Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
A témakörbõl


Kevesebb, de kritikus tömeg
Kerékpárút... hálózat?
Critical Mass Szegeden
Critical Mass 2006 Szeged
Szegedi séta
Gurulj kerekeken Szegeden: görkorcsolya, gördeszka
Utolsó 7 beszólás


Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Magántanár
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Jelenlévõk
Bel�pettek:
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkõzései
(ön)kormányzat
Új részönkormányzatok! Hogy is van ez???
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
N�h�ny tov�bbi t�mak�r
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerõs
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Zene
Kultúra: Események
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Kultúra: Kultúra még
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Jól-lét még
F�RUM FRUM

Kezd�oldal | Sz�lk�vetett n�zet | S�g�
Keres�s:
Akt�v t�m�k az utols�
a legutols hozzszlsokat az rasztalra teheti - a legutols� hozz�sz�l�sokat az �r�asztalra teheti
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Szerz� Hozz�sz�l�s
ifj. Nagy Gábor
Maga mindent négyszer mond, négyszer mond? :-)

"Szerintem te azzal az elõítélettel élsz, hogy aki autózik, az lustaságból teszi."

Te pedig azzal, hogy minden autóban ülõnek ellehetetlenülne az élete, ha nem azzal járna!

"Szerintem meg az a rest, aki reális megoldások helyett tiltásokat akar hozni:az mindig könyebb ugyan, de jelentõs érdekeket sért."

Mondj akkor reális megoldásokat. Amiket eddig mondtál, azok nem nevezhetõk annak!

"Te nem szeretsz autózni, motorozni, ugye? Téged rá kellene ültetni egy Harley-ra a 66-os úton, olvastatni veled `70-es évekbõl amerikai regényeket és nézetni filmeket. Kicsit mást jelentene neked az autózás, mint most."

Ne keverjük a szezont a f@szommal! :-) Az élvezet, hogy egy óra alatt jutsz el a Sportcsarnoktól a Roosevelt térre? Ilyenbõl nem kérek, és most elsõsorban errõl beszélünk.

"a reggeli csúcsban a régi hídról három fele lehetne menni, nem csak a Kelemen u. irányába"

Iiiiigen, csak érdekes módon mégis arra megy mindenki. Talán azért, mert arra van az úticéljuk? (Egyenesen meg különben sem engedélyezett.)

"ha a Kelemen u.-ban nagy a forgalom (ergo: népszerû, szükséges útvonal) akkor tiltsuk ki onnan az autósokat, motorosokat"

Ha például a 200 embert szállító villamost akadályozzák az 1-1 fõt szállító autók, akkor azért ez is megfontolható... Persze a harmadik híd megépítése elõtt aligha.

"Akárcsak az általad javasolt P+R rendszer. Szegeden hol lehetne százassával parkolni a városba autóval igyekvõknek? Erre már elõbb is rákérdeztem. Kálvária téren? Szent István téren?"

Mindenképpen a körtöltés vonalában, annál nem beljebb. A baktóira elfelejtettem az elõbb leírni, hogy ott egy B+R is felmerült már korábban: Baktóból bebiciklizik a 3-4 végállomására, ahol van egy zárt biciklitároló, és onnan a villamossal megy be. A 2-3 km-es biciklizést még a legbénábbak is kibírják, utána pedig a tömegközlekedéssel mennek tovább.

"Legyél konkrétabb, és mondd el, te mit tartanál kívánatosnak, hol ne járjanak autók és pont ott miért ne?"

A kiskörúton belül csak az ott lakók, mivel az utcák keskenyek és nem tudják elvezetni a forgalmat. Egy-két parkolóházzal a Tisza Lajos körút mentén ismét megvalósulhat egy "plusszos" rendszer, a P+W. Azaz parkolj le és gyalogolj. Ott már nem nagyok a távolságok.

"Szóval az autósok, iszákosok, melegek, mûlegyes horgászok és egyéb emberfajták szapulása helyett"

Erre megint mi szükség volt...?

"fogadd el, hogy az autó is közlekedési eszköz"

Kétségtelenül, csak nem mindenhova jó. Kerékpárral sem járkálnék be naponta Mórahalomról például. Az meg arra nem jó.

