Most láttam meg,hogy már indítva lett egy topic erröl a témáról, mert én is nyitottam egyet... Szegeden a közlekedés logikátlanul alakul már évek óta, mint aki sosem közlekedett jármevel. Kezdôdött annak ideján az Oskola egyirányúsításával, mindenféle hülye indokkal...Nemrég a Dóm térrôl lettek kitiltva az autósok, ezzel az amúgy is agyonterhelt Kelemen utcát terhelik még tovább...Na most pedig nemrég a Színház elôtt készült egy szek, teljesen értelmetlen és használhatatlan körforgalom, amit nem is vesznek figyelembe az arra járók...(Az is megérne egy misét,mennyire nem tudják az emberkék, hogy hogyan kell közlekedni szabályosan körforgalomban...)Nemrég felépült egy újabb zöldövezetet örökre eltávolító áruház:A Media Markt...Miért kellett ez ide, nem tudom. Végig az északi körúton átvariálják a forgalmat, ez mondjuk kivételesen talán hasznos lesz, habár ha az a hok jelzôlámpa nem lesz szinkronban, az még jó show lesz...
bzoli41
2001-01-03 09:06 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Körtvélyesi Úr!Nem tudom, hogy a Városfejlesztési Osztály hatásköre meddig terjed, a várost jelzo tábláig, vagy esetleg kicsit tovább? Jó lenne (mert azért Ön mégiscsak közelebb van a "tuzhöz, informáltabb lehet, mint mi) - amennyiben módjában áll - ha többet tudnánk a város elkerülo utakról. Mikor lesz már végre azokból valami? Tarthatalan a hatalmas forgalom, mérgezi a várost a rengeteg autó és kamion, ami csak áthalad, nem is céljuk megállni. Az utóbbi 2 évben nagyon sokszor közlekedem az új hídon, állok a buszmegállóban Újszegeden és hihetetlen, hogy pér perc alatt hány külföldi rendszámú hatalmas pótkocsis dönget el elottem. A nagykörút és a Szilléri-Budapesti krt. helyzete is nagyon rossz. A Tarjáni részen áthaladó utat nem arra tervezték, hogy autók-teherautók-buszok garmada döngessen keresztül ilyen mennyiségben, szinte a házak tövében (és még valaki egyszer felvetette, hogy szélesíteni kellene az utat 4 sávosra ezen a szakaszon a fu és fák rovására, szerintem meg inkább sétáló utcává kellene változtatni) de igaz ez a Nagykörútra is. Mindegyik kormány ígérgette (a mostani letette a nagyesküt) az E5 folytatását és annak részeként az elkerülo utakat is. Hazudtak! Szerintem a környezetvédelmi alapból is kellene ilyesmire költeni, na meg lobbizni és pályázni, mert itt nagyon sok ember egészségét is érinti a dolog.
Agáta at http://
2000-12-27 15:09 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Homlok!A gumiból épített körforgalmat két éve Székesfehérváron megépítették kísérleti célból. Nem lopoták el, de már biztos elbontották.Mindenkinek kellemes ünnepeket, boldog új esztendot: Körtvélyesi Csaba oszt.vez.
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-22 14:02 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Zsolt és Kritikus! Kint jártam és megnéztem a kerékpáros átvezetéseket. Igazuk van, sok helyen túl nagy a szintkülönbség. Még nem történt meg a muszaki átadás. Ha van értelme (ismerve a várható szonyegezést) akkor eloírjuk javításra, ha nem megy (hideg van stb.) akkor majd tavasszal korrigáljuk a hibát. Zsoltot el kell, hogy keserítsem. A statisztikák azt mutatják, hogy a körforgalmaknál drasztikusan csökken a várakozók száma. A Csillag térinél készítettünk egy számítógépes modellezést. Ez azt mutatta, hogy jelzolámpánál a sor a Budapesti krt. közepéig ért volna, míg a körnél maximum 4-5 autó állt volna a csomópont elott. Ezt igazolja a valóság is. Tehát véleményem szerint nem törte volna szét a forgalmat, hanem egy folyamatos állandó áramlást alakított volna ki, ráadásul nem kellett volna burkolatot szélesíteni és irányt letiltani. Véleményem szerint a lehetoségekhez és az adottságokhoz képest a leheto legjobb megoldást választottuk. A szuk kanyarodósávok tervezett, szerkesztett ívekkel kerültek kialakításra. Ha azóta nem változott a jármuvek kanyarodási sugara, akkor a kialakításnak meg kell felelnie a jármuvek számára. Tisztelt V42515! Egyenlore nincs döntés a Bakay N. utcai troli vonal felszámolásáról. Ezért kerültek be az oszlopok. A teljesen elöregedett felsovezeték cseréjét, pedig a fenntartás keretében is meg lehet csinálni. Ezért látható most ez a kialakítás. A jármuvek a Kelemen utcában véleményem szerint szabálytalanul eloznek. Ez rendorségi kérdés. A