Bemutatkozik a Chevrolet Camaro cabrio tanulmány
Szerim
2007 January 09, Tuesday
A detroiti Autó Show-n mutatják be a Chevy Camaro cabrio koncepció autóját, melybõl az elsõ példányok 2010-ben gurulhatnak le a gyártósorról.
|
Az autĂłipari Ăłriás, General Motors nyilvánosságra hozott nĂ©hány szenzáciĂłs fotĂłt a legĂşjabb generáciĂłs Chevy Camaro cabrio koncepciĂł autĂłjárĂłl, mely jövõbeli terveit hivatott demonstrálni. A sportautĂłt a hamarosan megrendezĂ©sre kerĂĽlõ Detroiti AutĂł Show-n mutatják majd be a nagyközönsĂ©g számára. Azok után, hogy a kemĂ©nytetõs változat idestova egy Ă©vvel ezelõtt már bemutatkozott, ugyancsak a Detroiti AutĂł Show-n, a GM bejelentette, hogy az Ăşj Camaro Ă©rtĂ©kesĂtĂ©sĂ©t 2009 derekán, a nyitott változatĂ©t pedig 2010-ben kezdi meg, tehát az igazi „izomautĂłk" szerelmeseinek sajnos mĂ©g várnia kell a szĂ©riaĂ©rett változat megjelenĂ©sĂ©ig. A törtĂ©nelem ismĂ©tli önmagát a sokadik generáciĂłs Camaro ĂşjbĂłli feltámasztásával. A GM az elsõ CamarĂłt 1966-ban mutatta be a nagyközönsĂ©g számára, hogy versenytársat állĂtson a Ford 1964-ben bemutatkozott Mustangjával szemben, ugyanakkor a cĂ©get a Shelbyket övezõ rajongás arra kĂ©sztette, hogy az Ăşj autĂłba minĂ©l több erõt vigyen, Ăgy megszĂĽletett a legerõsebb Camaro is, az azĂłta legendának számĂtĂł Z28-as. Az elsõ Z28-as kĂłdjelĂ» Chevy CamarĂłval 1968-ban rukkolt ki a gyár, erõforrását már akkor is egy 4948 cm3-es V8-as aggregát szolgáltatta, mellyel 197 km/Ăłrás vĂ©gsebessĂ©get illetve 6,6 mp-es százas sprintet lehetett elĂ©rni. A '60-as Ă©vek vĂ©gĂ©n ezek elĂ©g vonzĂł mutatĂłknak számĂtottak. A Camaro ĂşjbĂłli visszatĂ©rĂ©sĂ©nek ötletĂ©t a Ford Mustang sikeres fogadtatása ihlette. A retro stĂlus begyĂ»rĂ»zĂ©sĂ©vel a 2005-ös modellt alaposan átrajzolták, hogy ĂşjjáélesszĂ©k a szenvedĂ©lyt a rĂ©gi klasszikus „lovas" hĂ»tõráccsal megrajzolt Mustang iránt, mely osztatlan sikert aratott a sportautĂłkat kedvelõ publikum körĂ©ben. A Chevy Camaro koncepciĂł erõforrását egy kereken 6.0 literes Ă©s kötelezõen V8-as motor szolgáltatja, amerikaiaktĂłl szokatlan mĂłdon, manuális váltĂłval társĂtva. A Camaro Ă©s a vele közeli rokonságban állĂł Pontiac Firebird gyártását mĂ©g 2002-ben állĂtotta le a gyár, elõbbit a 35-dik Ă©vfordulĂłt megĂĽnneplõ speciális sorozattal fejeztĂ©k be. A lĂ©nyeget legfrappánsabban talán maga Ed Peper a GM Chevrolet divĂziĂł igazgatĂłja fogalmazta meg közlemĂ©nyĂ©ben, vagyis „ha a az Ăşj Chevrolet Camaro látványának hatására nem ver gyorsabban a szĂved, akkor minden bizonnyal sĂĽrgõsen meg kell látogatnod a kardiolĂłgus vagy szemĂ©sz orvosodat, hiszen elkĂ©pzelhetõ, hogy problĂ©máid vannak." VĂ©lemĂ©nyĂĽnk szerint ez minden kĂ©tsĂ©get kizárĂłlag igaz lehet, hiszen az Ăşj design munkatársunk szĂvĂ©t is erõteljesebb dobbanásokra sarkallta. A tanulmány termĂ©szetesen az eredetileg 1969-ben megálmodott de modernizált „Hugger orange" nĂ©vre hallgatĂł gyöngyház metál köntöst kapott, mely remekĂĽl illik az autĂł egyĂ©nisĂ©gĂ©hez.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!