"a csuklós buszok bûzét"

Gondold el, ha annyi ember egyesével-kettesével autóban ülne, mennyi helyet foglalna el és mennyivel büdösebb lenne!

"Inkább találjuk ki, mitõl mûködik majd a közlekedés Szegeden jobban a mostaninál de úgy, hogy senkit nem akarsz kiradírozni a térképról."

Nem akarok senkit kiradírozni, pusztán az árnyalatokat kéne megváltoztatni. :-)
2004-09-17 01:15 (El�zm�ny: Varga, 2004-09-17 00:29)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga

Szóval az autósok, iszákosok, melegek, mûlegyes horgászok és egyéb emberfajták szapulása helyett fogadd el, hogy az autó is közlekedési eszköz, valaki kényszerbõl (én is) autóba kényszerülünk, te a városban laksz és ezt muszáj elfogadnod ahogy én is elfogadom a csuklós buszok bûzét és látványát... Inkább találjuk ki, mitõl mûködik majd a közlekedés Szegeden jobban a mostaninál de úgy, hogy senkit nem akarsz kiradírozni a térképról.
Varga
2004-09-17 00:51 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-16 23:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga

Ha szélsõségesnek találod a "Sorompót? Lezárt városrészt? Útadót?"", akkor olvasd el mit javasoltál te és a "kozlekedo" nevû topic író. Nem én, hanem õ/te találtátok ki, hogy Szegeden ez mûködne. Akárcsak az általad javasolt P+R rendszer. Szegeden hol lehetne százassával parkolni a városba autóval igyekvõknek? Erre már elõbb is rákérdeztem. Kálvária téren? Szent István téren?

Legyél konkrétabb, és mondd el, te mit tartanál kívánatosnak, hol ne járjanak autók és pont ott miért ne?

SZVSZ szerintem bõven van még a Belvárosban parkolóhely is, de akik ezért felelõsek, nem elég bátrak a szabályozás megváltoztatásában. Pl. hol van az elõírva, hogy a CIB Bank utcájában, a Széchenyi térnél, a az élelmiszerbolt oldalánál 15 méter (vagy több!) hosszan árupakolás miatt tilos parklni? Ugyanez van a Feketesas u.-ban az U alakú udvar egyik oldalán (Axelero mellett). Miért kell egy üzletnek (még ha fizet is!) engedélyezni, hogy csúcsidõben (8-17) ekkora brutális parkolóhelyet fenntartson magának?! Rakodjanak ki-be kora reggel vagy késõ du., nem? De lenne még tucat tippem, várom a szegedi közlekedési felügyelet munkatársainak levelét. :-)

Varga
2004-09-17 00:45 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-16 23:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga


Aztán tovább: a reggeli csúcsban a régi hídról három fele lehetne menni, nem csak a Kelemen u. irányába. Bár a te logikádat követve, ha a Kelemen u.-ban nagy a forgalom (ergo: népszerû, szükséges útvonal) akkor tiltsuk ki onnan az autósokat, motorosokat?
Varga
2004-09-17 00:32 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-16 23:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga

Szia!

"Jó. Hány embernek van ilyen munkája?"
Lehet hogy többnek, mint gondolnád. És van, aki családi okok miatt megy autóval a városba. Szerintem te azzal az elõítélettel élsz, hogy aki autózik, az lustaságból teszi. Én pl. azért, mert autó nélkül nekem 9 munkanapos hétre lenne szükségem. :-)

"Ezt csinálod te."
Szerintem meg az a rest, aki reális megoldások helyett tiltásokat akar hozni:az mindig könyebb ugyan, de jelentõs érdekeket sért.

