Hát istenem! Beragad. Én igazán pártolom a kerékpárosokat, adott esetben akár az autósokkal szemben is, de egy beépült területen nem lehet mindig tökéletes megoldást adni, csak esetleg jobbat. Ha nem lesz baleset, akkor minden rendben. Nem szabad elfelejteni, hogy ezek a megoldások, amelyek lehet, hogy nem tökéletesek, de talán optimálisak az adott esetben, úgy mûködnek, mint az "ékek". Mûködés közben egyre jobban szétfeszítik a környezetet és segítik a további lépéseket. Lásd Észak-déli kerékpárút történetét. Igen sok szakember és nem szakember tiltakozott ellene. Mi most a helyzet? A város legforgalmasabb kerékpárútja és " kénytenek" voltak folytatni a Belvárosi hídon még az autósok tiltakozása ellenére is.
kozlekedo
2004-05-19 08:51 (El�zm�ny: Székely László, 2004-05-18 11:37)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Ehhez annyit fûznék hozzá, hogy az "Utak a kerékpározáshoz" szerint a tömegközlekedési jármûvek és a kerékpárosok átlagsebessége megegyezik, azaz a kerékpárosnak egy útszakaszon csak egyszer kell várnia egyazon busz mögött (mert mire a következõ megállóban utoléri, a busz addigra ott már befejezi az utascserét).
Hogyan lehet kerékpársávot buszmegállón végig vezetni? Az ideológia lényege, hogy a közlekedõk alapvetõen toleránsak egymással szemben. Feltétel az, hogy a buszmegálló ne legyen végállomás. A kerékpáros ki is kerülheti (ha ideges), de várakozhat is néhány másodpercet, amíg a le- és felszállítás megtörténik. Az elképzelés nem kuriózum, Svájcban rendszeresen alkalmazzák. Amikor megkérdeztem egy helyi szakembert(, mert én sem láttam még ilyet), hogy "Mit csinál a kerékpáros, ha a busz megáll?", egy teljesen logikus válasz jött: "Megáll." Ez több, mint 10 éve történt.
kozlekedo
2004-05-17 08:37 (El�zm�ny: Székely László, 2004-05-14 18:25)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Írtam a Postabontás rovatba egy e-mailt, ahova betettem az eredeti cikket, meg néhány kommentárt (pl. hogy a gyalogos sokkal büntetlenebbül sérthet szabályt, azaz járkálhat a kerékpárúton :-) ). Ahogy a szerkesztõséget ismerem, majd két hónap múlva beteszik. :-) :-(
2004-05-16 00:35 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-05-15 23:51)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"A Mars térrel kapcsolatban azt gondolom, egy tökéletesen képlékeny dologra kár várni, ki kell jelölni az összekötõ szakaszt, aztán ha 15 év múlva a város és a Volán dûlõre jut, majd átépítik. Nem hiszem, hogy belátható idõn belül a Mars tér kérdés kézzelfogható lesz."
Csodálnám, ha 15 évig kellene rá várni. De leírtam a megoldást: a tranzit kerülje el (épp elég nagy a forgalom ott anélkül is), a célforgalom meg odavezethetõ.
Valóban jó a Mérey utca, ha az elõzõ hozzászólásom alapján megépíthetõ.
2004-05-15 12:41 (El�zm�ny: Székely László, 2004-05-15 12:11)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!