villamosmegálló áthelyezésének építési engedélye megvan és pénz is van rá. Elhúzódott az engedély beszerzése és jött a tél. Tavasszal kerül megépítésre a járda szélesítése. Sikerült elérni, hogy ezzel együtt a Kelemen utcától az Anna kútig azokat vastag, randa kábeleket is le fogják szedni (nagy része nem üzemel) és így a homlokzatok megszabadulnak ezektol a csúnya girlandoktól. Tisztelt Lezli! Legszívesebben elküldeném azt a szakcikket, amelyik elemzi az eddig elkészült 30-as zónák eredményeit. Van olyan város, amelynek egész területe zónásítva van (Hamburg). Berlin kétharmada már az. Ez nem divat (a kör sem az), amit mi követni szeretnénk, mert akkor "olyan modernek vagyunk". Arról van szó, hogy városunknak olyan szerkezete van, amelyet még most is megirigyelnek a szakemberek. Ennek ellenére az elmúlt idoszakban ezzel nem foglalkoztak. Városüzemeltetés címén olyan elsobbségi viszonyokat alakítottak ki a lakóterületeken, ami a pillanatnyi közlekedok igényeinek feleltek meg. Ezzel egyes lakóutcákból gyujtoutakat hoztak létre. Az autós praktikus ember, nem szeret várakozni, inkább a mellékutcákban kanyarogva éri el a célját végig gázolva olyan területeken, ahol semmi keresnivalója nincs. Tole 30-40 méterre pedig 2x2 sávos út fut, amit nem használ. Ezzel bizonyos lakóterületek leértékelodnek (zaj, por stb.), sot a nagy forgalom miatt, olyan funkciók települnek az utcákba, amelyek további forgalmat gerjesztenek. A lakóforgalomra méretezett utca pedig tönkre megy, lehet építeni újból. Ezen segít a 30 km/óra korlátozott sebességu zóna. Lelassítja a forgalmat, növeli a biztonságot csökken a zaj, a CO kibocsátás 20%-kal, HC 10%-kal, a NO 33%-kal. Járulékos haszon, hogy a "macisajt táblák", melyeknek darabja 16 ezer forint oszlopostul lerakva, eltunnek. Évente a színesfém gyujtok több milliós kárt okoznak a városnak, amikor begyujtik a táblákat. Természetesen ez nem nyugtatja azt, akinek az autóját összetörik. Ezt elkerülendo a következo ütemben már minden oldalról jelezzük táblával a forgalomi rend változását, illetve az egyenrangú keresztezodést. Ha ez sem segít, akkor kiépítet forgalomlassító bordákat kell telepítenünk. Ha a megfelelo sebességgel közelítik meg a csomópontot, akkor még bizonytalankodás esetén is elkerülheto a baleset. A Kiss Menyhért utcában azért kellett párhuzamos parkolást kialakítani a korábbi szög alatti parkolással szemben, mert egy korrekt rakodó sávot kellett kialakítani. Erre pedig azért volt szükség, mert drasztikusan csökkenteni akarjuk a rakodó autók számát a Klauzál téren. Tehát megfelelo alternatívát kellett nyújtani. Gondolom nem sokan szeretnének teherautókkal találkozni a téren, amikor pl. 8 pár cipot szállítanak a boltba. Körtvélyesi Csaba osztályvezeto
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-20 14:25 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Fórum!Már nem is tudom, hogy merjek-e megszólítást írni. Elolvasva az eddigieket egy kicsit tényleg sok és udvariaskodó. Ha levelet írok akkor meg illik megszólítással kezdeni azt. Ha pedig egy hivatal osztályát képviselem, akkor úgy érzem nem lehet személyes hangvételt használnom, bár néha elég személyeskedo a fórum. Tehát továbbra sem tekinthetek el a megszólítástól.Még egy módosítás: az algyoi úti csomópontban a Wartburgos baleset személyi sérüléses volt (Elnézést pontatlan telefonos információt kaptam a Kht-tól), de azóta a rendörség nem jelentet balesetet. Részemrol ezt a témát lezárnám, mert nem kívánok a közvetíto szerepét eljátszani. Tisztelt Sir G! A csomópontok (bármilyen) építésénél jelenleg ott tartunk, hogy a beruházás 30-40-50 %-a közmuépítés, illetve burkolt fejlesztés. Ezért a közúti beruházások során igyekszünk csökkenteni ezt az értéket, mert az utat szeretnénk megcsinálni és nem a közmuvet. De nem ezért maradt ott az aknafedlap. Azért maradt ott, mert semmi nem indokolja azt, hogy ki kell váltani a csatornát. Egy jelzolámpás csomópontnál is bent vannak az aknák a csomópontban és kikerülik az autósok azt, ha dolgoznak mellette. Ezt kell tenni a körforgalmaknál is. Miért támasztunk magasabb igényt ezen csomóponti tipussal szemben?Tisztelt Holle Anyó! A körforgalmak építése során nincs semilyen cégnek érdekeltsége. Minden útépíto cég (sokan vannak)tud ilyet építeni. Nincs