" Ha csak szeretetbõl autózik, akkor igenis megadóztatható."
Te nem szeretsz autózni, motorozni, ugye? Téged rá kellene ültetni egy Harley-ra a 66-os úton, olvastatni veled `70-es évekbõl amerikai regényeket és nézetni filmeket. Kicsit mást jelentene neked az autózás, mint most. Ha kicsit értesz angolul, tetszeni fog:


Stolen car jumps red lights
Twisted wire sparks new life
Need no keys, hot wire that car
Hijack and blow
Hijack and blow
And go like

Speeding under city lights
Highway winding through the night
Burn that fuel, speed up that motion
Joyride that car
Joyride that car
And don`t get

Wheels are sliding
Speeds exciting
Ride like lightning
Crash like thunder...

Headlights sweep the road
Burning through the avenue
Hit the brakes, don`t lose control
Joyride that car
Joyride that car

(P. Simonon / G. Myrick)
Varga
2004-09-17 00:29 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-09-16 23:50)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Szombaton "sz*rtologatás" ( © Székely László ) :

http://www.delmagyar.hu/cikk.php?cid=78638&id=70

Én nem leszek Szegeden, menjetek helyettem is! :-)
2004-09-17 00:00 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
ifj. Nagy Gábor
Akkor csapjunk a (drót)szamarak közé!


"Ha nem fogyna annyi üzemanyag, az ország milliárdoktól esne el (jövedéki adó 150 valahány Ft minden literben.) Ez egy 1:1 eredményû játszma."

Bár jogász vagy és nem közgazdász, talán hallottál már az externáliákról. Na azok miatt nem 1:1 a játszma!

"Velem szemben pl. elvárás, hogy egy munkanapon belül kb. 6 helyen legyek jelen, ebbõl 3 nem is a belvárosban van, 1 helyre pedig óránként jár a busz és nem érek rá várakozni, tényleg."

Jó. Hány embernek van ilyen munkája?

"Jó magyar szokás az, hogy lusta módom a dolog könnyebbik végét akarjuk megfogni"

Ezt csinálod te.

"Mit javasoltok? TILTSUK be az autózást és MÉG TÖBB adót szedjünk be attól, aki autóba kényszerül v. autózni szeret."

Nem írtuk, hogy tiltsák be, csak túlzással tudsz érvelni? Ha csak szeretetbõl autózik, akkor igenis megadóztatható.

"Fel kellene találni a spanyol viaszt és pl. reggelente a Régi hídon mindkét sávon csak Szeged felé lehetne hajtani és onnan pár órán át lehetne balra is kanyarodni a Victor (Viktor! Viktor!) Hugo utcába. Újszegedre pedig 07:00-08:30 között csak az Újhídon lehetne átmenni. Mindjárt csillapodna valamicskét a Szõreg és Újszeged felõl érkezõ hullám."

A spanyolviasz feltalálásához gratulálok, már csak két apróságot kell megoldanod:

a) a buszok, de fõképp a trolik átjuttatását Újszegedre ezalatt a másfél óra alatt
b) azt, hogy az egysávos Kelemen utca olyan sebességgel vezesse el a forgalmat, hogy a két sávban érkezõk folyamatosan tudjanak haladni

"Durvább változat lenne, ha hétköznap reggel a Régi hídon nem lehetne egy autóban egy ember, utast is kellene vinni. Az USA-ban ezt az olajválság idején alkalmazták. Ez nem akkora kicseszés de segítene."

A londoniak az útadó bevezetése óta erre maguktól is rájöttek.

"ha az általam megvett üzemanyagot terhelõ horribilis jövedékiadóból Neked és a többi kerekesnek bicikli utakat, bicikli parkolókat építenek"

Jól mondod, ha. De ha nem abból építik...?

"tiltsanak ki, lõjenek a Dunába, fizettessenek még több adót. NEM kamionnal járok én sem, NEM támadok az autómmal labdázó gyerekekre"

Az ilyeneket igazán mellõzhetnéd, másodszor is megkérdezem, jobb érv nincs?

"Te biciklivel jársz, én autóval, más meg gyalog. Mindenki maga választhat"

Amikor a választás a közösség szempontjából már annyi hátránnyal jár, amennyivel, akkor bizony a szabad választást némiképp korlátozni kell.

"Aztán napközben várjatok 20 percet a macskahugy szagú kapu alatt a 71-esre"

Ez jó példa, mármint arra, hogy van fejlõdés. A körút átadása után arra megy majd a 2-es is és szó sem lesz 20 percrõl, mint ahogyan visszafelé sem.

