Az egyeztetĂ©s cĂ©lja az volt, hogy mĂ©g az esetleges törvĂ©nymĂłdosĂtások, szabályozási változtatások elõtt a fõbb irányokban konszenzus szĂĽlessen az országgyĂ»lĂ©s öt pártja között.
SiĂł LászlĂł, a Fidesz oktatási szakpolitikusa az egyeztetĂ©s után elmondta: vannak olyan elkĂ©pzelĂ©sek a közoktatás terĂ©n, amelyeket támogatni tudnak, de elvetnek minden olyan tervet, amely egyĂ©rtelmĂ»en arrĂłl szĂłl, hogyan lehet pĂ©nzt kivonni a rendszerbõl.Tatai-TĂłth András, az egyeztetĂ©st kezdemĂ©nyezõ szocialista kĂ©pviselõ, az oktatási Ă©s kulturális munkacsoport vezetõje ĂĽdvözölte, hogy nĂ©gy Ă©v után Ăşjra egy asztalhoz ĂĽlt valamennyi parlamenti párt. SzeretnĂ©k, ha ez az egyeztetĂ©si folyamat folytatĂłdna a tavasszal parlament elĂ© kerĂĽlõ szakoktatási, közoktatási Ă©s felsõoktatási törvĂ©nymĂłdosĂtásokig.
A Fidesz elfogadhatatlannak tartja, hogy egy minisztĂ©riumi elõterjesztĂ©s szerint a hĂ©tvĂ©gĂ©n a kollĂ©giumokban maradĂł diákoktĂłl kĂĽlön tĂ©rĂtĂ©si dĂjat kĂ©rjenek. SiĂł LászlĂł szerint az az elkĂ©pzelĂ©s is rossz, amely alapján a pedagĂłgusok Ăłraszámát Ăşgy határoznák meg, hogy dĂjazás nĂ©lkĂĽl kötelezhetnĂ©k õket plusz Ăłrák megtartására.
A pedagógusok óraszámáról is szóló, tavaly elfogadott törvényhez az MSZP-frakció szerint nem kell hozzányúlni. A hétvégén a kollégiumban maradó diákok közül sokan hátrányos helyzetük miatt nem utaznak haza, éppen ezért az MSZP sem akarja, hogy fizessenek a kollégiumi tartózkodásért - mondta Tatai-Tóth András.
A keddi ĂĽlĂ©sen egyĂ©bkĂ©nt ezek a kĂ©rdĂ©sek nem szerepeltek - tette hozzá a szocialista szakpolitikus. Az ĂĽlĂ©sen kĂ©t tĂ©ma kerĂĽl a pártok szakpolitikusai elĂ©: a mĂ»vĂ©szeti iskolák minõsĂtõ eljárása, valamint a sajátos nevelĂ©st igĂ©nylõ gyermekek ĂĽgye. Az utĂłbbinál a szocialista frakciĂł szeretnĂ© elĂ©rni, Ăşgy finomĂtsák a törvĂ©nyt, hogy az állami támogatás garantáltan a fogyatĂ©kkal Ă©lõ, diszlexiás, hiperaktĂv gyermekek spaciális kĂ©pzĂ©sĂ©re fordĂtĂłdjon - fogalmazott a politikus.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!