A játék indítása után egy inditóképernyővel találkozunk, itt az options menüpont alatt beállithatunk mindent a játék grafikájával, hangjaival kapcsolatban. Mint a játék első részénél itt is lesz lehetőségünk MOD-okat kiválasztani, azért hasznosak ezek mert a játék rajongói más mozgásokat, pályákat készitenek a játékhoz, és ezekkel játszhatunk ilyen modon.
A honlapjára ellátogatva igen sok informáciot találhatunk, nemrég megjelent a modok készitésére alkalmas program is, továbbá letölthetünk 2 új pályát melyet a későbbiekben bemutatok. A weboldalon a news menüpont alatt a legujabb hireket olvashatjuk. A the game-re kattintva elolvashatjuk a legfontosabb ujitásokat, töltögethetünk még háttérkképeket videokat, sőt az oldalrol meg is rendelhetjük. de inkább nézzük miylen is maga a játék!
A menüjében is sokfelé elboklászhatunk, de ezeket most hagyjuk, deritse fel mindenki maga, ami fontos az a previusly menüpont, melyben a játék történetének elözményeit tudhatjuk meg, a megszokott képregényes formában. Kezdjünk is egy új játékot, itt először csak a detective szint él de mivel már végigvittem a többiről is beszámolok majd. Mint a már említettem a játék csavaros történetét képregényes formában láthatjuk, ezt a részletet most ugorjuk át, és ismerkedjünk meg magával a játékkal.
a játék third person shooter azaz 3.személyben a főhős háta mögül kisérhetjük figyelemmel az eseményeket. a grafika az első részhez képest elég sokat fejlődött, a karakterek sokkal kidolgozottabbak, de a pályák akár az első részböl is származhatnának, ha nem tuningolták volna fel jópár effektel, ilyenek az elmozdítható tárgyak, a fantasztikus tükrök és még sorolhatnám. Ami még nekem nagyon tetszett az Max kabátja, egyszerűen látszik rajta hogy bőr, nagyon valosághűre sikeredett. Kicsit ugorjunk el az első pályáról, itt még elég kevés fegyverrel rendelkezik főhősünk.
No lássuk a felhozatalt: van itt molotov cocktail, gránátok.. desert eagle meg a jo öreg 9 mm-es, kétféle shotgun... az ingram nevezetü csoda amiböl akár kettőt is használhatunk egyszerre, meglepően hasonló a sokak által ismert uzi nevü sorozatlövö fegyverre. Van még egy jó kis távcsöves puskánk meg egy kalasnyikov is ott lapul bőrkabátunk alatt. Tömören ennyit a fegyverekről.
Mivel tünik ki ez a játék a többi ilyen stilusu közül? a válasz nagyon egyszerű. Mint a mátrixban is tapasztalhattuk a főhős igen gyorsan volt képes regálni, pl a golyókat kikerülni, nos itt is ugyanevvel van dolgunk, a jobb oldali egérgombot lenyomva máris lelassul környezetünk és jobban célozhatunk, nomeg több idönk van gondolkodni melyik ellent is löjük ki elöször. Vetődhetünk is, elöre hátra, jobbra, balra, ami csak tetszik, ilynekor is lelassul körülöttünk minden. Ezt a részét egyébként az első részhez képest fejlesztették, a neve is mutatja ezt: Bullet Time 2.0. Hogy mit is takar ez? Lényege hogy az idő lassulása nem állandó... teszem fel ha nagyon sok ellenfelet lövünk le rövid időn belül főhősünk reflexei fantasztikusan jok lesznek, mi ezt ugyebár ugy látjuk hogy minden teljesen lelassul körülöttünk
Fontos megemliteni még néhány fejlödést az elsö részhez képest, ilyen a mesterséges intelligencia, azaz a számitogép által irányitott ellenfelek gondolkodása. Meglepően életszerűen cselekednek, de ez érvényes a halálukra is, rongybabaként esnek a falnak vagy döcögnek le a lépcsőn. Sokakat érdekelhet hogy milyen gép is kell ahhoz hogy ez a csoda elinduljon. Nos minimum 1 Ghz-es processzort igényel, 32 Megás videókártyát, 256 Mega memoriát, nomeg a játék már DirectX 9et használ, de ezt megtalálhatjátok a játék telepítő cdjén. Megemlíteném hogy nvidia kártyáknál a GeForce FX szériánál kapcsolható be a tükröződés, meg akad még pár effekt amit nem birnak régebbi videokártyák.
Ebben a részben nem csak Max karakterét irányithatjuk, néhány pályán az első részböl is emgismert Monával mehetünk, sőt egyees pályákat mind a két szereplö megközelítésével vihetjük végig. Amit még tudni érdemes a játékrol a környezet kihasználása. Rengeteg helyen találhatunk robbanószereket, és ezeket használva juthatunk tovább, például kirobbantva egy faldarabot.
Megemlíteném a gyogyulás egyetlen lehetőségét, a rengeteg fájdalomcsillapitót. Ezekből ha ügyesek vagyunk mindig akad elég a pályán, persze főhősünk szájize nem lehet semmi a 4. pálya és a sokadik doboz fájdalomcsillapító után. Helyet kaptak a játékba olyan pályák melyekben álomképekkel találkozhatunk, szerintem sokkal jobbak mint az első részben voltak, ott ugrabugrálni kellet egy vörös csikon valahogy nem illett a játékba itt viszont ez az elhomályosulás és az hogy késöbb hasonlo helyszineken fordulunk meg teljesene beleillik a játékmenetbe. Ha már a játékmenetnél tartunk meg kell említenem hogy bármennyire megfogo és jó a történet sajnos igencsak rövid, két nap alatt eljuthatunk a játék végéig, de vigasztaló tényező hogy első végijátszás után kapunk pár játékmódot, nomeg az a pár óra igencsak emlékezetes időtöltés lesz életünkből.
A játkmódokból mutatnék be párat: előszőr is a new york minute-et: Itt minden pályát megcsinálhatunk, és a lényeg hogy mennyi idő alatt jutunk el a végéig. El lehet vele lenni egy darabig, döntögethetjük a pályarekordokat. A másik kicsit érdekesebb, a dead man walk játékmodban összesen 5 pályát választhatunk, cél hogy minél tovább bírjuk azaz életben maradjunk. Nehézség a dologban hogy egyre több ellenséggel kerülünk szembe, egy idő után a bullet time sem segít, de ez is igencsak kellemes játékélményt nyujt.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!