Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Események
Kultúra: Újságok
Jól-lét: Orvoslás
Jól-lét: Jól-lét még
Privát: Pick Szeged zárt fórum
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
kozlekedo
Elnézést én is jó adózó vagyok. Nem baj, ha este aludni szeretnék és a gyerekemmel át szeretnék jutni ép bõrrel a túloldalra? Engem se tessék korlátozni a napi életemben, nem szeretnék rákot kapni és ki szeretném pihenni magam. És ne tessék a szõnyeg alá söpörni ezt a dolgot azzal, hogy a XXI. században élünk, mert így nem érjük meg a XXII. századot sem.

Ugye nem igaz az, hogy aki több adót fizet annak több joga van! Én úgy tudom, hogy az Alkotmány a jogokat nem a befizetett adó arányában állapította meg.

Ha kikukucskálunk a fejlõdõ nyugati irányba, akkor látjuk, hogy ott aztán forog a kerék visszafelé. Sétálóutca hegyek, idõbeni autóforgalom korlátozás, sorompók és beléptetõrendszerek, útadó a belvárosban, kerékpárkölcsönzõk, egészséges életmód, meg mifene. Hát ezek tényleg megbolondultak? Csak nem a fenntartható közlekedés és -fejlõdés jegyében élhetõ településeket akarnak létre hozni?

Arra kérek mindenkit, hogy ne engedje magát befolyásolni a tényektõl!!
kozlekedo
2004-09-16 16:05 (El�zm�ny: Varga, 2004-09-08 00:27)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
"Ekkora butaságot: korlátozni az autósokat! Nem is értem: az autós jó adózó., keményen fizet. Inkább élhetõ várost kell építeni"

A kettõ között feloldhatatlan ellentmondás feszül. Vagy az egyik, vagy a másik! A kettõ együtt nem megy!!

"nem pedig szõnyeg alá söpörni a nehézségeket oly módon, hogy kitiltjuk az autósokat meg megnehezítük az autós közlekedést."

Ha megkönnyítjük (vagy megpróbáljuk megkönnyíteni) az autós közlekedést, akkor söpörjük csak igazán szõnyeg alá a problémát, azaz eltoljuk egy-két (vagy max. négy-öt) évvel. Egy idõ után semmiféle módon nem tudod növelni a kapacitást a belvárosban!

"XXI. sz-ban élünk, nem lehet visszaforgatni az idõ kerekét."

Nem is kívánja ezt senki. Azokban az európai városokban sem ez történt, ahol már rájöttek a fentebb leírtakra! Lásd például a londoni útadót.

"És pláne nem lehet bárkit arra kényszeríteni, hogy autó helyett járjon biciklivel."

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=70&cid=77839
"Egy anyuka elmesélte, hogy húsz percig tartott, míg autóval a sportcsarnoktól a Belvárosi híd feljárójáig jutott, majd újabb negyven percbe telt, hogy beérjen munkahelyére, a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karára, az Eötvös utcába."

Ha egy ilyen után valaki magától nem gondolkodik el azon, hogy talán nem a megváltoztathatatlan külsõ körülményekben van a hiba, akkor bizony némi kényszerítésre van szükség. Ennyi idõ alatt igen kényelmes tempóban Szõregrõl beért volna kerékpárral.

"Én sem erõszakoskodom, hogy a biciklisek járjanak villamossal, mert a sok kerekzõ balesetveszélyes."

Itt most nem a balesetveszélyrõl szól a történet!
2004-09-08 14:06 (El�zm�ny: Varga, 2004-09-08 00:27)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
messzegedi
vandor,
attol tartok fog meg erni nehany meglepetes .... ((
messzegedi at http://
2004-09-08 14:02 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Akkor úgy kérdezem, hogy most "szartologatás", azaz kirakatjellegû rendezvény sem lesz?
2004-09-08 13:53 (El�zm�ny: Székely László, 2004-09-08 09:19)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

Most csinálom a jogsit (B-t). A KRESZ-bõl annyit észrevettem, hogy segédmotorral, csak lakott területen kívûl lehet ráhajtani a kerékpárútra...
Nos ehhez képest...
2004-09-08 13:05 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Vandor

Most csinálom a jogsit (B-t). A KRESZ-bõl annyit észrevettem, hogy segédmotorral, csak lakott területen kívûl lehet ráhajtani a kerékpárútra...
Nos ehhez képest...
2004-09-08 11:53 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Hiába magyarázom Lantos Péternek, vagy Vincze Tibornak, hogy az infrastruktúra fejlesztése csak egy eszköz a sok közül a környezetbarát közlekedés szerepének növelésére. Ugyanis hiába épül meg egy kerékpárút, ha a kerékpárhasználók az adott útvonalat nem szívesen használják. A szubjektív tényezõk szerepe összességében nem hanyagolható el.
Szóval ezért lenne jó a motivációvizsgálat. Bár én látom, hogy nem hisznek a közlekedéspolitika közép és hosszútávú tervezhetõségében. Pedig tervezhetõ, csak sokkal szélesebb horizontra kell alapozni.

