Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Ki fog tanulni?
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Példátlan, 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában
Zenei hĂ­rek Zenei hĂ­rek
Norvég, lengyel, dva bratanki
MunkatársunktĂłl   2006 November 12, Sunday  
Image
Lehet lamentálni azon, vajon megérte 3 ezer forintot adni a jazz napok második etapjáért, egy azonban biztos: stílusban, és formációban széles volt a választék.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

Elõzmények:

KapcsolĂłdĂł anyagok:


Az elsõ koncert elõtt kevesen sejtették, hogy a Magical Orchestra fantázianév egy ügyes billentyûs fiút takar, aki valóban varázslatosan tekergette a különbözõ mütyüröket a szintetizátorán. Susanna azonban valóban egy személy, aki úgy toppant az ifjúsági ház színpadára, mint egy mesebeli hótündér. Sokak meglepetésére egy Depeche Mode számmal nyit, Morten Quenold pedig úgy kíséri, mintha valóban egy nagyzenekar lenne. Elbûvölõ páros, néhányan elõre dõlnek a helyükön, hogy jobban hallják Susannát, vagy, hogy a gyertyákkal megvilágított színpadon alaposabban megszemléljék a norvég hölgyet. Hangja kristálytiszta, akár a norvég fjordok vize, stílusa valahol Bjork és Susanna Vega között félúton található. A fõszervezõ egyébként inkább ez elõbbi követõjeként harangozta be, de azon kívül, hogy Bjork izlandi, és kedveli a különleges hangzásokat, semmi hasonlóság nincs kettõjük között. Nem úgy, mint a másik Susannával, aki ugyanilyen pontosan teszi a hangokat a jól megkomponált hangszeres háttér bizonyos pontjaira. Szóval elbûvölõ páros volt ez a Zsuzsika és a Mágikus Zenekar, de, ha még két számot játszanak, sokak számára alvás lett volna a vége.
Jött azonban egy már majdnem jazzt játszó banda, az In The Country, amely már a formáció összetételével is azt sugallta, hogy most kicsit ütõsebb zene következik. Az imént említett Morten Quenold zongorázott ugyanis, (aki viccesen megjegyezte, hogy csak azért jön újra õ, mert Norvégiában nincs másik zongorista), Roger Amtzen bõgõzött, és Pal Hauksen dobolt. Méltó követõi Jan Garbareknek, hiszen ugyanolyan kimérten, elegánsan ûzik a jazzt, minta nagy szaxofonos elõd. Nincs egy váratlan fordulat, egy véletlenül odavetett hang, vagy egy önkívületi állapotban a szegedi éjszakába üvöltött yehhh! Az elsõ sorból úgy tûnt, hogy meg sem izzadtak a nekik kiporciózott egy óra alatt. Kétségtelen, ezek az északiak nem az a csûrdöngölõs fajta, de Roger csak simogatta bõgõje nyakát, Pal pedig fondorlatos módon bõgõvonóval ingerelte a cintányérok széleit, ez mégsem volt elég ahhoz, hogy jazzkoncerten érezze magát az ember. Még a füstgépeket is beindították, és néhány percre úgy érezhettük magunkat, mint a kései Omega rajongók, akik sokkal inkább a szemüknek akarnak hinni, mint a fülüknek. Pedig a zenei alapok nagyon jók, a derék vikingek pedig igazán mindent tudnak errõl a mûfajról, de úgy tûnt, annyira ragaszkodnak ehhez a hûvös stílushoz, mint mi magyarok a gulyásleveshez és az erõs paprikához. Ezt a zenét szívesen elhallgatnám egy rehabilitációs intézetben, de most inkább instrumentális csapongásra vágytam.
Aztán jött az utolsó felvonás, amely fényesen bizonyította, hogy a norvégok is képesek átlépni a saját árnyékukat. Ez különösen fontos volt olyankor, amikor a füstgépek már turbósítva dolgoztak, a színpadon pedig már annyi volt az elektronikus kütyü, hogy az ember már inkább az Alfa ûrbázison érezte magát, mint egy jazzkoncerten. A Supersilent azonban nem törõdött a látszattal, belecsaptak a számítógépek billentyûibe, és bemutatták, milyen egy norvég banda, amikor kiengedik a fáradt gõzt. A trombitásként fungáló Arve Henriksen például olykor püfölte a dobokat, énekelt, és kiabált a trombitájába, ami egészen sajátos, leginkább a Vágtázó Halottkémekre emlékeztetõ hatást váltott ki. A billentyûs Stale Storlokken improvizációi egészen bámulatosak voltak, az audiovirus nevû hangszernek nevezett computert kezelõ Helge Sten pedig a zene basszusalapjait kevergette boszorkányos ügyességgel. Ne felejtsük ki persze az ütõhangszereken brillírozó Jarle Vesepstadot sem a sorból, aki keményen megdolgozott a pénzéért ezen az estén, hiszen csatakosra dobolta magát. 



Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player