Szezonnyitó gyorsulási verseny a Rábaringen
Szerim
2006 April 11, Tuesday
A hétvégén Écsen, a Rábaringen rendezték az idei elsõ gyorsulási versenyt. A Webrádió tudósítója is a helyszínen volt, mondani sem kell, fényképezõgéppel a kézben.
|
1. lap. �sszesen 2. Április 8-án és 9-én rendezték meg, az immáron hagyományteremtõ rábaringi gyorsulási versenyt. A szervezést a tragikus hirtelenséggel elhunyt Cseh József örökébe lépõ DragRacing Hungary Kft. vállalta magára és bizton állíthatom, megállták a helyüket. Aki esetleg nem tudná, a futamok helyszínéül szolgáló versenypálya Écsen helyezkedik el. Écset a térképen Gyõr alatt találjuk, egy festõ szépségû kis falu Gyõr-Moson Sopron megyében és nem mellesleg Nyúlon át közelíthetõ meg. Szerencsére a rendezvény két naposra „hízott", ez annak köszönhetõ, hogy végre belátták a szervezõk, hogy a motorosok és autósok versengését szinte lehetetlen lebonyolítani egy azon napon, így nagyon okosan egyik nap motorosoknak másik napon autósoknak szurkolhat a nagyérdemû. A valóságban ez úgy fest, hogy az elsõ napon reggel 8-tól 13 óráig tartanak a motoros versenyek egy része, míg 12-tól megkezdõdik az autók regisztrálása, így 13 órától csak rájuk lehet koncentrálni. A második napon pedig csak a motorosoké a fõszerep. Véleményem szerint ez nagyon logikus és helyes lépés volt a szervezõk részérõl, hiszen például akit nem érdekel a motorosok produkciója, csak azon a napon látogat ki a ringre amikor a négykerekû jármûvek tulajdonosai mérik össze tudásukat. A táv a szokásos 402 méter és 33 cm volt azaz ¼-ed mérföld. Ez azért pont ennyi mert a „sportág" õshazájának számító USA-ban a Yanke forróvérû fiatalok lakta nagyvárosban ennyi a távolság egyik keresztezõdéstõl a másikig, azaz lámpától lámpáig. Némi kitérõ után következzenek a tények. Mint az már régóta köztudott a Rábaringes versenysorozat az egyik legnépszerûbb itthon illetve külföldön egyaránt, hiszen számos Osztrák „sógor" jön hozzánk Ausztriából átlépve a magyar határt benzint és idõt nem kímélve. Nos tény, hogy vagy a „Laci konyha" illata vagy a vendégszeretetnek köszönhetõen mindig tiszteletüket teszik kis hazánkban, olyan különlegességekkel felvértezve, mint a Volkswagen (népautó) nevét meghazudtoló Karmann Ghia, mely Németországban, szûkebb hazájában is igazi ínyenc különlegességnek számít. Vagy mondjuk a közel 1000 lóerõs CJ7-es Jeep mely súlyát meghazudtoló módon képes gyorsulni, dobhártyaszaggató hangorkán és füstfelhõk eregetése kíséretében. Ellenfelének csak a galériánkban is látható Chevrolet Nova Dragster tekinthetõ, amely a szombati napon 10 mp körüli idõkre volt képes, gazdája és a közönség hangos ovációja közepette. Természetesen a számos autós ritkaság mellett széria illetve általában vázig „kopasztott" autók is versenyeztek a kupákért. Volt minden mi szem-szájnak ingere az Alfa-Romeo-tól kezdve az elmaradhatatlan Hondákon keresztül Volkswageneken át minden, az épített „szöcskéig."
A cikk nem ért véget, lapozzon!
|< Kezd�
< El�z�
1
2
K�vetkez� >
Utols� >|
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!