A Móravárosi körúton, a PLUS-keresztezõdésnél lévõ táblát mindenképpen le kellene szerelni, mert a Pestre tartó külföldi (és tegnap este 6-kor egy magyar is) kaminonok rendszeresen a PLUS parkolójába hajtanak be...
V42 515 at http://
2001-11-09 08:16 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
utiranyok szegeden - ezt leginkabb azok tudjak megitelni, akik nem itt laknak. en tartok tole, hogy azert nem kell minden esetben teljesen hulyenek lenni az eltevedeshez ...
messzegedi at http://
2001-11-08 23:52 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
kek tablak es jelzolampak - nem tudom mi alapjan eurokonformabb a mostani (szerintem nem jo) rendszer a korabbinal, hisz meg az europai unioban sincs e tekintetben egyseg. aki jart arra az tudja. sot meg a jelzolampak fenyjelzesei is elteroek sok orszagban a ket vegallapottol (piros - zold ) eltekintve.
szerintem a tablak leszedese mar csak azert is marhasag, mert egy napfenyes nyari napon sokszor nem latszik a lampa fenye rendesen a rasuto naptol. de a sarga villogo fenyben sem konnyu felismerni az aktualis nyilat feketevel belepingalva. arra meg gondolni sem merek, hogy mi van akkor ha egyaltalan nem mukodik a lampa mondjuk atmeneti uzemzavar miatt .... vagy ez utobbi esetben mar barmerre lehet kanyarodni ezentul?
(((
messzegedi at http://
2001-11-08 23:47 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Egy-két észrevételem nekem is volna a felvetett témákkal kapcsolatban, nem feltétlenül Önnek, hanem a legilletékesebeknek címezve.
Lámpa. A nyilazott lámpa megoldást jónak tartom, hiszen minek külön tábla, ha egyben is meg lehet oldani. A gondom azzal van, hogy miért használnak annyi telezöldet olyan forgalmi sávok felett, ahonnan nem lehet minden irányban továbbhalafni. Ha egy kamiontól nem látszik a besorolás renfjét jelzõ tábla, az útburkolati jel pedig lekopott, csak találgatni lehet, hogy az adott sávból lehet-e pl. balra kanyarodni. Minden egyes lámpán célszerû lenne feltüntetni a lehetséges továbbhaladási irányt.
Táblák. A régebbi, szerintem igen jónak nevezhetõ magyar útiránytájékoztatási rendszer kissé zavaros lett. Pl.: Temesvári krt. Szõreg felõl: a zöld tábla elõször E68 43-nak jelöli, utána E75 5-nek, a Bertalan hídon átkelve már ismét E68 43. (Ez a helyes persze.) Vagy: Móravárosi krt. a Szabadkai út elõtt: Jobbra E75 5, Balra E68 43, pedig az is ötös, zárójelben kellene feltüntetni a 43-ast, mint lehetséges útirányt. Fonógyári út a Bajai út elõtt: Jobbra 55, balra E75 5. Ugyanaz. Ami viszont a legfurcsább: a harmadik körút a Kossuth L.sgt. két oldalán elhelyezett fehér táblái. Ismerem a Kövim eurokomform táblaelképzeléseit, talán annak jegyében foganhattak, akkor viszont az út számát és a településeket zöld alapon kellett volna írni.
A Fonógyári úttal tényleg kellene valamit kezdeni (állami kezelésû egyébként, ha jól emlékszem 54124.számú), mert nincs még egy ilyen zsúfolt útja a városnek, ha az átbocsátóképesség és a forgalom arányát nézzük. Ha meg elkészülne az 5-ös és az 55-ös Maty-éri összekötése, akkor átmenetileg hivatalosan is erre vezetne az ötös fõút...
Atza at http://
2001-11-08 08:28 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Ja, gyalogátkelõ. Azt nem értem, hogy a lámpás gyalogátkelõknél miért építenek terelõszigetet. A terelõsziget akkor hasznos, ha nincs lámpa, és két részletben lehet átkelni. Ha viszont van lámpa akkor úgyis a zöldön megy át a gyalogos, csak a sziget miatt hosszabb utat kell megtennie. Továbbá a terelõsziget a piroson való átkelésre is csábít (sokan teszik is), hiszen középen úgyis meg lehet állni, ha balhé van...
Atza at http://
2001-11-07 08:59 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Apró észrevétel: Szeged, Diófa. Sikerült egy rendkívül kisforgalmú keresztezõdésbe lámpát szerelni. Kinek? A panelekbõl érkezõ autós így többet várakozhat (elõre a tiszta levegõéert!) Aki a Csongrádin érkezve átjut a nyomógombos lámpánál, nem ritkán várakozhat. Ennek köszönhetõen a cca. 2 km-nyi sugáruton 5 lámpánál várakozva lehet végigmenni (zöldhullám, hol vagy?) A drága gyalogos (tisztelet a kivételnek) természetesen hol megy át? A két lámpa között... Éljen az eszement közlekedésszervezés!
ponty at http://
2001-11-06 11:02 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Üdv mindenkinek. Remélem az Illetékes "elvtárs" is olvassa e sorokat. Én most nem panaszkodni hanem köszönetet nyilvánítani szeretnék. Bizony nagy köszönettel tartozom a polgármesteri hivatal munkatársainak. Ugyanis városunkban olyan ütõdötten oldották meg a tájékoztató táblák felszerelését, hogy a külföldiek eltévednek. Nos ilyenkor (hagy dicsekedjek kicsit) németül, angolul, oroszul, sõt újabban szerbül is, csiszolhatom kevéske nyelvtudásom. (Ha már amúgy is éjszaka dolgozom, ez még külön szolgáltatás Remélem a Kálvária sugárúton is megmarad a tévtábla, ami miatt az új ABC elé fordulnak a 42 tonnás kamionok. De felesleges lenne nagyobb táblát, esetleg kivilágítva, tenni a szabadkai úti elágazáshoz is. Akkor ugyanis a Pest felé menõ autók nem kerülnének a nagykõrút felé. DE akkor a baleseti helyzet is javulna. Mi lenne akkor a karosszériásokkal? Meg a festõkkel? Én ha illetékes lennék véletlenül sem mennék éjszaka autóval végig a városon, mert akkor rájönnék, mennyi hiányosságot lehetne fillérekbõl megoldani. Pici odafigyeléssel. Az pedig mintha munkaköri feladat lenne.......
Bye: csutak
csutak at http://w3.swi.hu/csutak/
2001-11-06 03:16 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!