plusz üzemeltetési költsége sem. Söpreni kell, havat lapátolni és néha levágni a füvet, vagy virágot ültetni. Viszont ha már itt tartunk, akkor el kell mondanom, hogy a jelzolámpás csomópontoknál valószínu van ilyen. Talán ezért "nyírja" sok jelzolámpás szakember a körforgalmat. Ugyanis a jelzolámpás csomópontok irányítóközpontjait és lámpatesteit néhány cég (max. 3-4 )készíti Magyarországon. Ezen cégeknek az a célja, hogy sok ilyen csomópont muködjön az országban, mert akkor van megrendelés. Ezután az út fenntartóinak szerzodést kell kötniük egy másik céggel, akik üzemeltetik drága pénzen a lámparendszereket (állandó ellenörzés, égok cseréje, programok módosítása, programvezérlok cseréje, teljes lámpa csere, ha az elavult stb.) Ez sok embernek megélhetést jelent. A programok elavulnak, állandóan a forgalomhoz kell igazítani oket. Ebbol élnek a jelzolámpás tervezok. És akkor jön ez az idétlenke körforgalom, aminek a teljesítménye többszöröse a jelzolámpának és utána nem kell vele foglalkozni. Még mielott bárki azt gondolná, hogy mindenhova körforgalmat szeretnénk telepíteni (lásd a III. körutat, bár azt olvasom, hogy alapjaiban az is rossz elképzelés) el kell mondanom, hogy azért írok relatíve sokat errol, mert ez még ismeretlen és szokatlan a jelzolámpás csomópontokhoz képest. Bár szívesen elolvasnám azt az újságot, amelyik az elso szegedi jelzolámpás csomópont építését követo lakossági leveleket közölte. Valószínu hasonló vélemények fogalmazódtak meg, mint most a körökrol. Egyenlore ennyit. Körtvélyesi Csaba osztályvezeto(Persze tisztelettel, csak már nem írom.)
Városfejlesztési Osztály at http://
2000-12-20 10:04 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Városfejlesztési Osztály, Tisztelt Körtvélyesi Csaba! Olvasgatom itt a fórumban elhangzó véleményeket amely többek között a körforgalom "használhatóságát" is feszegeti. Egyetértek, hogy esetenként szükségesek csak sajnos nem ilyen átméroben mint ahogyan Szegeden is építették oket. Ön említette, hogy külföldön - Franciaországban, Angliában - mennyire elterjedtek. Azt azonban már elfelejtette hozzá tenni, hogy ott a méretük esetenként nagyobb annál is mint ami Budapesten a Lánchíd elott van. (Azokban még a csuklósbuszok és kamionok is tudnak padkázás nélkül közlekedni) Amikor a Csillag téri készült már akkor csodálkozással vettem tudomásul, hogy miért kell a Szilléri sgt.-at leszukíteni, és miért nem lehetett a Kereszttöltés utca és a Budapesti krt. Csillag tér elotti szakaszait 10-20 méter hosszan 2x2 sávosra kiboviteni, az épülo körforgalmat pedig úgy méretezni, hogy az legalább a jelenlegi átméro+50% legyen. (Hely lett volna) Sajnos szerintem ez a fo ok, ami miatt az autósok nem szeretik Szegeden a körforgalmakat. Ami a Csongrádi sgt-on készült az is kész vicc, még egy kisteherautóval is körülményes belehajtani nem pedig egy 40 tonnás pótkocsis szerelvénnyel. Az Algyoi úti körforgalomról csak annyit, (tudom nem önökhöz tartozik) hogy azért mert egy vagy több ott történt balesetrol nem adnak hírt a sajtótermékek, még nem azt jelenti, hogy nem is történt semmi. (Amióta megépült legalább 10 baleset történt ott amibol nem is egy súlyos volt.) Más. Kerékpárutak és utak szintkülömbsége. Talán költségkímélobb lenne ha nem utólagos toldozással-foldozással hoznák szintbe oket hanem már az építés folyamán. Szivesen végigvezetném Önt, hogy megmutassam a Rókusi és a Makkosházi körutakon frissen leaszfaltozott részeket, amelyekre mindent lehet mondani csak azt nem, hogy kerékpáros barát. A körút lámpásításáról, átépítésérol: ha valaki Tápéról a Vásárhelyi Pál utcába akar kijutni akkor annak min. 10 lámpán kell átverekednie magát a körúton. Ennek már most látható az eredménye: nagyon sok autós a Retek u.-Rózsa u.-Makkoserdo sor-Körtöltés u.-Rókusi krt. útvonalat használja amely 6 lámpa és legalább 15 perc megtakarítását eredményezi az említett útvonalon lakók "nagy" örömére. Üdv. Kritikus
Kritikus at http://
2000-12-19 20:36 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Ha tenyleg teszteltek (miert ne lenne igaz?) a buszok athaladasi kepesseget a korforgalmakon, akkor azert a Volan illetekesei talan kicsit jobban odafigyelhetnenek soforjeiknek e teruleten nyujtott produkciojara. Elsosorban oktatas, vegso fokon szankcionalas!