"Na, én ebben nem veszek részt és ha van eszetek, ti sem."

Nagy bátorság (vagy botorság?) a tömegközlekedést használó kb. 50%-ot lehülyézni...

"Mit javasoltatok még? Sorompót? Lezárt városrészt? Útadót? Hi-hi!"

Harmadszor is azt mondom, fölösleges ilyenekkel megtûzdelni a mondanivalót, mert ez tényleg kissé nevetséges!

"a papa pedig nyakkendõben és öltönyben robotol, aztán nem nyerõ beleizzadni a gyapjúba."

Ma már egyre több elektromos biciklit látok. Azzal nem izzad bele.

"Velük hol rakatnád le a kocsijukat? Pl. aki Domaszék felõl jön? A Kálvária téren? A Domus elõtt? Vagy végig, a Kálvária sgt. hosszában? A baktói család elõtt hol zárnátok le az utat? A régi Z. Nagynál? Új Hungáriánál? Onnan bandukoljon a Széchenyi térre? És ha azon tûl van dolga??"

Szerintem szaladj ki Ausztriába vagy máshova, és gyorsan magyarázd el nekik, hogy amit ott P+R rendszer néven használnak, az egy nagy hülyeség, és igazából nem is mûködik, ha meg õk mégis úgy látják, akkor az csak érzékcsalódás lehet...

"Ez van, tudomásul kell venni és ha van min javítani, akkor reális javaslatokat kell tenni, nem pedig gyûlöletet szítani."

Ennek megvalósítását akkor rögtön kezdheted magadon!
2004-09-16 23:50 (El�zm�ny: Varga, 2004-09-16 20:04)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga


Ja, és még valami. Jöttök a nyugati példákkal. Javaslom, hogy akkor nézzetek szét a londoni vagy párizsi metróban, szálljatok buszra Berlinben, villamosra Bécsben. Aztán napközben várjatok 20 percet a macskahugy szagú kapu alatt a 71-esre, csak azért, mert pl. az újszegedi víztoronynál van 3 perces elintéznivalótok. Aztán ugyanez visszafelé, de már mondjuk elered az esõ is és a belvárosban meg vár rád az ügyfeled te pedig késel... Na, én ebben nem veszek részt és ha van eszetek, ti sem. Akkor már az autó is jobb, vagy a bicikli is! :-)

Mit javasoltatok még? Sorompót? Lezárt városrészt? Útadót? Hi-hi! Képzeljük el a fiatal családot, akik Domaszéken építettek házat vagy Baktóban, és reggel elindulnak munkába. Autóval indulnak, mert a tömegk. olyan amilyen, sok a csomag, a gyerek nem tud biciklizni, a mama nem akar, a papa pedig nyakkendõben és öltönyben robotol, aztán nem nyerõ beleizzadni a gyapjúba. :-)

Velük hol rakatnád le a kocsijukat? Pl. aki Domaszék felõl jön? A Kálvária téren? A Domus elõtt? Vagy végig, a Kálvária sgt. hosszában? A baktói család elõtt hol zárnátok le az utat? A régi Z. Nagynál? Új Hungáriánál? Onnan bandukoljon a Széchenyi térre? És ha azon tûl van dolga??

Vagy csak a Széchenyi térre nem akartok autókat engedni? A ny-i Central Park körül, az újszegedi liget, a bp-i városliget körül is örvénylik az autós forgalom...

Komolyan mondom, nem sértésnek szánom, mert én is utálom a port, allergiás vagyok a füstre, de ez a városi élet része. Akinek más jön be, az itt mindig szenvedni fog. Ez van, tudomásul kell venni és ha van min javítani, akkor reális javaslatokat kell tenni, nem pedig gyûlöletet szítani. Én tavaly még a Dózsa u. 9-ben laktam, elsõ emelet. Alig volt parkolóhely, mindig zúgott az ablak alatt a trolibusz, szállt a por, szüntelenül mentek az autók. Arra volt pénzünk csak, ott laktunk. Eszembe nem jutott pl. aláírást gyûjteni azért, mert zaj van és nem akartam lezáratni a Dózsa u. két végét a trolik és autók elõtt.

