonógyári út-Dorozsmai út keresztezõdésben. Itt ugyan két sávbó lehet balra kanyarodni, de a keresztezõ Doroszmai út burkolata nyomvályús, ezért a teherautók, kamionok lépésben mennek át, így egy zöldön szerencsés esetben sávonként 4 autó tud átmenni. Ez a maximum. Szeretném megkérdezni, hogy milyen megoldásban reménykedhetük? (Korábban hasonló probléma volt a Makkosházi krt-József A. sgt. keresztezõdésben, itt a balra kanyarodó sávokat kettõre növelték. Az ötlet nagyon jó volt, de arra is figyelni kellett volna, hogy LÁTHATÓAN felfessék a megváltozott sávok helyét. Csodálkozom, hogy ezen a helyen még nem volt frontális ütközés!!!)
Utolsó észrevételem a Szabadkai út-Móravárosi krt. keresztezõdésben lévõ érzékelõs lámpához kapcsolódik. Egyrészt kellene valami informáló tábla, hogy az autós mennyire álljon elõre. Volt olyan eset, hogy a szabadkai autós az érzkelõvel fedett terület elõtt állt meg (Szabadkairól balra nagyívben Móravárosira) kb. fél méterrel. Kb. 20 kocsiból álló sor alakult ki, mire elõrementem és elmagyaráztam, hogy guruljon elõre fél métert... De van itt egy másik érdekesség is. A Móravárosi krt-ról balra nagyívben a Vám tér felé kanyarodó autók rövid zöldje után MINDIG a Szabadkai úti egyenes forgalom kap szabad utat, függetlenül atól, hogy a kanyarodó elõtt mely iránynak volt zöldje. Így ha a Móravárosi felõl rendszeresen jön autó balra nagyívben a Vám tér felé, azaz "bejelentkezik", elõfordulhat, hogy a Szabadkairól a Móravárosira nagy ívben kanyarodó sáv percekig nem kap zöldet, mivel a bejelentkezett után az egyenes kap zöldet...
Az ötlet jó, de most nekem lenne egy kérdésem: Hogyan válogatná ki az egyszerû halandók közül a szállodába igyekvõket? Nem a szervezett túrákra gondolok, ahol tudják, hogy mikor milyen busz jön. Tisztelettel: Körtvélyesi Csaba
Megoldanám a Kölcsey utcát: Csak a szállodába tartók hajthatnak be. Olyan felesleges mindenhová autóval menni. Sajnos, még mindig ott tartunk, hogy sokak szemében státusz-szimbólum az autó, nem pedig közlekedési eszköz. Különben Nem járna a WC-re is autóval az, aki megengedheti magának.
Agáta at http://
2001-11-16 13:36 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Körforgalom a színháznál: Ha jól számolom éppen harmadszorra vonulnak fel a munkások a helyszínre. Ez tervszerû munka része, vagy megy a toldozás - foldozás ? A hibája továbbra is az marad ami a kezdetektõl volt, hogy nem jó helyen van a "kõlencse". Ha a régi híd felöl megy az autós, akkor teljes sebességgel átroboghat, ha az ellenkezõ irányból akkor erõs szlalomozás van. Nem elég kikotorni egy kicsit a járdából, a közepét is arrébb kellene tenni. Kölcsey utca: teljesen le kellene zárni. Nyernénk egy szép, csendes belvárosi utcát. Mint anno a Klauzál tér.
barth
2001-11-16 13:20 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"Én nem így fogalmaznék. Biztosan megéri megengedni, hogy az autósok behajtsanak a Kölcsey utcába? "
Igen, erre is gondoltam, tulajdonképpen a logikus lépés a Kölcsey lezárása lenne, amit gondolom azért nem tettek meg, mert nincs díszburkolat, és még kevesebb parkoló lenne.
Engedje meg, hogy egy kicsit learassam az Osztály nevében a sikert (persze képviselõk támogatása nélkül nem valósulhatott volna meg). Ezt a szigetet kb. 5 éve rajzoltuk le elõször. Gyakorlatilag a kerékpárút terveivel együtt a rendelkezésre állt, de akkor nem merték?, nem tudták megcsinálni. Én magam is nagyon örülök, hogy elkészült. És most megyek és megnnézem, hogyan mûködik.
Az Anna-kutat meg fogom nézni. Egyébként pedig a válaszom: igen. Sajnos, v. vegy nem de muszály az intézkedéseket betartani. Ez nem egy szabadon választot mûfaj. Természetesen nem akarjuk rontani a javuló baleseti statisztikákat és ha egy kicsit szétnézett a városban, akkor szinte minden nagyobb útépítésnél látható valamilyen baleset-megelõzést, biztonságnövelést szolgáló elem.
A jobbkézszabály azért jó, mert a lakóutcákban lelassítja a forgalmat, nem tudnak kialakulni tranzitútvonalak, amivel a türelmetlen autósok kikerülik a nagyobb csomópontokat. Egyébként pedig a legrégebbi szabályok közé tartozik, amelyet az autó feltalálása után bevezettek. Valóban egyben spórolást is jelent és egyszerûsíti a terület forgalmi rendjét. Minden csomópont, bárhonnan is érkezik az autós, azonos szabály szerint használható. Nem a táblát, hanem csak a forgalmat, esetleg az úton átkelni kivánó gyalogost kell csak figyelni.
A csillapított õvezetekre szeretnék visszatérni. Sajnos sok mindenben igaza van. Mi is tudjuk, hogy vannak akik, nem tartják be a szabályokat. Ez történhet egy csendesített övezetben vagy akár egy piros lámpa elõtt is. Eléggé demoralizáló ez annak, aki egyébként betartja szabályt és még így elõfordulhat, hogy vétlenül balesetet szenved. Innen megközelítve akár a jelzõlámpáscsomópontok mûködése is megkérdõjelezhetõ, hiszen van bõven szabálytalankodó. Természetesen orvosolni szeretnénk a helyzetet. Elég régóta mûködnek már a csillapított övezetek ahhoz, hogy a rendörség megkezdje az ellenörzését a területeknek. Így reményeink szerint kiszûrik majd azokat a vezetõket, akik balról 70 km/órás sebességgel robognak át egy csomóponton. Konkrétan ezeken a területekebn nem sokára megindul a sebesség mérése. Ezúton is kérek mindenkit, hogy tartsa be a sebességkorlátozást, mert vagy balesetet fog szenvedni, vagy a rendörség fogja megállítani.