Az új Mercedes-Benz SLR 722 speciális széria minden olyan tulajdonsággal rendelkezik, amellyel csak az igazán komoly versenyautók.
A Mercedes szuper sportautĂłja sokkal többet kĂnál, mint egy szemĂ©lyre szabott futĂłmĂ» beállĂtás Ă©s egy vitathatatlanul sportos belsõ. Az SLR a szĂł szoros Ă©rtelmĂ©ben a Forma 1-es technikát hozza el azon, kiváltságos vásárlĂłk számára, akik megengedhetnek maguknak egy ilyen költsĂ©ges hobbit.
Az Ăşj modell variáns az SLR 722, a Mercedes-Benz felejthetetlen gyõzelmĂ©nek hivatott emlĂ©ket állĂtani, melyet a brit autĂłversenyzõ legenda Stirling Moss Ă©s társa Denis Jenkinson vitt vĂ©ghez, a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SLR volánja mögött.
A legendás jármû szintén a 722-es rajtszámot viselte, ami tulajdonképpen az 1955-ös Mille Miglia (ezer mérföldes) verseny 7 óra 22 perces kezdetére utalt.
Az eredeti verziĂłnál is erõsebb teljesĂtmĂ©nyĂ©vel a csillagos márka 2006. jĂşlius 11-e Ăłta kaphatĂł csĂşcsmodellje, nem csak a lelkes sportautĂł rajongĂłk szĂvĂ©t fogja gyorsabb dobbanásokra sarkallni, hiszen alig akad olyan ember a világon akinek ne tetszene a Mercedes gyöngyszeme.
A feltöltött 5.5 literes V8-as az SLR 722-ben nem kevesebb, mint 650 kĂ©pzeletbeli lĂł erejĂ©t közvetĂti a kerekek felĂ©, szemben a szĂ©ria változat 617 lĂłerejĂ©vel, melyet az AMG affalterbachi ĂĽzemĂ©ben rakosgatnak össze kĂ©zi munkával szorgos, leginkább nĂ©met kezek. Persze ha növekszik a lĂłerõ, általában növekszik a nyomatĂ©k is ezĂ©rt a speciális SLR változatban 820 NM-t kĂ©pes leadni a tuningolt motor.
A kĂĽlönösen erõs, nagy teljesĂtmĂ©nyĂ» motor azonnal reagál a legkisebb gázpedál mozdulatra is, Ăgy Ă©rezni lehet a rendelkezĂ©sre állĂł, kamionokat is megszĂ©gyenĂtõ irdatlan nyomatĂ©kot, amely mellĂ© eszmĂ©letlen hangorkánt produkál a V8-as Ă©s az ajtĂł elõtt kivezetett kipufogĂłrendszer.
Egy szuper sportautĂłt talán a teljesĂtmĂ©ny adatok jellemeznek a legjobban. Nos ezen a tĂ©ren az SLR mindent visz, hiszen mĂg a „sima" verziĂł 3.8 mp alatt gyorsul fel állĂł helyzetbõl százas tempĂłra, addig a speciális verziĂłnak elĂ©g a mindössze 3.6 mp is. A 200 km/h-t is viszonylag hamar, 10.2 mp alatt abszolválja a „csillaghajĂł". Az extra változat elkĂ©pesztõ vĂ©gsebessĂ©gre, pontosan 337 km/h-ra kĂ©pes.
A versenypályára megálmodott modell jobb kezelhetõsĂ©ge Ă©rdekĂ©ben, finomĂtottak a futĂłmĂ» beállĂtásokon, az autĂł alá pedig szuperkönnyĂ» 19 colos könnyĂ»fĂ©m felniket raktak a nĂ©met mĂ©rnökök. Az autĂłt mĂ©g közelebb hozták a földhöz egy speciális feszes lengĂ©scsillapĂtĂł beállĂtás segĂtsĂ©gĂ©vel.
A megnövekedett teljesĂtmĂ©nyt sem bĂzhatták a gyári fĂ©kekre, a maximalitás jegyĂ©ben kĂ©szĂtett autĂł fĂ©ktárcsáit elõl 390 mm-re növeltĂ©k, mely kifogástalanul lassĂtja az 1724 kg-os saját tömegĂ» szuper sportautĂłt.
Diszkrét optikai tuning elemek jellemzik a Mercedes-Benz SLR 722-t, összhangban a lelkes SLR rajongó tulajdonosok és gazdag sport autógyûjtõk óhajával, akik a legfõbb célcsoportját adják a potenciális SLR vásárlóknak.
A mĂłdosĂtott front spoiler három rĂ©szre osztott lĂ©gbeömlõi, csak Ăşgy mint a hátulsĂł diffĂşzor csökkenti az autĂł lĂ©gellenállási tĂ©nyezõjĂ©t illetve utĂłbbi a leszorĂtĂł erõre is jĂłtĂ©kony hatással bĂr nagy sebessĂ©gnĂ©l. Ugyanakkor a simára lakkozott karbon, a kivĂ©telesen erõs Ă©s szuperkönnyĂ» anyag felhasználása szimbolizálja a technikai csĂşcsjellemzõket.
A kagylĂłsĂtott, remek oldaltartásĂş ĂĽlĂ©sek kárpitozását bõr/alcantara páros felhasználásával emeltĂ©k tökĂ©lyre a nĂ©met szakemberek, miközben szorongatjuk a sportkormányt, melyet hasĂtott bõr betĂ©ttel tettek kellemes tapintásĂşvá. A sebváltĂłnál Ă©s a közĂ©pkonzolon felfedezhetõ krĂłm kiegĂ©szĂtõk Ă©s fekete karbon kölcsönöz csodálatos verseny Ă©rzetet a beltĂ©rben.
Mondani sem kell, hogy exkluzĂv autĂłt birtokolni, csak kevesek kiváltsága, Ăgy egy SLR tulajdonosakĂ©nt olyan szĂ»k körĂ» klubba nyerhetĂĽnk bebocsátást, ahová csak a nagyon gazdagok járnak.
Az SLR Safety & Speed Akadémián, olyan elismert és kimagaslóan képzett szakemberektõl tanulhatnak speciális tréningeken az SLR tulajdonosok, mint David Coulthard, Jochen Mass, Klaus Ludwig, Chris Goodwin és Christina Surer.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!