Luxusautók a Mars téren
Szerim
2006 June 05, Monday
A Kuvaitból elszármazott Al Roudhan Bader a Mars téren is bemutatta, sokak által eddig csak képeken látott autócsodáit.
|
Június 3 és 5 között rendezték az idén az immáron hagyományteremtõnek is nevezhetõ Luxusautóshow-t a Mars téri "U" pavilonban és környékén. A rendezvény fõszervezõje a Kuvaitból elszármazott Al Roudhan Bader úr volt. A show fõ látványosságát pedig luxusautó gyûjteményének néhány gyöngyszeme alkotta, melyeknek büszke tulajdonosa is az immár Dunaújvárosban élõ üzletember. Legdrágább és egyben leggyorsabb darabja a kiállításnak természetesen a tûzpiros fényezésû Ferrari Enzo volt, melybõl egy híján mindössze 400 db készült a világon és csak olyan prominens személyek vásárolhattak belõle, akiknek legalább egy Ferrarija lapul a garázsában. A Schumacher által is vezetett és szignózott autó értéke 1.2 millió dollár. Az autó lelkét egy 6000 cm3-es 12 hengeres aggregát adja 660 Lóerõs teljesítménnyel, a Formula 1-es technikákkal zsúfolt sportautó 350 km/h feletti csúcssebességre képes. A másik nagyágyú a Horacio Pagani úr által dedikált citromsárga Pagani Zonda F volt, melynek elegáns belsõ terét struccbõr tette még exkluzívabbá. A 25 darabos limitált szériából származó 7-es versenyváltozatot mozgatásáról, szintén 12 hengeres de Mercedes AMG tuningos erõmû szolgáltatja, teljesítménye kereken 650 LE. Ezeken a csodákon kívül láttunk még egy elképesztõen lapos Lamborghini Murciélago Roadstert illetve Bader úr által csak "lufifehérnek" aposztrofált Gallardo Roadstert is. Mellettük egy Ferrari F430-as borzolta kedélyeket, fõleg akkor rémisztgette a nézõket, mikor tulajdonosa beindította az üveg tetõ alá rejtett remekmûvet. A kiállításon több veterán kuriózum is részt vett, mint például egy a 1897-es évjáratú, szinte eredeti állapotában restaurált Panhard&Levassor. A két hengeres 1200 köbcentis kis 4 ütemû motor nem kevesebb, mint 4 lóerõt teljesített 850-es fordulaton a maga korában. A teljesség igényével meg kell említenünk még a De Dion Bouton-t, a Bugatti Brescia-t, az Opel Puppehen-t, a Mercedes 10/40/65 Kompressor Sport-ot 1923-ból, valamint egy 1904-es Maurer Uniont. Az igazi tuning autókat egy, a Boombastic által kicsit már túlzásba is vitt ezernyi monitort és tévét felvonultató Ford Mustang demo, illetve egy nagyon ízlésesen felpaprikázott GMC kisteherautó képviselte, króm felniken díszelegve. A kiállításon helyet kapott a Bader úr által a mindennapokban használt narancssárga Nissan 350Z Roadster is. Összességében a kiállítás talán keveset vonultatott fel az elképesztõen nagyszabású pesti show-hoz képest, ezért némiképp csalódást is okozott. Sajnos be kell látni, hogy pár luxusautó nem tudja megmenteni az egész rendezvényt, de sebaj jövõre biztos több ritkaságot hoznak majd. Szeri Marcell
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!