Az egész emlékeztet annak a dokinak az esetére, aki a Virág cukrászda felett lakott és transzparenseket lógatott ki az ablakán a Klauál térre, mert zavarta az utcazene, a divatbemutató, az emberke éjszakai zsibaja. Hát, biztos nem is jó az: de ha valaki nem ezt szereti, hanem a bohém, pörgõs élet helyett a nyugit keresi, akkor ne a Belvárosban éljen.
Varga
2004-09-16 20:23 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-09-16 16:05)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga

"Elnézést, én is jó adózó vagyok..." Elhiszem, és én is. Jól mondod, egyenlõ jogaink vannak. Ha én nem akarlak kirekeszteni a bicikliddel együtt, ha az általam megvett üzemanyagot terhelõ horribilis jövedékiadóból Neked és a többi kerekesnek bicikli utakat, bicikli parkolókat építenek (a biciklik árába nincs beépítve erre a célra semmi, mégis elvárjátok hogy legyen minõségi és kiterjedt bicikliút hálózat), akkor elvárható lenne, hogy Te sem követeled azt, hogy engem tiltsanak ki, lõjenek a Dunába, fizettessenek még több adót. NEM kamionnal járok én sem, NEM támadok az autómmal labdázó gyerekekre, NEM kell az autóst sem irigyelni, sem gyûlölni.

Te biciklivel jársz, én autóval, más meg gyalog. Mindenki maga választhat és senkinek nincs joga gyûlölködni amiatt, hogy a másik mivel jár a piacra, vagy bevásárolni, dolgozni.
Varga
2004-09-16 20:09 (El�zm�ny: kozlekedo, 2004-09-16 16:05)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Varga

Kedves biciklisek! Lövessetek! :-)


Az autósnak ugyanannyi joga van, mint a biciklisnek. Az autó által okozott környezetszennyezésért cserébe egy csomó adót fizetünk be pont a károsanyag kibocsájtás miatt. Ha nem fogyna annyi üzemanyag, az ország milliárdoktól esne el (jövedéki adó 150 valahány Ft minden literben.) Ez egy 1:1 eredményû játszma.

Ki lehet cseszni az autósokkal, le lehet zárni a belvárost, rá lehet szoktatni mindenkit biciklira és gyaloglásra, csak akkor egy csomó emberrel és magatokkal is kitoltok. Velem szemben pl. elvárás, hogy egy munkanapon belül kb. 6 helyen legyek jelen, ebbõl 3 nem is a belvárosban van, 1 helyre pedig óránként jár a busz és nem érek rá várakozni, tényleg.

Le lehet mesterségesen lassítani az életet, és közben tönkre lehet tenni a város gazdaságát is.

Jó magyar szokás az, hogy lusta módom a dolog könnyebbik végét akarjuk megfogni: lassú az autós közlekedés és kevés a parkoló. Mit javasoltok? TILTSUK be az autózást és MÉG TÖBB adót szedjünk be attól, aki autóba kényszerül v. autózni szeret. Csesszünk ki velük! Vesszenek a gazdagok!(?)

Fel kellene találni a spanyol viaszt és pl. reggelente a Régi hídon mindkét sávon csak Szeged felé lehetne hajtani és onnan pár órán át lehetne balra is kanyarodni a Victor (Viktor! Viktor!) Hugo utcába. Újszegedre pedig 07:00-08:30 között csak az Újhídon lehetne átmenni. Mindjárt csillapodna valamicskét a Szõreg és Újszeged felõl érkezõ hullám.

Durvább változat lenne, ha hétköznap reggel a Régi hídon nem lehetne egy autóban egy ember, utast is kellene vinni. Az USA-ban ezt az olajválság idején alkalmazták. Ez nem akkora kicseszés de segítene.
Varga
2004-09-16 20:04 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
|< Kezd� < El�z� 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 K�vetkez� > Utols� >|
Közlekedés Önerõs Kerékpárút... hálózat?



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player