messzegedi at http://
2000-12-19 20:10 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tisztelt Varosfejlesztesi Osztaly!Bar magam is partolom a korforgalmak epiteset, Franciaorszag peldajat ismerve (kis tulzassal tobb korforgalom mint keresztezodes), azert remelem nem cel a teljes felzarkozas. Bizom benne, hogy az esszeruseg (pl. "kiemelt baleseti gocpont") dominalni fog a tovabbi szegedi korforgalmak epitesenel is. Igy ott fog korforgalom epulni (majdnem) mindenki oromere ahol tenyleg kell.Az algyoi uti korforgalomra visszaterve meg egy mondat erejeig, semmi kifogasom nem lenne ellene, ha a fouton a dupla behajtosavval biro duplasavos korforgalom lenne. Szerintem ez folyamatosabba tette volna az athaladast.Nekem ennek a hianya, illetve - a bar nyilvan szabvanyos de - a helyi adottsagokhoz kepest megis talan kisse hirtelen besorolasi kenyszer az, ami szemely nekem szerint nem tetszik benne. Nem tudom, igazolja-e vagy sem ezt a koccanasi statisztika?Athaladasi ido autopalyakapun es korforgalmon: szerintem nem a legjobb pelda, mindamellett Europaban csucsforgalomban mindketto bedugul. Itthon pedig - sajnos (?) - az M5 kapuiban .... majdhogynem szinten csak lassitani kell az arratevedonek.
messzegedi at http://
2000-12-19 20:02 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy ujabb iranyba szeretnem terelni a vita temajat: BICIKLIUTAK. Elorebocsatom, hogy a biciklisek egy resze azert szabalytalankodik, mert a bicikliutas kozlekedes kello feltetelei nem adottak (Egy bicikliut nem csak azert bicikliut, mert tabla van az elejen es a vegen!) Egy csokor eszrevetel, ami kifogasolhato (1-1 peldaval, aki akarja folytassa): 1. Az ut minosege (raz, terdig ero tocsa, stb), pl: Stefanian a Regi Hungaria mellett, Petofi sgt. 2. A keresztezodesek minosege, pl: Rokusi krt, Kalvaria sgt (III koruttol a Szeged tablaig). 2.5 keresztezodesek belathatatlansaga, pl: Kalvaria sgt., MOL kutnal 3. Gyalogosok a bicikliuton, pl: Szinhazzal, ATIVIZIGgel szemben. 4. Autosok a bicikliuton, pl: Delmagyar szerkesztoseg, Oskola utca 5. Eszetlen utvezetes, pl: Regi hid es kornyeke, 5x metszi egymast a kerekparut es gyalogosut Ezen esetekben mi a teendo? A fenti esetekben a bicikliut hasznalata nagyobb baleseti kockazattal jar, mint a sazbalyszeges! Erdemes kiprobalni, ha nem igy lenne, senki sem sasszezna ott, ahol nem kell. Ujabb neuralgikus goc (lesz?) a Regi hid, ahol akkora az autos forgalom, hogy a biciklisek (erthetoen) a jardara szorulnak. Ennek viszont erthetoen a gyalogosok nem orulnek. Mi a megoldas? Mikor lesz megoldas?
kecsi at http://
2000-12-19 17:30 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!