Állítólag lesz egy kerékpárügyi referens hamarosan, talán õ belátja ezeket a dolgokat majd.
Székely László at http://
2004-09-08 09:40 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Hiába magyarázom Lantos Péternek, vagy Vincze Tibornak, hogy az infrastruktúra fejlesztése csak egy eszköz a sok közül a környezetbarát közlekedés szerepének növelésére. Ugyanis hiába épül meg egy kerékpárút, ha a kerékpárhasználók az adott útvonalat nem szívesen használják. A szubjektív tényezõk szerepe összességében nem hanyagolható el.
Szóval ezért lenne jó a motivációvizsgálat. Bár én látom, hogy nem hisznek a közlekedéspolitika közép és hosszútávú tervezhetõségében. Pedig tervezhetõ, csak sokkal szélesebb horizontra kell alapozni.

Állítólag lesz egy kerékpárügyi referens hamarosan, talán õ belátja ezeket a dolgokat majd.
Székely László at http://
2004-09-08 09:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
A hosszútávú városi közlekedéskpolitikai koncepció egyik sarokpontja az alkalmazott pszichológiából átvett motivációvizsgálat. Ez ugyanis a közlekedési eszközök közötti választás szubjektív és objektív tényezõit méri fel. Csak ennek alapján lehet bemérni és modellezni, hogy a városlakó mely feltételek és körülmények közt választ X közlekedési eszközt és mikor nem. Ezután lehetséges egy adott preferencia szerint elõnyben részesíteni és szankcionálni adott közlekedési módozatokat, aszerint, hogy mi a célunk.
Székely László at http://
2004-09-08 09:26 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-07 22:48)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Székely László
Érdemben nem, kisebb kiegészítések kerültek bele, illetve tervezek összeállítani egy városi szintû közlekedéspolitikai stratégiát. Váltig állítják, hogy van ilyen, én még nem akadtam rá eddig.

Autómentes Nap nem lesz, mint ahogy az elõzõ években sem volt. Ami volt, azt én szartologatásnak nevezném inkább. Kivétel akik tényleg lelkesedtek és dolgoztak, CSEMETések, cserkészek.

Az Autómentes Nap gondolatában már régóta nem hiszek. Egy téves koncepción alapul: "egy város életében egy évben egyszer ki lehet váltani a személygépjármûforgalom kapacitását tömegközlekedési és alternatív közlekedési formákkal". Ez egyszerûen nem lehetséges, elsõsorban az akció tiszavirág-életére tekintettel. Irreális energiákat és óriási szervezést, marketinget igényelne a városi közlekedés arányainak egy napra történõ megváltoztatása. Továbbá nem lehetséges, ha figyelembe vesszük az utóbbi tíz év kedvezõtlen trendjét: tudniillik a személygépjármû forgalom masszívan növekvõ szerepe a helyi közlekedésben és ismerve a tömegközlekedés kapacitásait és színvonalát. Meggyõzõdésem, hogy a legtöbb városban a személygépjármû forgalom egy-két napig történõ korlátozása pontosan ellentétes reakciókat vált ki az emberekbõl: megútálják a közlekedésszervezõket, a rendõröket, a biciklistákat, a gyalogosokat és buszvezetõket. Ez a hatás pedig a környezettudatos szempontokkal teljesen ellentétes.
A valós probléma fel nem ismerése vezethetett a propagandisztikus "Autómentes Nap" kitalálásához, mely mint valami védõoltás mûködik: egyszer megszervezik és utána jó idõre el lesznek küldve a picsába a környezetvédõk, a kerékpárosok, a gyalogosok, a gyerekek lezárásokkal, átszállásokkal, késéssel, káromkodással együtt. A cél nem "autómentes nap", hanem autómentes év, autómentes évek hosszú sora lenne. Hiszen nem az a cél, hogy egy napra csökkentsük a személygépjármûvek forgalomban betöltött hányadát, hanem az, hogy huzamos idõre. Hiszen az emberek se egy napra vesznek autót, de kerékpárt, sõt bérletet sem.. Egy nap alatt mit lehet megváltoztatni? Semmit. Csak rontani, azt viszont nagyon egyszerûen. Ezért hiányolom a városi szintû közlekedéspolitikai koncepciót. Lehetetlen rövidtávú félmegoldásokkal elõrehaladni, ha nem tudjuk, a hogy az egyes feladatok, megoldások, milyen szerves egészbe illeszkednek, illeszkednek-e egyáltalán valamilyen koherens stratégiába? Ennek hiányában ugyanis az elvégzett munka egyszerûen nem igazolható, nem jelenthetõ ki részfeladatok végrehajtása után a siker, hiszen nincs mi alapján ellenõrízni, hogy ami megvalósult, az volt-e a cél.
Székely László at http://
2004-09-08 09:19 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-07 22:48)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player